TOP 10 CMO'23

 

Metų CMO'23 rinkimų komisija išrinko TOP 10 stipriausių marketingo vadovų Lietuvoje (pagal abėcėlę):  

• Gražvydas Kaminskas – NFQ Technologies ir VALANTIC LT rinkodaros ir komunikacijos vadovas

• Irmantas Matilionis – DELFI marketingo skyriaus vadovas

• Jolita Mažeikienė – INOVACIJŲ AGENTŪRA rinkodaros ir komunikacijos vadovė

• Kristina Mažeikytė – LIDL Marketingo vadovė

• Evaldas Mockus – OMNISEND marketingo vadovas

• Paulius Pocius – ŠIAULIŲ BANKO GRUPĖ pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius

• Rūta Putnikienė – LRT komunikacijos ir rinkodaros departamento vadovė

• Laura Vaišnorė – ISM VADYBOS IR EKONOMIKOS UNIVERSITETAS marketingo vadovė

• Giedrė Vilkė – PHH GROUP (Pigu.lt, 220.lv, Kaup24.ee, Hansapost.ee, HobbyHall.fi) marketingo vadovė

• Ąžuolas Zubkonis – SWEDBANK pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius

 

Kviečiame susipažinti su marketingo vadovų mintimis ir įžvalgomis, kas lemia marketingo vadovo sėkmę, kaip siekti marketingo vadovo karjeros bei kokiais 2022 m. rezultatais jie didžiuojasi labiausiai. 

 

Gražvydas KaminskasNFQ Technologies ir VALANTIC LT rinkodaros ir komunikacijos vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Didžiausią marketingo vadovo sėkmę lemia organizacijos viduje sukurtas pasitikėjimas su komanda, darbuotojais ir sprendimus priimančiais žmonėmis, kuomet jie tiki, pasitiki ir prisideda prie idėjų įgyvendinimo.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

2022 metai buvo kupini pokyčių. Pradedant lūkesčių suvaldymu organizacijos viduje, tiek išoriniam klientų ir potencialių talentų lūkesčių atliepimu.

Išskirčiau jog nemažai pastangų iš komunikacijos pusės prireikė karo Ukrainoje emocinio fono priežiūrai ir formavimui ir antroje metų pusėje prasidėjusia technologinių verslų rinkoje bangavimais, kuriems reikėjo ramybės ir aiškių sprendimų tikint jog ir sudėtingoje situacijoje galime surasti būdų pritraukti klientus.

Asmeniškai, tai vienareikšmiai asmeninio augimo metai, kuomet neturėjau progos stovėti vietoje, reikėjo veikti dėl organizacijos, komandos ir savęs. 

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2022 metais rezultatyviausiu veiksmu laikau rinkodaros ir komunikacijos komandos dar stipresnį  įsitraukimą į organizacijos procesus, darbą su naujas ir esamais klientais, darbą su esamais ir potencialiais talentais reikalingais organizacijai pritraukimą.

 

Pavyko stipriai auginti visus marketingo komandos matuojamus rodiklius, kaip srautas, naujų klientų užlausų pritraukiamas, naujų pardavimų, sėkmingų bendradarbiavimo su klientais istorijų kūrimas ir t.t. , nors atrodė, jog esamoje situacijoje tai gali būti sudėtinga.

 

Irmantas Matilionis, DELFI marketingo skyriaus vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Išskirčiau keturis pagrindinius ingredientus:

1.Komanda (pagrindinė sudedamoji).

2.CEO pasitikėjimas rinkodaros komanda.

3.Strateginės ir analitinės kompetencijos.

4.Gebėjimas greitai prisitaikyti prie pokyčių.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2022 metais daug dėmesio skyrėme „Delfi Plius“ prenumeratų vystymui ir auginimui: žinomumo ir pardavimų skatinimo kampanijos (B2C ir B2B), klientų patirties gerinimas, pirkimo proceso optimizavimas ir daugybė kitų atliktų veiksmų. Rezultatas: „Delfi Plius“ yra žinomiausia mokamo turinio platforma Lietuvoje, o prenumeratų kiekis augo beveik 2 kartus.

Kitas labai prasmingas ir įdomus mūsų įgyvendintas projektas – Eurovizijos nugalėtojų „Kalush Orchestra“ atvežimas į Lietuvą ir paramos koncerto „Aš esu Ukraina“ organizavimas. Rezultatas: surinkome daugiau kaip 40 tūkst. eurų paramos Ukrainos Ambasados fondui „Aš esu Ukraina“.

 

Jolita MažeikienėINOVACIJŲ AGENTŪRA rinkodaros ir komunikacijos vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?


