TOP 10 CMO'21

 

Metų CMO'21 rinkimų komisija išrinko TOP 10 stipriausių marketingo vadovų Lietuvoje (pagal abėcėlę):  

 

Kviečiame susipažinti su marketingo vadovų mintimis ir įžvalgomis, kas lemia marketingo vadovo sėkmę, kaip siekti marketingo vadovo karjeros bei kokiais 2020 m. rezultatais jie didžiuojasi labiausiai. 

 

Veta Armonaitė, OMNISEND marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Tikiu, kad vadovo sėkmė gali būti tik tokia, kiek jam sėkmingai pavyksta suburti gerą komandą. Jokia strategija ar iniciatyvos neveiks, jeigu neturėsi patikimos ir efektyviai veikiančios komandos. Mano tikslas - aiškiai iškomunikuoti tikslus, apibrėžti atsakomybių ribas, suteikti aktualų kontekstą ir suteikti reikalingus įrankius, kad komandos nariai galėtų nepriklausomai ir savarankiškai siekti tikslų. Veikiame labai dinamiškoje JAV marketingo automatizavimo el. komercijai rinkoje, konkuruojame su tikrais rinkos lyderiais, kurie turi žymiai daugiau žmogiškųjų ir finansinių resursų bet galimybių, tad turime būti sumanesni ir apsukresni. Nuolat eksperimentuojame, mokomės iš tų eksperimentų ir nebijome keisti krypties, kai kažkas neduoda tikėtųsi rezultatų.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

Dirbame su el. komercijos verslais, tad pandemija mūsų rinkai padarė tikrai reikšmingą įtaką - gerąja prasme. Iki tol veikę el. komercijos verslai dar labiau suaktyvėjo, įprastos fizinės parduotuvės ėmė sparčiai migruoti įį el. erdvę ir tokiu būdu dažnai su el. komercija susidūrė pirmą kartą. Iš mūsų komandos tai pareikalavo greitos reakcijos - su nauja auditorija atėjo ir nauji jų poreikiai, tad praėjusiais metais turėjome ne kartą keisti kursą ir adaptuotis. Metų pradžioje buvome suplanavę daugiau nei 50 įvairaus dydžio renginių JAV, pavyko sudalyvauti vos viename, kai viskas buvo atšaukta ir turėjome visa tai perkelti į el. erdvę. Neišvengiamai - tai buvo pokyčių metai, pareikalavę greitos reakcijos ir susikaupimo. 

Šis neapibrėžtumas bei nuotolinis darbas taip pat parodė, kaip darbe ir komandoje svarbu paprastas žmogiškumas. Visi patyrėme, ką reiškia, kai nebeatskiri, kada yra darbo, o kada asmeninio gyvenimo valandos, kai atrodo nekaltas atsakytas el. laiškas po darbo valandų tampa viso vakaro darbine sesija. Pati mokiausi aiškiau apibrėžti šias ribas ir turėti sveiką požiūrį į darbą ir stengiausi savo komandą mokyti to paties, nes tai labai pavojinga zona, greitai galinti privesti prie išsekimo ir perdegimo. 

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Mūsų marketingo sėkmę lemia ne pavieniai veiksmai ar įprastinės vienkartinės laike apibrėžtos kampanijos ar veiksmai, bet nuolatinis pastovus darbas ir, svarbiausia, greitas eksperimentavimas - tiek jau patikrintose srityse bei kanaluose, tiek ir ieškant visiškai naujų galimybių. Praėjusiais metais  mums didelį proveržį padarė produkto marketingas, padėjęs žymiai geriau pažinti mūsų klientus ir sukurti jiems rezonuojantį ir aktualų produkto verčių pristatymą, toliau plėtojome itin tikslingą SEO pagrindais pagrįstą turinio strategiją, bet, pavyzdžiui, po įvairių eksperimentų supratome, kad įprastos reklaminės kampanijos Facebook ar Google reklamos tinkluose mums tiesiog neveikia. Visi šie eksperimentai bei kitų departamentų indėlis susideda į tai, kad pernai “Omnisend” augo 100% ir šiems metams turime ne ką mažiau ambicingų tikslų

 

Gediminas Judzentas, AUGA GROUP rinkodaros ir tvarumo vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Esu įsitikinęs, kad sėkmė marketinge visų pirma yra nuoseklumas vystant prekės ženklą ir visų įmonės padalinių susikalbėjimas ir koordinuotas darbas siekiant bendrų tikslų. Džiaugiuosi, kad turiu galimybę dirbti su prekės ženklu, kurio idėjos ir vertybės sutampa su mano paties ir kuris skatina teigiamus pokyčius. Manau, kad tik tada gali nuoširdžiai įsitraukti į darbą, kai tiki tuo ką darai. Tada ateina ir sėkmė.

Svarbiausias mano kaip vadovo sėkmės rodiklis, be abejo, yra komanda. Noriu labai padėkoti savo skyriaus kolegoms už pasiektus rezultatus ir už tai, kad nepraradome ryšio net ir tiek laiko dirbdami per atstumą. Tai, kad pavyko suburti stiprią ir motyvuotą komandą, jungiančią produktų vystymą, prekės ženklo valdymą, komunikaciją ir viešuosius ryšius yra didelis pasiekimas.

Kadangi AUGA yra ne tik vartotojams skirtų maisto produktų prekės ženklas, bet ir biržoje listinguotos įmonių grupės pavadinimas, mano, kaip rinkodaros ir komunikacijos vadovo, sėkmės rodiklis yra ir visos bendrovės įvaizdis. Siekiame tapti tvarumo pavyzdžiu kaip organizacija.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

2020-ieji buvo sudėtingi metai visam pasauliui, nors maisto produktų sektorius nuo pandemijos nukentėjo tikrai mažiau nei kai kurie kiti sektoriai. Prisidėjome prie socialinių ir paramos iniciatyvų, tęsėme nuoseklią ir atvirą komunikacija su vartotojais įtvirtindami tvarumo vertybes, plėtėme galutiniam vartojimui skirtų produktų asortimentą.

Pandemija pakeitė planus ir atsisakėme planuotos įvaizdinės kampanijos. Nusprendėme fokusuotis į galutiniam vartojimui skirtų produktų komunikaciją ir asortimento plėtrą, nes tai yra tiesioginis sąlytis su vartotojais, leidžiantis auginti prekės ženklo žinomumą ir vertę, atliepti priverstinai namuose uždarytų vartotojų poreikius karantino metu.

Be galo įdomi ir vertinga profesinė patirtis buvo prisidėti prie naujos įmonės strategijos, vizijos, misijos ir vertybių formulavimo bei jų iškomunikavimo visoms suinteresuotosioms šalims. Tokie dalykai tikrai įvyksta ne kasmet ir yra labai reikšmingi. Dar labiau susifokusavome į tvarumą, kaip mūsų prekės ženklo esmę ir misiją.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Įmonės verslo segmentas, kuris turi tiesioginį sąlytį su vartotoju ir kuriam didžiausią tiesioginį poveikį turi marketingo veiksmai yra FMCG (galutiniams vartojimui skirti pakuoti produktai). 2020 m. šio segmento pardavimai išaugo net 76%.

Tai lėmė nuoseklūs naujų produktų vystymo ir rinkodaros veiksmai. Pernai pristatėme šiuos naujus ekologiškus AUGA produktus: naują sriubų skonį Gazpačo, kuris išplėtė sriubų vartojimo situaciją šiltuoju metų laiku, vartojimui paruoštas užpilamas avižines košės ir garuose virtų ankštiniai produktų be skysčio liniją.

Šiuos produktų įvedimus į rinką rėmėme fokusuotomis reklamos kampanijomis.

Siekdami didinti prekės ženklo žinomumą ir vertę Lietuvoje investavome ne tik į reklamos kampanijas, bet ir į viešuosius ryšius, aktyvų dalyvavimą renginiuose, konferencijose. „AUGA“ prekės ženklo žinomumas tikslinėje auditorijoje 2020 m. pasiekė 59% (šaltinis: reprezentatyvi internetinė apklausa 25-60 m., 3 didžiausi miestai). Šis rodiklis padidėjo nuo 37% 2019 m., kuomet buvo apklausiami 5 didžiųjų miestų gyventojai. Tvarumo savybės priskyrimas tarp žinančių prekės ženklą siekė net 75% ir tai buvo didžiausias rodiklis tarp maisto kategorijos prekės ženklų.

AUGA jau yra įsitvirtinusi savo kategorijoje kaip ekologiško maisto lyderis, o tolesnis siekis yra stiprinti visos įmonės tvarumo poziciją. 2020 m. pasiekimus iliustruoja laimėjimas Nacionaliniuose tvaraus verslo apdovanojimuose, o tarptautiniu mastu ISS ESG reitinguose įmonė pateko tarp 10% geriausiai vertinamų bendrovių savo sektoriuje.

Pernai pavyko pasiekti esminio proveržio eksporto rinkose. AUGA produktai 2020 m. buvo eksportuojami į 31 šalį, lyginant su 23 šalimis 2019 m. Bendrai įmonių grupės pajamos 2021 m. padidėjo 17% lyginant su 2020 m, o EBITDA augo 22%.

Vienas svarbiausių įmonės vertę ir tvarumo pozicijas užtikrinančių įvykių 2020 m. buvo naujos penkerių metų strategijos sukūrimas ir iškomunikavimas, peržiūrėta įmonės vizija, misija, vertybės bei iškomunikuoti ambicingi CO2 emisijų mažinimo tikslai bei siekis tapti klimato atžvilgiu neutralia bendrove.

Kadangi „AUGA group“ yra listinguota Nasdaq Vilnius vertybinių popierių biržoje, vienas iš geriausių įmonės vertės rezultatų yra akcijų kainos pokytis. Per 2020 m. pavyko ne tik atstatyti pandemijos pradžioje įvykusį kritimą, bet ir išauginti akcijos kainą 22%, lyginant su metų pradžia. Čia vertėtų paminėti, kad investuotojai formuoja savo nuomonę apie įmonę ne tik žiūrėdami finansinių rodiklių bet ir per įmonės siūlomus produktus, sukurtą įvaizdį ir komunikacines žinutes.

 

Ernestas Kačerauskas, PIGU.LT marketingo vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Klausime girdžiu net tris raktažodžius. Sakoma, kad tuo pačiu raktu visų durų neatrakinsi, tai gal ir pradėsiu nuo pirmos pozicijos – marketingisto. Kaip marketingistas sėkmę matuoju, kiek sėkmingas yra prekės ženklas pardavimų tikslams pasiekti.