Savo profesine sėkme pirmiausia laikau smalsumą ir nuolatinį mokymąsi, ko dėka galiu sukurti vertę organizacijai, kuri kokybinį pokytį, augti pati ir būti nuolat besimokančios  komandos dalimi. Komandą laikau pagrindine savo stiprybe ir kertiniu sėkmės pagrindu. Už kiekvieno vadovo juk stovi žmonės. Ir tik nuo to, kokios yra komandos kompetencijos, stiprybės, savarankiškumo lygis bei kiekvieno komandos nario atsakomybė bei indėlis į organizacijos sėkmę, priklauso tos komandos vadovo sėkmė. Šių komandos savybių dermė – nuolatinė mano siekiamybė. Tobulėjimą ir darbštumą taip pat galiu išskirti kaip svarbų sėkmės faktorių. Mūsų profesinis kontekstas nuolat keičiasi, tradicinę rinkodarą jau pakeitė skaitmeninė rinkodara, dirbtinis intelektas jau ne ateitis, o dabartis. Tad išlikti aktualiam bei išlaikyti profesinę formą taip pat yra labai svarbu.

Todėl šį Lietuvos marketingo bendruomenės įvertinimą pirmiausia skiriu savo komandai ir priimu kaip pripažinimą, kad prieš metus įkurtos Inovacijų agentūros rinkodaros komunikacija yra matoma ir gerai vertinama.

Viešojo sektoriaus rinkodaros komunikacija turi nedėkingą prigimtį, kad tavo kaip komunikacijos ir rinkodaros vadovo veiksmai visada gali sulaukti kritikos, o tavo darbą kritikuoti turi teisę visi, ypač tuomet kai darai daug, drąsiai, sieki kokybinio pokyčio ar net džiaugiesi rezultatais. Šioje vietoje neišsimušti iš vėžių padeda kompetencija ir suinteresuotų šalių valdymas, kam reikia labai daug kantrybės ir edukacijos. Kai nežinai kaip turi būti, tuomet labai lengva pasiduoti nekompetentingiems patarimams, o kai nesuvaldai daugybės suinteresuotų šalių – belieka tik gesinti kylančias komunikacijos krizes. Bendradarbiavimas, sąjungininkų turėjimas, vidinė diplomatija ypač padeda tiek tau kaip komandos vadovui, tiek komandai efektyviau siekti savo tikslų.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Galimybę kurti naujai įkurtos Inovacijų agentūros prekės ženklo strategiją ir rūpintis trijų sujungtų organizacijų komunikacija, 2022 metais priėmiau kaip profesinį iššūkį ir didžiulę atsakomybę. Inovacijų agentūros įkūrimas buvo inovacijų reformos dalis ir svarbus valstybės strateginis sprendimas, todėl šią galimybę laikau neeiline savo profesiniame kylyje. Labai džiaugiuosi kokybiškai prisidėjusi prie viešojo sektoriaus komunikacijos sėkmės.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?


Praėjusiais metais buvo labai svarbu užtikrinti, kad Lietuvos verslas ir į Inovacijų agentūrą sujungtų trijų agentūrų klientai nepajaustų neigiamo pokyčio, priešingai – suvogtų kokybinį skirtumą. Todėl buvo svarbu išlaikyti visų esamų paslaugų komunikacijos intensyvumą bei tuo pačiu užtikrinti Inovacijų agentūros svarbą bei poreikį. Praėjusių metų pabaigoje atlikta mūsų klientų apklausa parodė, kad 89 proc. klientų suvokia Inovacijų agentūros teikiamą vertę ir įvykusį pokytį vertina teigiamai. Pirmaisiais veiklos metais taip pat užsitarnavome aukštą klientų rekomendavimo lygį NPS (ang. Net Promoter Score) ir pirmą kartą pamatavę atsispyrėme nuo 51 balo rodiklio. Šie rezultatai yra atsakymas, kad pokyčio komunikacija buvo sėkminga, o pasirinkta rinkodaros komunikacijos strategija pasiteisino.

Naujai įkurtos Inovacijų agentūros reputacija taip pat buvo vienas svarbiausių uždavinių. Mūsų tikslas buvo ir yra formuoti profesionalaus, telkiančio ir bendradarbiaujančio partnerio įvaizdį. Naujausi Reputacijos indekso rezultatai parodė – rimtai įsiveržėme į reputacijos lyderių gretas ir spėjome užsitarnauti gerą vardą – Inovacijų agentūros reputacijos indeksas siekia 29, kai sektoriaus vidurkis – 31 . Taip pat džiugina ir Inovacijų agentūros žinomumas visuomenėje: Inovacijų agentūrą gerai žino 19 proc. Lietuvos gyventojų, o prekės ženklą atpažįsta net 61 proc.