Kalbant apie 2020-uosius, tai vyko prekės ženklo virsmas. Jei iki tol „Pigu.lt“ buvo, kaip visa komanda tikime, geriausia vieta pirkti, šiuo metu „Pigu.lt“ – ir geriausia vieta parduoti. Iš e. parduotuvės vyko transformacija į prekybos centrą internete, keitėmės ir iš konkurento virtome į stiprų partnerį, kuris prekybininkams padeda parduoti ir kartu auginti verslą, kas pandemijos akivaizdoje atrodė mažų mažiausiai neįmanoma misija.

Per metus pasikeitėme ir daug greičiau pradėjome veikti ne tik kaip e. prekybos platforma, bet ir kaip bendruomenė, kuri ne tik turi IT sistemas, jas tvarko ir laiku pritaiko pardavėjų poreikiams, bet ir dalinasi savo sukauptomis žiniomis ir gerąja praktika tam, kad pandemijos padariniai, apribojus fizinę prekybą ir mūsų kasdienybę, turėtų kuo mažiau įtakos vietos verslams. Nes, nepaisant aplinkybių, mes nepradėjome svajoti mažiau.

Sėkmės rodiklis šiuo klausimu yra pritraukti nauji pardavėjai, verslai, šiuo metu prekiaujantys per „Pigu“ grupės valdomą e. prekybos platformą trijose Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tad sakyčiau, kad 2020-aisiais buvo ne tik sėkminga naujos paslaugos įvedimo kampanija ir strategija, bet ir kartu įgyvendintas naujas vaidmuo – socialiai atsakingo partnerio pozicija.

Natūralu, kad gali kilti klausimas, kiek mūsų e. prekybos platformai davė pandemija, o kiek rinkodaros komandos įdirbis? Šis projektas nėra sėkmingas dėl pandemijos. Planuose augimas buvo per daug ilgesnį laiką, tad pandemija kaip tik privertė ištraukti „visus kozirius ant stalo“ ir veikti daug intensyviau ir kūrybiškiau. Gal pandemija ir sukūrė sąlygas, kurios privertė verslą labiau galvoti apie prekybą internetu, bet pandemija nepanaikino mitų ir baimių, kurių jie turėjo. Tad reikėjo stiprių argumentų ir tinkamos komunikacijos, kad e. prekybos platformą vietos verslai pamatytų kaip galimybę savo pardavimams plėtoti. Tad kalbame kartu apie paprastus, bet kartu nepaprastus dalykus - tinkamu laiku, tinkamoje vietoje ir tinkamu tonu komunikuoti žinutes ir pasiūlymus atliepti vieną aktualiausių problemų rinkoje.

E. parduotuvė per metus pavirto platforma, kuri sieja ne tik pirkėjus ir prekybininkus, bet ir nematomą didelę bendruomenę, kuri tik pradeda augti – influencerius, agentūras, kurjerius, tekstų rašytojus, fotografus ir kt. – visi jie mums svarbūs partneriai paslaugos kokybei užtikrinti. Ir tai tik kelio pradžia. Minčių ir idėjų, kaip plėtoti bendruomeniškumą, yra dar daug, ir į tokį tikslą yra suorientuota mano komanda.

Kitas raktažodis klausime – vadovo sėkmė. Sėkmingas vadovas esi tada, kai žmonės nori su tavimi kartu dirbti, siekti tikslų ir jų pasiekia. O per pastaruosius metus į komandą pavyko pritraukti daug naujų ir talentingų žmonių, atsirado aiškesnės specializacijos, aiškesni tikslai. Galiu tik pasidžiaugti, kad nauji žmonės sėkmingai integravosi ir kartu su komandos senbuviais per gana trumpą laiką mums pavyko pasiekti puikių rezultatų – pardavimų rezultatai geri, auga ir naujų pardavėjų skaičius, tad „everybody enjoy to be on a winning team“.

Kaip vadovas džiaugiuosi, kad mano komandą vienija bendros vertybės, yra svarbūs ne tik pragmatiški tikslai, bet ir aukštesnės vertės siekimas savo darbe. Socialinė atsakomybė, verslų partnerystė – prasmės matymas mūsų kasdieninėse užduotyse yra labai svarbus akcentas. Tad pernai tapome ne tik 2,5 tūkst. vietos verslų, bet ir tokioms socialinėms iniciatyvoms ir projektams kaip „Maisto bankas“, „Vaikų svajonės“, „Happimess“, LKL.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Iki pandemijos rinkodaros veiksmus planuodavome metams į priekį. O pernai, prasidėjus pandemijai, tikslai pradėjo kisti vos ne kasdien. Planavimas buvo daromas trumpiems periodams, nes niekas nežinojome, kas bus kitą dieną ar savaitę. Daug sprendimų reikėjo priimti čia ir dabar didelio neapibrėžtumo sąlygomis, ir jie buvo tinkami, kas man įrodo, jog pavyko suburti ir per tą pokytį lydėti darnią savo srities lyderių komandą.

Inžinierius moko, kad gatvės plotis skaičiuojamas ne pagal tai, kiek mašinų ten pravažiuoja sekmadienį vakare, o kiek per piką pirmadienį ryte. „Pigu.lt“ buvo statomas kaip greitkelis jau daug metų.