 

Inovacijų agentūros paminėjimus žiniasklaidoje taip pat išskirčiau kaip vieną sėkmingiausių praėjusių metų rezultatų. Žiniasklaidos dėmesys ir mūsų pačių proaktyvi komunikacija padėjo užsitarnauti ekspertiškumą, pelnyti Inovacijų agentūros aktualumą ir išlaikyti susidomėjimą.

 

Šiuo metu su komanda žengiame į kitą organizacijos rinkodaros komunikacijos valdymo etapą, pradėjome strategines sesijas, kurių metų mums padedantis vienas žinomas komunikacijos strategas pasakė: esate organizacija, kuri viršija savo potencialą. Tai kas toliau? Nežadame sustoti ir atsipalaiduoti, toks įvertinimas mums yra varančioji energija!

 

Kristina MažeikytėLIDL Marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Už kiekvieno vadovo yra komanda, o už kiekvienos komandos yra žmonės. Sėkmę lemia tai, kiek kiekvienas komandos žmogus  yra įgalintas veikti ir kaip yra isitraukęs į vertės kūrimą. Jei žmogus jaučia, kad kiekviena darbo diena atnša jam tiek asmeninio, tiek profesinio augimo, jau yra gerai, o kai jis yra įvertinmas už įdėtą indėlį į įmonės sėkmės rezultatą, jau įsijungia multiplikatorius. Žmonės imasi sunkių iššūkių patys, ieško sprendimų tobulinti kasdienius procesus ir juos automatizuoti. Rutiniai darbai nesukuria daug naujos vertės, tačiau juos reikia daryti. Ką aš skatinu labiausiai, kad jie reguliariai pasidarytų darbų peržiūrą ir įsivertintų, kokia dalis darbų yra apie vertę, o kuri apie bazinių funkcijų užtikrinimą. Taipogi pasitikikėjimas ir dalinimasis visa informacija yra labai svarbus. Mes turime tiek 1:1, tiek susitikimus su vadovais, tiek su visu marketingo departamentu, o tai leidžia mums dalintis tiek pasiekimais, tiek dienos aktualijomis, tiek padidinti tempą, kai visi suprantam, kam to reikia.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Tai buvo didelės nežinomybės metai: strateginius uždavinius mums pavyko įgyvendinti tik keičiant taktikas ir derinantis prie rinkos pokyčių.  Mes keitėmės, mokėmės kartu su rinka, labai daug kalbėjome su klientais ir gilinomės tiek mūsų turims duomenis, tiek ėmėme iš rinkos. Didžiausias iššūkis mūsų versle buvo infliacija ir jos stabdymo priemonės. Mes, LIDL marketingo komanda, sugalvojome eilę veiksmų, kuriuos turėjome įgyvendinti, kad palengvintume kasdienį žmonių gyvenimą. Maistą mes, žmonės, valgome kasdien, o kylant kainoms akivaizdžiai pasimatė, kad žmonės nustojo lepinti save, pasiliko tik prie bazinių produktų. Visa organizacija buvo nuolatinėse paieškose, kaip mes, kaip discounter'is galime pasiūlyti mažiausias kainas rinkoje ir mes dar kartą atsigręžėme prie mūsų DNR – prie mūsų privačių etikečių, kurių mes turime daugiausiai savo lentynose. Tai buvo privačių prekės ženklų atradimo kaip alternatyvos žinomiems prekių ženklams metai, tai buvo mažos kainos kasdien (ne akcijų) sugrįžimas į sceną. O tam, kad viskas pasiektų klientus, mes, kaip LIDL marketingo komanda, turėjome praleisti tiek planuojant, tiek kuriant, tiek paleidžiant visą komunikaciją į gyvenimą, tiek po to įsivertinant, ką mums pavyko su šiais veiksmais pasiekt. Panašu, kad rezultatas yra geresnis net nei planavom

 

Evaldas Mockus – OMNISEND marketingo vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Vienas svarbiausių veiksnių marketinge yra nuoseklumas ir gebėjimas nepaisant nuolatos besikeičiančių tendencijų ir konkurencinės aplinkos, kiekvieną savaitę demonstruoti nuoseklius rezultatus. 

 

Savo komandoje visada primename sau Jim Collins knygos „Great by Choice“ konceptą The 20 Mile March“, kuris sako, kad nepaisant sunkumų ar palankių vėjų, kasdien turime žengti žingsnius pirmyn. Nuoseklus darbas leidžia lengviau įveikti visus kalnelius ir pasiekti ambicingus tikslus.

  

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Labiausiai džiaugiuosi dideliu įmonės ir komandos fokusų į duomenų analitiką. Per metus kardinaliai pakeitėme savo darbą su marketingo duomenimis. Daug greičiau pamatome negatyvius signalus, geriau suprantame savo veiksmų grąžą, galime prognozuoti savo rezultatus į priekį bei daug tiksliau keliame finansinius tikslus marketingo komandai.

 

Man, kaip vadovui, tai atskleidė, kad turint labai tvirtą ir ambicingos komandos branduolį, galime greitai perimti naujus dalykus ir įdiegti į savo kasdienę veiklą.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Vienas didžiausių įvertinimų už organizacijos ribų – tai laimėti tarptautiniai apdovanojimai. Už internetinės svetainės atnaujinimą laimėjome auksą prestižiniame „Lovie“ konkurse. Dar smagiau, kad viską padarėme savo jėgomis – nuo dizaino iki implementavimo.

Atsakant į konkurentų puolimą dėl mūsų klientų aptarnavimo kokybės, sugalvojome kampaniją dalyvauti apdovanojimuose ir  pelnėme bronzą „Stevie“ apdovanojimuose. Šį laimėjimą naudojame parduodant savo privalumus prieš konkurentus. Be abejo, laimėjome, nebūtų buvę be mūsų puikaus klientų aptarnavimo, mums tik reikėjo apie tai garsiau kalbėti.

Nepaisant apdovanojimų, kurie prideda motyvacijos ir pasitikėjimo, svarbiausias pokytis įvyko komandos suvokime apie marketingo duomenis. Šiandien Omnisend“ marketingo komanda geba išmatuoti, kiek mokių klientų pavyksta pritraukti per skirtingus digital kanalus – tai yra pagrindas efektyviam ir rezultatyviam marketingo komandos darbui.

 

Paulius Pocius – ŠIAULIŲ BANKO GRUPĖ pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Manau pagrindinis sėkmės pamatas yra gebėjimas surinkti reikiamus resursus bendram tikslui ir laisvė jiems veikti savo kompetencijoje. Mano atveju, turiu nuostabią pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos komandą su savo sričių profesionalais, taip pat agentūras, kurios sakyčiau yra labiau kolegos, dirbantys kitoje įmonėje. Mano rolė sujungti reikiamas kompetencijas dėl bendro tikslo ir tada leisti jiems atsiskleisti.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Taip, be abejo, 2022 metai buvo paveikti pandemijos ir karo padėties. Tai turėjo didelę įtaką mūsų veiklai ir marketingo strategijai. Pirmiausia, turėjome prisitaikyti prie naujos padėties ir greitai reaguoti į keičiančias rinkos sąlygas. Taip pat turėjome atsižvelgti į klientų poreikius ir lūkesčius, kurie taip pat pasikeitė dėl karo ir pandemijos poveikio. Vienas iš mano didžiausių fokusų buvo užtikrinti augimą, tikslas buvo pritraukti naujus klientus ir padidinti esamų klientų lojalumą. Mūsų komanda kūrė naujas kūrybines idėjas ir įgyvendinimo planus, kuriuos sėkmingai įgyvendinome, o tai atsispindėjo didėjančiu klientų srautu ir pardavimų augimu.

 

Be to, aš taip pat fokusavau į vidinę rinkodarą ir organizacijos kultūros stiprinimą. Dėmesys buvo sutelktas į darbuotojų mokymą, jų motyvavimą ir skatinimą būti proaktyviems ir kūrybingiems, kad būtų geriau patenkinti klientų poreikiai. Tai padėjo mums sustiprinti vidinę kultūrą ir pagerinti darbuotojų pasiruošimą atsakyti į klientų pageidavimus. Trumpai tariant, 2022 metai man asmeniškai buvo iššūkiais kupini metai, bet tuo pačiu ir labai sėkmingi. Manau, kad mano komanda ir aš pasieksime dar daugiau pasiekimų, kad išlaikytume savo pozicijas rinkoje ir toliau augtume.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Tai buvo išskirtiniai, Šiaulių banko 30-mečio gimtadienio metai, kuomet turėjome daugybę įvaizdžio iniciatyvų tiek viduje, tiek išorėje. Bet kaip sėkmingiausią išskirčiau 4 banko renginius Vilniuje, Kaune, Šiauliuose ir Klaipėdoje, kurių metu kvietėme gyventojus ateiti ir šalto rudens vakarą pasimėgauti saule, simbolizuojančia Šiaulių banką ir jo gimtadienį, pasiklausyti muzikos, pasivaišinti vafliais bei arbata ir tiesiog gerai praleisti laiką kartu su mūsų kolegomis. Net minėdami gimtadienį išlikome arčiau klientų ir labiausiai džiaugiuosi, kad tai jau mūsų DNR.