Žinojome, kad gera kliento patirtis yra beribė erdvė inovacijoms ir į tai nuolat investavome, tad net ir dramatiškai išaugus veiklos apimtis, mes santykinai lengviau nei kiti rinkos dalyviai galėjome prisitaikyti prie susiklosčiusios situacijos ir net padidinti augimo greitį.

Keitėsi ir komunikacijos su komanda dažnis. Bendravome daug intensyviau, reikėjo itin aiškaus konteksto pateikimo, teko suvaldyti ne tik profesinius, bet ir paprastus žmogiškus lūkesčius bei baimes. Tad vidinei komunikacijai tiek įmonės mastu, tiek komandos viduje teko skirti daug didesnį dėmesį nei iki šiol.

Dar paminėčiau, kad praėję metai buvo naujų kanalų vystymo etapas. Pvz., išbandėme ir jau turime įdirbį su influenceriais, gerai jau žinome kiekvienos rinkos skirtumus ir niuansus. Ėmėmės ir naujų komunikacijos krypčių, didesnį dėmesį skyrėme socialiniams partneriams ir projektams, pradėjome vystyti naujas prekių kategorijas, čia didžiausią dėmesį skirdami mados prekėms.

Taip pat sakyčiau, kad 2020-ieji buvo klientų elgesio pažinimo metai. Išmokome dirbti su klientų metrikomis, planuoti veiksmus ir vertinti rezultatus ne tik pagal pritraukiamo srauto kanalus, bet ir pagal klientų segmentus bei jų elgesio pokyčius. Dar niekad tiek daug dėmesio neskyrėme tyrimams, analizei, kad galėtume suprasti smarkiai besikeičiančius klientų lūkesčius. Užsidarius mažmenai, klientų lūkesčiai apsipirkimo patirčiai pastebimai išaugo – norėta net geresnio apsipirkimo nei mažmenoje. Mes puikiai suprantame, kad ir kaip mes tai gerintume, gerų įspūdžių ir malonaus, greito ir sklandaus aptarnavimo niekada nebus gana. Taigi nuolat investuojame į technologijas, kurios leidžia suasmeninti komunikaciją, ir matome rezultatą – klientų lojalumo didėjimą.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

2020 metais fokusas buvo e. prekybos platformos vystymas, jos žinomumo didinimas ir naujų pardavėjų pritraukimas, jų pardavimų didinimas, ypatingai atkreipiant dėmesį į mados prekių kategoriją. Projekto pradžioje (2019-ųjų rudenį) suformuotas prekiautojų prisijungimo ir jų apyvartos tikslas 2020-ųjų pradžioje buvo įvertintas kaip neambicingas, tačiau net išsikėlus naujus tikslus, 2020-ųjų pabaigos rezultatai pranoko lūkesčius. Asortimento plėtra, naujų kategorijų įvedimas, e. prekybos platformos įvaizdžio formavimas, komunikacija ne įprastiniuose kanaluose, bet ir rinkos edukacija įvairiuose renginiuose davė puikių rezultatų ir ne tik prisidėjo prie įmonės augimo, bet ir padėjo vietos verslu išgyventi, įveikti ir net augti pandemijos metu. Pagrindiniai skaičiai, kalbantys apie gerus rezultatus yra prisijungusių verslų skaičius: nuo 60 per sausį iki 281 gruodį (iš viso per 2020 metus 3 Baltijos šalyse – daugiau nei 1500 naujų sutarčių). Taip pat auganti apyvarta: e. prekybos platformos pardavėjų apyvartos (GMV) augimas - nuo 2 proc. sausį iki 10 proc. gruodį bendruose rezultatuose, o per metus – daugiau nei 10 mln. eurų sugeneruota skaičiuojant e. prekybos platformos pardavimus Baltijos šalyse.

Kalbant apie mados prekių kategorijos augimą, tai iš sąrašo pabaigos mados prekės (apranga ir avalynė, aksesuarai) šoktelėjo į TOP 5-tuką. Kategorija per metus išaugo ir yra 8 kartus didesnė nei artimiausios TOP kategorijos. Tam didelę įtaką tinkamai vystomi komunikacijos kanalai ir projektai.

Kalbant apskritai apie pardavimus, 2020 metų pardavimai vid. 40 proc. didesni visus metus nei 2019-aisiais. O lojalių klientų (registruoti klientai, besinaudojantys pridėtinėmis vertėmis ir VIP klubo nariai) skaičius išaugo daugiau nei 2,5 k., palyginimui, 2020 m. sausį lojalių klientų skaičiavome apie 20 proc., gruodį – 55 proc.

 

Vilma Launikonienė, VOLTAS IT pardavimų ir marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Marketingo vadovas ne tik turi žibėti ekspertinėmis žiniomis, bet ir būti varomoji jėga savo komandai. Tikiu, ir tai puikiai patvirtino 2020-ieji metai, kad emocinė komandos būsena tiesiogiai įtakoja atvirumo kultūrą ir kūrybiškumą visame kame – marketingo projektuose, analitikoje, finansinių sprendimų priėmime ir kokybinių/kiekybinių rodiklių vertinime. Nuolatinis tobulėjimas marketinge, ekonomikoje ir organizacinėje psichologijoje – tai trejybė, kuri apibūdina mane kaip marketingo specialistę bei Voltas IT pardavimų ir marketingo padalinio vadovę.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

2020 pareikalavo greitų strateginių sprendimų priėmimo, atsakomybės už marketingo komandą ir įmonės rezultatus – neprognozuojamoje plinkoje numatyti ekonomikos svyravimus, klientų reakciją, vesti marketingo komandą išgryninant kiekvieno nario stipriąsias puses, skatinant kūrybiškumą ir tikėjimą savimi, įmone bei produktu.