 

Rūta Putnikienė, LRT komunikacijos ir rinkodaros departamento vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Bijau, kad atsakymas iki skausmo banalus: aiškūs tikslai organizacijos mastu ir komanda tiek komunikacijos ir rinkodaros, tiek vadovų komanda, tiek kiti LRT darbuotojai.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?


LRT, kaip žiniasklaidos grupei, 2022-ieji pirmiausia buvo karo metai, tai neišvengiamai darė įtakos ir komunikacijos bei rinkodaros veiksmams - vienas suplanuotas kampanijas keitėme kitomis. 2022 m. pabaigoje pradėta planuoti savo rezultatais ir visuomenės įsitraukimu unikali
Radarom!“ kampanija.

Tačiau taip pat 2022 metai LRT marketingui buvo svarbūs gegužę įgyvendintu vizualinio prekės ženklo identiteto atnaujinimu.

Kodėl reikėjo rebrandingo? Pagrindinės priežastys šios:
·       senieji logotipai kažkada labai gerai išpildę uždavinį parodyti kiekvieno kanalo priklausomumą LRT,
išplovė“ atskirų kanalų atpažįstamumą. Auditorija nebeskyrė, pavyzdžiui, LRT RADIJO logotipo nuo LRT TELEVIZIJOS, visi atpažįstamumo laurai keliaudavo stipriausiam kanalui LRT TELEVIZIJAI.
·       Senieji logotipai dėl savo grafinių sprendimų buvo sunkiai adaptuojami skirtingose situacijoje
tai trukdė komunikacijai
·       Nebuvo išsamaus prekės ženklo vadovo, ir norėjosi tokį kurti jau naujam identitetui

Esminė užduotis naujam LRT prekės ženklo vizualiniam identitetui toliau demonstruoti kiekvieno kanalo priklausymą LRT, tačiau taip pat sukurti aiškų atskirų LRT kanalų atpažįstamumą. Ne tik per logotipus, bet ir per kitas atpažįstamumui tinkamas priemones (antrinę grafiką, tolesniuose planuose audiobrandingas).
Šį uždavinį apsunkino tai, kad vizualinė išraiška turėjo atsižvelgti į skirtingų medijų techninius, vaizdinio turinio atvaizdavimo reikalavimus: televizija, portalas, radijas, socialiniai tinklai dėl savo specifikos turi skirtingų reikalavimų logotipams ir kitoms vizualioms priemonėms.

LRT yra visuomeninis transliuotojas, išlaikomas iš mokesčių mokėtojų pinigų, todėl auditorijos lūkesčiai ir reikalavimai yra didesni nei komerciniams kanalams. Tai reikalavo ypač gero pasiruošimo įvedant naują rūbą. Planuoti komunikacijos laiką buvo sudėtinga dar ir dėl to, kad dėl įvairių rebrandingui reikalingų viešųjų pirkimų, kitų biurokratinių formalumų žinia apie rebrandingą galėjo pasklisti anksčiau nei mes norėtume planuoti.

Visa tai buvome įvertinę iš anksto, ir vizualinis visuomeninio transliuotojo identiteto atnaujinimas startavo sklandžiai.

LRT vizualinio identiteto pakeitimas ir jo kampanija pateko į finalą ADC apdovanojimuose ir užėmė pirmą vietą GERO DIZAINO apdovanojimuose. 2022 m. liepos mėn. duomenimis, žinančių, kad LRT atsinaujino 53 proc. Apklaustieji teigiamai vertino atnaujintą vizualinę išraišką didžiausia dalis sutiko, kad LRT įvaizdis modernus (3.19 iš 4) („Spinter research“). LRT prekės ženklo identiteto atnaujinimas padėjo ne tik sustiprinti prekės ženklo įvaizdį esamai auditorijai, bet ir padėjo tapti patraukliu iki šiol mažiau pasiektai auditorijai, pavyzdžiui, vaikams, paaugliams ir jaunimui.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?


• Pirmą kartą LRT savireklamos komandos kurta produkcija buvo įsigyta Estijos visuomeninio transliuotojo (Kalėdinės vinjetės)

• Sustiprinti duomenų analizės pajėgumai bei konsoliduotas medijų planavimas organizacijos viduje. Tai pagerino turinio anonsavimo sistemą, partnerių informacijos sklaidą.

• Įgyvendinome vasaros regionų projektą, kurio metu rinkodaros kolegos gyvai susitikinėjo su įvairių regionų gyventojais ir rinko jų nuomones, lūkesčius apie LRT. Tai padėjo gryninant užduotis LRT turiniui ir jo kampanijoms.

 

Laura Vaišnorė, ISM VADYBOS IR EKONOMIKOS UNIVERSITETAS marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Mano nuomone, sėkmę visuomet atspindi rezultatai, o iki jų atveda strategija ir jos įgyvendinimas. Tikiu, kad ji veikia tuomet, kai pirmiausia, ja tiki visa komanda, o suinteresuotosios šalys nori įsitraukti. Mano, kaip rinkodaros vadovės kasdienybėje tai reiškia skirti pirmenybę nuoširdžiam santykiui kurti - su rinkodaros komandos nariais, dėstytojais, ar studentais.

Kartu tai reiškia, kad, tiek bendraudama, tiek ir remdamasi ankstesnėmis patirtimis. Pavyzdžiui, aš žinau taktinius rinkodaros procesus ir iššūkius, su kuriais susiduria mano komanda. Taigi, galiu jiems padėti pašalinti kliūtis, skatinti netradicinį mąstymą, rodyti lyderystę ir padėti fokusuotis į mūsų universiteto misiją atspindinčio šūkio „one step ahead” idėjas kiekviename projekte, nes esu įsitikinusi, kad kūrybiškumo negali apriboti joks biudžetas.

Manau, kad rinkodaros vadovui yra itin svarbu pajausti ir giliau suprasti savo auditoriją, ypač dirbant paslaugų sektoriuje. Todėl naudojuosi visomis galimybės išeiti į universiteto koridorius, paskaitas ir renginius, kad kuo geriau pažinčiau mūsų studentus. Domiuosi kognitivizmu, psichologija, semiotika, ir tikiu, jog net vartotojui siekiant racionalių sprendimų, geriausią rezultatą duoda veiksmai, kurie „sukirbina” giliau. Todėl ypač vertinu galimybę būti taip arti vartotojo, kaip įmanoma, jį stebėti, pažinti, kalbėtis ir klausti “kuo gyvenate?”. Man atrodo, kad tai didžiulė privilegija rinkodaros vadovui, kurią aktyviai išnaudoju tam, kad ISM galėtų atliepti mokymosi partnerio vaidmenį visoms auditorijoms.

Galiausiai, visos pastangos turi teikti apčiuopiamą rezultatą ir kurti vertę. Mėgaujuosi tuo, kad mano darbas siekiant ambicingų pardavimų ir verslo tikslų tiesiogiai prisideda prie teigiamų pokyčių žmonių gyvenimuose: padeda jiems sustiprinti pasitikėjimą savimi, sukuria draugystes, leidžia pasiekti svajonių karjeras ar vystyti ambicingiausius projektus. Tai motyvuoja eiti pirmyn.

 

Kuo išsiskyrė 2021 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Nieko nenustebinsiu, kad 2022-ieji atnešė sunkų, slogų kontekstą: karą Ukrainoje, pranašaujamą ekonominę krizę, perdegimų ir tyliojo atsitraukimo bangas visuomenėje. Reikėjo daug daugiau pastangų, kad žmonės norėtų studijuoti, ryžtųsi į save ir studijas investuoti pranašaujamos krizės akivaizdoje.

Nepaisant to, tai buvo itin veržlūs ir sėkmingi metai tiek iš organizacijos, tiek ir iš asmeninės perspektyvos. Pavyko sukurti proveržį ISM Executive School prekės ženklui ir pasiekti rekordinius ISM Executive School pardavimų rezultatus bei išjudinti ilgametę didžiausią besimokančių vadovų, švietimo atstovų bendruomenę.

Asmeninėje – profesinėje perspektyvoje – 2022 metų viduryje išsiplėtė mano atsakomybės ir komanda. Tapau atsakinga už visų ISM studijų krypčių rinkodarą: bakalauro, magistro, Švietimo lyderystės, Vadovų magistrantūros, Executive MBA studijas ir ISM prekės ženklą. Tai atvėrė visiškai naujas perspektyvas ir suvokimus apie auditorijų skirtingumą ir rinkodaros kompleksiškumą, suvokimą, kad nėra rinkodaros receptų  – tik nuolatinės bandymų ir atradimų pamokos.