Manau iššūkiai, susiję būtent su vartotojų elgsenos prognozėmis, buvo pagrindinė varomoji jėga visai „Voltas IT“ marketingo komandai. Turėjome puikią progą testuotis savo skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos projektų efektyvumą, esant reikalui vykdyti greitus, netradicinius pakeitimus, ypatingai lanksčiai reaguoti į pokyčius.

Komandos psichologinė būsena, man, kaip padalinio vadovei, buvo vienas iš pagrindinių akcentų priimant strateginius sprendimus. – Tik stipri, vadovų ir specialistų komanda, veikianti kaip viena sistema, gali eiti bangų viršūnėmis, negrimstant gilyn.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Marketingo komandos formavimas, įvestos aiškios atsakomybės ir vertinimo rodikliai (KPI’sai) tiesiogiai įtakojo vykdomų komunikacijos ir skaitmeninės rinkodaros projektų kokybę bei “Voltas IT” apyvartos augimą – 2020 metais apyvarta augo 54%.

Marketingo biudžeto išlaikymas krizės periodu ir jo didinimas – mes nestabdėme rinkodarinių ir komunikacinių veiksmų, bet pakeitėme jų kryptis įdėmiai sekdami vartotojų veiksmus, grįštamąjį ryšį, vertinome išlaidas bei pajamas, teikėme nuolatines ataskaitas akcininkams siekdami maksimalaus skaidrumo ir taip išlaikydami pasitikėjimą komanda bei rinkodaros strategija.

Stipri orientacija į žmones: žmonės komandoje – specialistų mentorystė, atskaitomybė ir nuolatinis ryšys su įmonės akcininkais; žmonės bendruomenėje – vertės klientui pateikimas, įsiklausymas į OBDeleven entuziastų mintis ir pastebėjimus, intensyvus darbas su influenceriais per 2020 metus padėjo stiprų pagrindą verčiant OBDeleven bendruomenės atstovus į produkto ambasadorius, kurie yra ne tik mūsų klientai, bet ir organinis balsas pasaulinėje rinkoje. Šio darbo rezultatas – 75% bendruomenės augimas (Forumas/Twitter/Youtube/Instagram ir kt.).

Orientacija į produkto žinomumo didinimą pasaulyje: skaitmeninės rinkodaros projektai (pasakėme stiprų NE tradiciniam marketingui), ženklo žinomumo kampanijos (brand awareness) – domėjimasis produktu ir lankytojų skaičiaus augimas (lyginant su prieš tai buvusiais metais) 91%; Laimėti du tarptautiniai produkto dizaino apdovanojimai – stiprus pareiškimas krizės akivaizdoje; Marketingo veiksmų orientacija į rezultatą – naudą klientui, partneriams, įmonei.

 

Irmantas Matilionis, DELFI rinkodaros skyriaus vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Man svarbiausia yra komanda. Svarbu suburti motyvuotą, drąsiai mąstančią, nebijančią iššūkių komandą, sugebėti juos įkvėpti ir leisti veikti savarankiškai bei pasitikėti 200%.

Taip pat svarbu užsibrėžti sunkiai įgyvendinamus, bet aiškiai išmatuojamus tikslus. Visada stengiuosi koncentruokis į veiksmus, kurie labiausiai prisideda prie rezultato - 70% energijos skiriu tobulinimui to, kas veikia, 30% - naujiems dalykams.

Būdamas vadovu, privalai gebėti nuolat ir greitai keistis, prisitaikyti prie pokyčių, judėti į priekį, mąstyti kūrybiškai ir nestandartiškai.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Šie metai labiausiai išskirtiniai buvo dėl pandemijos, kuri privertė susiveržti diržus, mąstyti partizaniškai, net ir turint mažesnius rinkodaros biudžetus paleisti daugiau projektų, kampanijų. 2020-ieji buvo “Delfi” verslo plėtros metai: vystėme, kūrėme ir atnaujinome prekių ženklus “Delfi Plius”, “Delfi TV”, “Delfi apklausos”, “Login”.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Rinkodaros skyriaus restruktūrizacija ir komandos augimas.

“Delfi” prekės ženlo vizualinio identiteto atnaujinimas.

2020 m. vasario mėnesį pristatėme naują “Delfi” logotipą. Per 20 gyvavimo metų „Delfi“ smarkiai pasikeitė, išaugome internetinio portalo drabužius – vystome konferencijas, atkeliavome į televizijos pasaulį, esame multiplatformiški ir pasiekiami visur. Atnaujinimo tikslas buvo noras sustiprinti ir pabrėžti, kad „Delfi“ yra tarp mūsų. Tai – bešališkas, draugiškas, atviras ir artimas kiekvienam naujienų ir žiniasklaidos prekės ženklas. Daugiau informacijos čia.

 

Naujo televizijos kanalo “Delfi TV” promo kampanijos žinomumui didinti:

“Delfi TV” reklamos klipas “Kaip perkūnas iš giedro dangaus”, kurtas kartu su agentūra “WideWings”. Daugiau informacijos čia.