 

Kokius pagrindinius 2021 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2022-ųjų vasarą startavome su vadovus vienijančia „Drąsūs nežinoti visko” reklamine kampanija, kuri ne tik prisidėjo prie itin sėkmingų studijų priėmimo (pardavimų) rezultatų, bet ir nešė savyje didesnę misiją – kvietė Lietuvos vadovų bendruomenę sprogdinti visažinystės burbulą. Pati žinutė tapo ISM Executive School vadovų bendruomenės šūkiu ir apsigyveno studentų žodyne, kai prireikė leidimo vadovui superherojui atsipalaiduoti.

2022 metais auditorijai pasiūlėme net dvi tvarumo programas, kuriomis skatinome Lietuvos organizacijas prioretizuoti tvarumo klausimus. Taip pat labai daug dirbome ties bendruomenių subūrimu. Per pandemiją ypač aiškiai supratome, kad žmonėms reikia vieniems kitų, o iššūkius yra spręsti lengviau kartu, nei po vieną. Todėl sėkmingai pradėjome burti Lietuvos švietimo atstovus į ISM Švietimo lyderystės konferenciją, taip jiems suteikiant platformą bendrauti, įsikvėpti ir dalintis patirtimis. Tai tapo kasmetine tradicija. Taip pat kvietėme atnaujinti ryšius ir ISM Executive School alumnų bendruomenę REUNION susitikime, pradėjome viso universiteto susibūrimų iniciatyvas, kurios gerina organizacinę kultūrą. Į studijų procesą įvedėme daug vartotojo patirtį gerinančių elementų. Veiksmų kompleksiškumas galiausiai lėmė rekordinius ISM Executive School studijų priėmimo rezultatus, ženkliai padidėjusį auditorijos susidomėjimą studijomis.

 

Giedrė Vilkė, PHH GROUP (Pigu.lt, 220.lv, Kaup24.ee, Hansapost.ee, HobbyHall.fi) marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Sėkmės darbe yra mažai. Paprastai – tai darbo rezultatas. O rezultatą daro žmonės. Vadovas ir yra tiek geras, kiek geri žmonės už jo arba šalia jo. Manau, jog marketingo, ar bet kurio kito vadovo, sėkmė slypi gebėjime susitarti kryptį, kuria turime judėti, todėl čia svarbus komunikavimas vadovų komandoje, matymas visos įmonės, o ne tik savo skyriaus. O tada jau tos krypties komunikavimas savo komandai, fokusuojant juos į vertę kuriančias veiklas, suteikiant įrankius ir padedant spręsti problemas pakeliui.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Tai „post-covid“ metai. E-komercijoje tai itin sudėtingas laikotarpis apie kurį buvo daug spėliota, visi žinojom, jog jis ateis, nežinojom, kaip jis atsilieps verslui.

 

Pandemijos metai privertė žmones pirkti internetu, nes jie neturėjo pasirinkimo. Atsiradus pasirinkimui, mes vėl turėjome priminti priežastis pirkti internetu tai auditorijai, kuri nespėjo suformuoti įpročio apsipirkti neinant į parduotuves arba turėjo blogą patirtį ir noriai grįžo į prekybos centrus. Tokių, kuriems patirtis buvo bloga, tikrai netrūko. Trūkinėjo tiekimo grandinės, lūžo kurjeriai ir prekių pristatymas laiku ir greitai išties buvo didelis iššūkis, ypatingai mažesniems rinkos žaidėjams, neturintiems savo infrastruktūros, prekių sandėlių. Kliento bloga patirtis, nesvarbu kokioje interneto parduotuvėje, atsiliepia ir mums, nes pas mus perka iš esmės kas antras pirkėjas internetu Baltijos šalyse.

 

Todėl augimas 2022 metais buvo didelis iššūkis. Ir tam reikėjo kitokios komandos, kitokių projektų, nei tris metus prieš tai, kai pandemija kūrė didžiulį poreikį, kurį mums reikėjo tenkinti. O štai 2022 teko grįžti ir prisiminti poreikio kūrimą.

 

Taigi 2022 metai buvo refleksijos  ir tuo pačiu pokyčio metai, kai reikėjo peržvelgti tris pandemijos metus, įvertinti prieš pandemiją ir po pandemijos esančius pokyčius, bei pritaikyti verslą, kitaip suformuoti komandą, ieškoti esminių projektų kliento patirties gerinimui.

 

Ąžuolas Zubkonis, SWEDBANK pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Rinkodaros vadovo sėkmę lemia jo komanda. Komanda, kuri yra įsitraukus ir motyvuota, kuri jaučia atsakomybę, yra įgalinta laisvai kurti, ieškoti sprendimų ir nebijoti klysti. Tikiu, kad geriausi sprendimai ateina iš laisvės kurti, dalintis gerais sprendimais, nesėkmėmis, ir neturėti baimės jausmo, kad gali kažkas nesuveikti. Baimė, kad nebus pasiekti rezultatai dažnai paralyžiuoja kūrybiškumą, dingsta polėkis eksperimentuoti, ir ilgainiui pradedame kartoti veiksmus „kurie veikia“, tačiau neieškome „kurie veiktų dar geriau“.  Kitas svarbus sėkmės faktorius yra aiški vizija, kaip kiekvienas komandos narys savo veiksmais gali įtakoti galutinį rezultatą, ar tai būtų prekės ženklas, ar pardavimai ar klientų pritraukimas. Aiškūs tikslai ir susitarimai – ko iš tavęs nori vadovas ir kas yra geras rezultatas – yra itin svarbūs, kiekvienam rinkodaros komandai nariui įprasminant savo veiklą ir realizuojant save.

 

Kuo išsiskyrė 2022 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

2022 metai buvo eiliniai neeiliniai metai. Po „karantininių“ 2020 ir 2021 metų atrodė, kad turbulencijos finansų, reklamos, klientų elgsenos srityse jau baigėsi ir matėm šviesą tunelio gale į įprastą ir prognozuojamą gyvenimą, tačiau vasarį prasidėjo karas Ukrainoje. Asmeniškai tai sukrėtė, bet veiklos neparalyžiavo – veiksmų scenarijus po išgyventų karantinų veikė automatiškai: tuo metu vykstančios kampanijos buvo nutrauktos, tiesioginė rinkodara išjungta ir persiorientuota į aktyvią komunikaciją su klientais apie tai kas vyksta ir ko tikėtis. Visi supratom, kad naujas verslas šiuo metu nėra prioritetas ir turime kalbėti apie tai, kas svarbu.

 

Metinis rinkodaros planas tapo neaktualus jau antrą metų mėnesį ir tik pajutus teigiamą klientų sentimentą mes vėl žingsnis po žingsnio per 3 mėnesius grįžome prie įprastos veiklos. Per tą laiką kūrėme skirtingus veiklos ir žinučių scenarijus ir paskutinę akimirką spręsdavome – kurį kampanijos scenarijų naudoti. Daug eksperimentavome – laužėm savo pačių susikurtus rinkodaros mitus, kas efektyvu, o kas ne.

 

Kokius pagrindinius 2022 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Svarbiausi pasiekimai buvo šie:

  1. Dėka sėkmingų kampanijų ir tiesioginės rinkodaros veiksmų – auginome bendrai pardavimus el. kanaluose (t.y. be žmogiškųjų resursų įsitraukimo) ir pasiekėme absoliutų pardavimų el. kanaluose rekordą. Visos mūsų pardavimus skatinančios kampanijos pirmenybę teikė el. kanalams, lygiagrečiai visus metus aktyviai edukavome mūsų klientus apie galimybę sutartis sudaryti ir jas valdyti savarankiškai.
  2. Pradėjome smulkaus verslo edukacijos programą – „Smulkaus verslo akademiją, kurios tikslas atrinktiems dešimčiai verslų skirtingų ekspertų pagalbą išspręsti jų iššūkius. Apie tai daug komunikavome išorėje pasinaudojant masinės komunikacijos priemones – rezultate „Swedbank kaip Banko smulkiam verslui" įvaizdį per 2022 metus pagerinome dvigubai.
  3. Aktyviai stiprinome „Swedbank kaip eksperto investavimui įvaizdį. Įgyvendinome TV kampaniją, vedėm pamokas apie investavimą Delfi TV, buvom pagrindiniai investavimo konferencijos rėmėjai, aktyviai tiesiogiai bendravome su savo klientais. 2022 metų gale – Swedbank reikšmingai dažniau tapo pirmu paminėjimu, kai kalbama apie finansines institucijas skirtas investavimui.
  4. Jaunimui pristatėme naują edukacinį įrankį – „Žinių žygis su juo mes siekiame keletą tikslų a) išsiskirti „Nuobodžių bankų" rinkoje, b) žaidybiniais elementais edukuoti jaunuolius apie finansus taip, kad jie būtų įtraukti į procesą – atsakinėti į finansinius klausimus, rinkti taškus ir keisti juos į prizus. Per pirmus mėnesius šiuo įrankiu pradėjo aktyviai naudotis virš 15.000 jaunuolių.
  5. Dėka efektyviai pasirinktos media strategijos – „always on ir kampanijų sinchronizavimo bei sezoniškumo išnaudojimo – pasiekti visų laikų rekordai finansavimo produktuose.

 

 

Plačiau apie Metų CMO rinkimus galite skaityti čia.