“Delfi TV” žiūrimumo skatinimo kampanija “Delfi TV žiūri – kasdien po televizorių laimi”. Per vasarą išdalinome 100 televizorių, sulaukėme beveik 7000 dalyvių.
“Delfi TV lounge” atidarymas “Avia solutions Group” arenoje vietoje buvusio BMW klubo. Daugiau informacijos čia.
“Delfi Plius” prekės ženklo sukūrimas ir įvedimas į rinką. Rezultatas:“Delfi Plius” mokamo turinio platformos žinomumas augo nuo 0% iki 73%.
“Delfi Plius” prenumeratorių skaičius per metus augo nuo 0 iki 9000 ir tai leido užimti 51% rinkos dalies.
Naujo produkto “Delfi apklausos” sukūrimas. Subūrus stiprią tyrimų ir analitikos komandą, ją išnaudojome analizuojant “Delfi” srautus, vartotojų elgseną, įsitraukimą. Be to, analitikų įžvalgos buvo didelė pagalba priimant sprendimus,susijusius su mokamu turini (“Delfi Plius”) ir televizijos kanalo programa.

 

Mantas Matukaitis, VOLFAS ENGELMAN marketingo vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Pirmiausia – tai komanda. Ir aš kalbu ne tik apie savo skyriaus komandą, bet ir vadovų komandą, marketingo kaip funkcijos rolės svarbos supratimą. Taip pat turime savo darbo su partnerių agentūromis stilių, kuris pagrįstas ankstyvu įsitraukimu, dėl to kyla mažiau diskusijų projektų eigoje. Mūsų marketingo skyriaus komanda sakyčiau yra labai gerai subalansuota: vienas kitą papildome tiek žiniomis, tiek asmeninėmis savybėmis. Kaip marketingo funkcija palaikome ypatingai glaudų ryšį su kolegomis iš prekybos departamento, įsiklausome į jų pastabas projektų eigoje, kas po to palengvina galutinio produkto “pardavimą” patiems prekybos kolegoms. Mano asmeninė savybė, kuri man padeda siekti tikslų, tai yra begalinis noras laimėti. Tai ko gero atėję iš sporto, kuris visada buvo mano gyvenimo palydovas. Taip pat orientacija į ilgalaikius tikslus, kartais aukojant trumpalaikius laimėjimus dėl didesnio gėrio ilguoju laikotarpiu.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Na, 2020 metai ko gero visiems buvo kitokie, nei įprasta. Marketingo planas, kurį ruošėme 2019 metų pabaigoje ir kuriuo turėjome vadovautis visais 2020-aisiais turėjo būti perdarytas per vieną savaitę, tačiau mums labai greitai pavyko persiorientuoti. Praėję metai pasižymėjo padidintu stresu ir ne tik dėl pakitusių verslo sąlygų, tačiau ir dėl bendravimo pokyčio, dėl šių sąlygų visi patapome irzlesni, jautresni. Reikėjo iš naujo mokytis dirbti su komanda, jausti pulsą per atstumą. Tačiau pažvelgus atgalios, atrodo, kad pavyko nuveikti dar daugiau nei įprastai. Mūsų žinutė apie produktų higieną pavirto į tarptautinę reklaminę kampaniją, o metų gale atlikę tyrimus sužinojome, kad „Volfas Engelman“ tapo mylimiausiu alaus prekės ženklu Lietuvoje.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Pavyko įtikinti akcininkus, kad tai yra tinkamas metas investuoti į prekės ženklo stiprinimą. Pakankamai greitai perėjome nuo įvaizdinės prie taktinės žinutės apie produktų higieną, kas buvo itin aktualu pirmojo karantino periodu. Taip pat daug laiko skyrėme bendravimui su vartotojais per online platformas, padarėme pirmąją nacionalinę nealkoholinio alaus degustaciją, kurie kurios bent trumpam buvo prisijungę virš 130000 žmonių. Auginome praktiškai visus parametrus – pardavimus, pelną, rinkos dalį, prekės ženklų žinomumą, įvaizdžio parametrus. Kaip pagrindinį pasiekimą ko gero įvardinčiau faktą, kad visų „karonaviruso“ siurprizų metu nepametėme savo komandinės dvasios ir vertybių, išlaikėme ryšį ir marketingo kolektyvo viduje, ir vadovų komandoje. Tą pasiekėme stipriai padidindami dėmesį vidinei komunikacijai, atradome naujas platformas, padidinome dažnį, darbuotojų įsitraukimą ir bendrą supratimą, ką tas marketingo skyrius pas mus įmonėje veikia.

 

Rima Olberkytė – Stankus, 15 MIN rinkodaros vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Gebėjimas atrasti talentus, maksimaliai įgalinti jų kompetencijas ir auginti lyderystę. Šiandien 15min rinkodaros skyrius jau veikia kaip skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos agentūra, kurianti ir efektyviai įgyvendinanti savireklamos, išorinių partnerių ir verslo klientų kampanijas – tai buvo didžiausia mano siekiamybė ir mums pavyko. Drąsiai sakau – šiuo metu dirbu su stipriausia komanda savo karjeroje.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums, kaip marketingo vadovei?

 

Bemiegių naktų gausa, ekstra puodu kavos ir kasdien vis nauju rinkodaros planu (juokauju). Į pandemiją su komanda labai greitai pažvelgėme kaip į galimybę veikti dar kūrybingiau, dar drąsiau ir dar greičiau, nei tai darėme iki šiol. Spurtavome su daugiausiai rinkodaros projektų 15min istorijoje, ženkliai prisidėjome prie įmonės pajamų auginimo, skaitytojų įtraukties, ėmėmės lyderystės organizacijos viduje ir bendraujant, bendradabiaujant su visuomene. Neišbarstėme krizės, atvirkščiai, kasdien lipome jai ant kulnų ir šiandien esame jos priekyje. Tai buvo efektyvios lyderystės metai tiek man, tiek mano komandos nariams.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Sukūrėme net du precedentus – tapome pirmuoju naujienų portalu Lietuvoje, atsisakiusiu stereotipinių lyties etikečių, taip pat po metus trukusio bylinėjimosi dėl knygos „Kabinetas 339” rinkodaros kampanijos, pasiekėme žodžio ir saviraiškos laisvės pergalę visai rinkodaros, leidybos ir žiniasklaidos bendruomenei. Sukūrėme ir įgyvendinome įmonės rėmimo ir partnerysčių strategiją, socialinės atsakomybės ir įvairovės politiką, rinkodaros investicijų metodiką, atliepiant mūsų įmonės misiją kurti visuomenės gerovei ir mūsų vertybes.

 

Paulius Pocius, ŠIAULIŲ BANKO rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

Mano manymu, sėkmė yramėgiamos veiklos rezultatas ir požiūris, jog nėra neįveikiamų problemų ar kliūčių, – yra tik situacijos, kurias reikia išspręsti, o sprendimo būdų ir pasirinkimų – daugybė. Tuos tinkamus ir geriausius sprendimus man padeda atrasti organizacijos pasitikėjimas rinkodara, kūrybiška ir organizuota komanda, tinkami partneriai ir vidinis užsidegimas daryti. Taip pat, vienas reikšmingiausių mano sėkmės rodiklių yra efektyvumo ir kūrybiškumo balansas – kiekvienas sprendimas ir veiksmas turi savo kainą, tačiau jis turi aiškiai koreliuoti su kuriama verte organizacijai.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

Žvelgdamas atgal į praėjusius metus, galiu drąsiai sakyti, jog jie buvo iššūkių metai, lygiai taip pat, kaip ir 2019, 218 ir t.t. T.y. kiekvieni metai yra savaip išskirtiniai, ir aš, kaip rinkodaros vadovas, tikiu, jog viena pagrindinių mano funkcijų yra gebėti prisitaikyti prie situacijos, kad ir kokia ji bebūtų.

Tiesa, neapibrėžtumo, dinamikos, greičio, komunikacijos, pokyčių, streso, drąsių sprendimų ir naujų patirčių buvo gerokai daugiau nei įprastai. Vis tik ne kasdien tenka ieškoti sprendimų, kaip bankas gali veikti iš namų. Kita vertus, pandemija atvėrė visiškai naujų patirčių ir galimybių išplėsti rinkodaros ribas iki strateginio lygmens.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Džiaugiuosi, jog 2020 metai buvo išties kitokie, atvėrė unikalių galimybių. Pandemija privertė kitaip reaguoti į situacijas ir priimti sprendimus, kurie šiandien yra vieni sėkmingiausių mano karjeroje ir kūrė vertę tiek organizacijai, tiek ir darbuotojams, klientams bei verslo aplinkai.  Vienas tokių – rinkodara, kaip Šiaulių banko naujos strategijos formavimo proceso šeimininkas nuo jos sukūrimo iki pristatymo visai organizacijai.

Taip pat rinkodara buvo ir skaitmenizacijos procesų šeimininku, per savaitę laiko sukūrusiu sprendimą, leidžiantį klientams registruotis į banko skyrius visoje Lietuvoje. Šiandien šį mūsų sprendimą jau sėkmingai naudoja ir kitos finansinės institucijos.

Dar viena sritis, kurią noriu išskirti – darbuotojai. Be visų tradicinių komunikacijos priemonių, emocinę darbuotojų būklę gerinome pasitelkę geimifikaciją ir pasiūlę iššūkių žaidimą. Dėl to mums neprireikė taip šiuo metu populiarių psichologų konsultacijų  ir sulaukėme didžiausio darbuotojų įsitraukimo per visą įmonės istoriją.

Ir žinoma, negaliu nepaminėti projekto – iniciatyvos „Planas A“, skirto padėti smulkiajam Lietuvos verslui pandemijos kontekste. T.y. sukūrėme unikalų pagalbos paketą verslui, kuris tikrai bus vystomas net ir pandemijai pasibaigus.

 

Liudas Rimkus, SEB BANKO Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovas

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovo, sėkmę?

 

LR. Nuolatinis tobulėjimas ir smalsumas. Kritinis mąstymas, gebėjimas derinti duomenų analize pagrįstus sprendimus ir kūrybiškumą. Labai svarbus banko vadovų palaikymas ir įvairiapusės mano komandos žmonių kompetencijos.    

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovui?

 

L.R. Man tai buvo išskirtiniai metai, nes pernai buvau paskirtas Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovu. Vadovauju 40-ties žmonių tarptautinei komandai, mano padalinio viduje ne tik rinkodara ir komunikacija, bet ir skaitmeniniai pardavimai. Be abejonės, pandemija, bet ji palietė visus.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

L.R. Visų pirma, proveržis banko skaitmeniniuose pardavimuose ir rinkodaros skaitmenizavime. Metinis tikslas buvo 58% (dalis nuo visų pardavimų), pasiektas faktas – 68%. Be abejo, pandemija prisidėjo prie žmonių įpročio pakeitimo, tačiau MarCom komanda buvo šio didelio organizacijos pokyčio priešakyje. Inicijavome ir šiuo metu vykdome 2 naujus banko projektus, kurie nuo 2022 m. iš esmės pakeis Performance marketing padalinį. Šiemet rugsėjį bus iš esmės pakeistas visas www.seb.lt turinys ir UX, perdarytos visos skaitmeninės kliento kelionės, remiantis SEO audito rezultatais. Šiemet pradėjome ir Marketing and Sales Automation projektą, po kurio bus automatizuotas visas marketing veiksmų orkestravimas. Pasirašome sutartį su viena didžiausių pasaulyje Digital Marketing platformų. Kitas dalykas, ką pavyko pakeisti ir “užsukti” – dvi naujos Tvarumo temos mūsų prekės ženklo strategijoje. Klimato kaita ir Antreprenerystė. Nukreipėme prekės ženklo strategiją remdamiesi šiomis Tvarumo kryptimis. Paleidome “Žaliąjį lizingą” ir “Žaliąją paskolą”, kartu su TV3 kanalu inicijavome turinio rinkodaros projektą “Tylūs geradariai. Tvarumo istorijos”, kuriame keičiame strereotipus apie tvarų vartojimą, madą, finansus, transportą, būstą. Paminėsiu ir socialinę kampaniją, skirtą kibernetinio sukčiavimo prevencijai ir švietimui “Sukčių pinklės”, kuri buvo nominuota Password įvaizdžio kategorijos finale. Šią kampaniją “eksportavome” visose baltijos šalyse iš Lietuvos, Estijoje ji laimėjo Grand Prix.

 

 

Toma Sabaliauskienė, NORD SECURITY marketingo vadovė

 

Kas lemia Jūsų, kaip marketingo vadovės, sėkmę?

 

Na, geras klausimas, kurį mielai leisčiau atsakyti savo komandai. Be abejo nėra vieno kriterijaus. Pati visuomet sakau, geras vadovas yra tas, kuris pasiekiaverslo nustatytų bei skaičiais išreikštų tikslųsu laimingais ir motyvuotais tos komandos žmonėmis. Ir šis balansas jau patikrintas ir išjaustas daugiau nei 10 m. dirbant vadovaujamą darbą. Nusistačius tikslus, svarbus planavimas, žmonių motyvacija, galimybių ieškojimas to plano siekti, drąsa, "out of the box" mąstymas. Svarbus yra ir žvelgimas aplink ir paieška to, kas jus, kaip įmonę, išskirtų iš viso būrio panašių: tiek ieškojimas naujų kanalų, tiek ir idėjų bei kūrybiškų sprendimų, kurie veda tikslo link. Taip pat svarbu nepamiršti, kad vieną dalyką mes turime vienodą - laiką, kiekvieno valanda susideda iš 60 min, 1min. – iš 60 s ir t.t. Todėl vienu svarbesnių laimėjimų šiame itin greitame gyvenime tampa teisingi prioritetai – tiek jūsų pačių, tiek komandos narių. Žmonės- jie niekuomet negali būti paskutinėje vietoje, juk sukuriame viską kartu. Aš stipri komandos žaidėja, o ne vienas lauke karys.

 

Kuo išsiskyrė 2020 metai Jums kaip marketingo vadovei?

 

Čia tikriausiai nieko nenustebinsiu - COVID-19. Dirbant su labai didelėmis komandomis - visi perorganizavimo WFH (work from home) darbai pradžioje tapo iššūkiu, tai išsprendus – stebėjimas motyvacijos, psichologinės, fizinės savijautos ir pan. Statistiškai galiu pastebėti, kad emocinių iššūkių buvo daugiau nei įprastai anksčiau. Dirbdami IT pasaulyje visi žinojome ir mokėjome dirbti nuotoliniu būdu, bet kaip gyventi asmeninį gyvenimą nuotoliniu būdu – tai buvo visam pasauliui nauja patirtis.Vis tik, mano nuomone, tvarkėmės gerai ir džiaugėmės pasiektais metų rezultatais.

 

Kokius pagrindinius 2020 metų veiksmus ir rezultatus išskirtumėte kaip sėkmingiausius?

 

Pasiektus skaitinius rezultatus, taip pat dar stipresnį planavimą, OKR'ų įsivedimą visos įmonės kontekstu, ne tik marketinge. Taip atsirado galimybė marketingui ir kitoms komandoms turėti Cross-OKR tarpusavyje, nuo ko priklauso efektyvesnis planavimas ir geresnis galutinis rezultatas. Taip pat peržiūrinėjome išlaidas, optimizavome jas, efektyvinome visus marketingo skyrius peržiūrėdami kiekvieną atskirai. Sustiprinome ir HR partnerių pozicijas, įsidiegėme naujų priemonių, kad pajaustumėme geriau žmones, jų motyvaciją, nuotaiką, o prireikus pagalbos – kad galėtumėme reaguoti greitai ir ją suteikti.

 

Plačiau apie Metų CMO rinkimus galite skaityti čia