Skelbiama „Metų CMO“ rinkimų pradžia: pagrindinis dėmesys skiriamas marketingo vadovo kompleksinių kompetencijų vertinimui
Data: 2025 m. vasario 27 d.

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) jau vienuoliktą kartą organizuoja Lietuvos metų marketingo vadovo(-ės) rinkimus „Metų CMO’25“. Nuo šiandien iki kovo 13 d. marketingo vadovai yra kviečiami pildyti paraiškas ir dalyvauti rinkimuose. Metų marketingo vadovas bus išrinktas ir apdovanotas balandžio 30 d. vyksiančios marketingo vadovų konferencijos „LiMA CMO SUMMIT’25“ metu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Jau vienuoliktą kartą vykstantys „Metų CMO“ rinkimai ne tik prisideda prie marketingo vertės stiprinimo, bet ir tampa švente visai Lietuvos marketingo bendruomenei. Todėl kviečiu aktyviai įsitraukti ne tik pačius marketingo vadovus, bet ir jų kolegas, galinčius rekomenduoti puikius rezultatus pasiekusius šios srities profesionalus“, ‒ sako LiMA direktorė Alvydė Palaimaitė.
Atnaujinta kandidatavimo paraiška
Kandidatai į „Metų CMO’25“ titulą bus vertinami atsižvelgiant į tris pagrindinius aspektus: marketingo vadovo strategines ir veiklos srities kompetencijas, lyderystę ir vadovaujamo departamento efektyvumą 2024-aisiais metais. „Šiemet komisija atnaujino kandidatavimo paraišką, remiantis Europos marketingo konfederacijos (EMC) marketingo profesinių kompetencijų modeliu. Šis modelis grindžiamas trijų lygių kompetencijų – esminių, veiklos sričių ir asmeninių – deriniu, užtikrinančiu kompleksinį kandidatų kompetencijų vertinimą“, ‒ sako komisijos narė Indrė Pikturnienė.
Esminių kompetencijų srityje bus vertinama marketingo vadovo strateginė veikla, tyrimų bei technologijų taikymas, orientacija į vartotojus. Veiklos sričių kompetencijos bus vertinamos kandidatui išsirinkus tris sritis, kurios buvo svarbiausios atstovaujamos organizacijos marketingo veiklai per praėjusius metus. Tarp pasirenkamųjų sričių – prekės ženklo vystymas, marketingo komunikacija, pardavimai bei jų aktyvavimas, skaitmeninis marketingas, vartotojo patirtis, kainodara, pardavimų kanalų valdymas ir kitos marketingo veiklos. Suteikdama kandidatams laisvę pasirinkti svarbiausias veiklos sritis, LiMA atveria galimybes konkurencingai dalyvauti įvairių tipų organizacijų ir sričių marketingo vadovams.
Asmeninių kompetencijų dalyje bus vertinama vadovo lyderystė – gebėjimas efektyviai bendradarbiauti su įmonės vadovybe, įkvėpti ir ugdyti komandą, laikytis vertybinių principų, siekti tobulėjimo bei dalintis žiniomis su bendruomene. „Atnaujinta konkurso metodika padės geriau atpažinti ir įvertinti marketingo lyderius, kurių įtaka organizacijoje siekia gerokai toliau nei kampanijų kūrimas. Tuos, kurie sėdi prie sprendimų priėmimo stalo, moka prakalbinti duomenis ir inicijuoja pokyčius, kuriančius ilgalaikę vertę tiek įmonei, tiek jos klientams“, ‒ prideda rinkimų komisijos ir LiMA valdybos narė, „Metų CMO’23“ Giedrė Vilkė, SMP.
Naujovės rinkimų procese ir komisijos sudaryme
„Džiaugiamės, kad Lietuvoje turime didžiulį ratą itin patyrusių marketingo vadovų. Rinkimų metu vienas sudėtingiausių užduočių komisijai yra išrinkti stipriausių marketingo vadovų dešimtuką, todėl šiais metais individualius interviu su komisija perkėleme į ankstesnį etapą. Komisija iš paraiškų išrinks TOP 15 marketingo vadovų, su kuriais bus surengti individualūs pokalbiai, ir tik tuomet paskelbs TOP 10. Šiais metais taip pat atvirų diskusijų internetu formatą keisime nauju ‒ gyvai organizuojamais marketingo vadovų debatais“, ‒ sako A. Palaimaitė.
Kandidatus vertins marketingo ekspertų ir verslo lyderių komisija: „Metų CMO’24“, „Swedbank“ pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius Ąžuolas Zubkonis, SMP; LiMA valdybos narė, „Metų CMO’23“ Giedrė Vilkė, SMP; „Google“ vadovas Baltijos šalims Vytautas Kubilius; „Burga“ finansų vadovas Emilis Gustainis; ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė dr. Lineta Ramonienė; LiMA valdybos pirmininkė, „Civitta“ partnerė ir Rūta Gaudiešienė, SMP; „Ogilvy“ strategijos ir tyrimo skyriaus vadovė Daiva Plauškaitė-Camacho Andrade; „Baltic Sandbox Ventures“ partneris ir direktorius, LiMA valdybos narys Andrius Milinavičius; „Master Class Lietuva“ vadovė Laura Duksaitė–Iškauskienė ir LiMA valdybos narė Indrė Pikturnienė.
„Anksčiau komisija buvo sudaryta iš įmonių vadovų, marketingo, komunikacijos, tyrimų, personalo valdymo ekspertų, LiMA valdybos, akademikų ir reklamos agentūrų atstovų. Siekiant užtikrinti dar platesnį strateginio marketingo vertinimą, nuo šių metų į komisijos sudėtį yra įtraukdami ir finansų bei technologijų ekspertai, efektyviausios rinkodaros kampanijos laimėtojų atstovas“, ‒ sako LiMA valdybos pirmininkė, „Civitta“ partnerė Rūta Gaudiešienė, SMP.
„Metų CMO’25“ pretenduos tapti Europos metų marketingo vadovu
Europos marketingo konfederacija (EMC), kurios narė yra LiMA, nuo 2023 metų organizuoja Europos metų marketingo vadovo rinkimus. Pirmą kartą organizuojamuose rinkimuose Lietuvą atstovavusi „Metų CMO’23“ G. Vilkė užėmė antrąją vietą Europoje.
„Šie rinkimai – puiki proga mums visiems pagerbti marketingo profesiją Europos mastu. Nekantraujame susipažinti su kandidatais iš visos Europos ir jų nuveiktais darbais!“ – sako Europos marketingo konfederacijos pirmininkas Ralfas Straussas. Šiais metais išrinktas Lietuvos metų marketingo vadovas varžysis su kitų šalių geriausiais marketingo vadovais Europos Metų CMO rinkimuose.
Kandidatą rekomenduoti gali ir kolegos
Pretendentų paraiškų konkurso organizatoriai laukia iki kovo 13 d. imtinai. Komisijos atrinktas finalinis nominantų dešimtukas bus paskelbtas balandžio 4 d., LiMA visuotinio narių suvažiavimo metu. Balandžio 16 d. gyvai Vilniuje vyks atviri debatai su TOP 10 marketingo vadovais, o „Metų CMO’25“ bus paskelbtas balandžio 30 d. vyksiančios vienintelės marketingo vadovų konferencijos „LiMA CMO SUMMIT’25“ apdovanojimų vakare.
„Metų CMO’25“ konkurso paraišką pildyti ar rekomenduoti marketingo vadovą galite ČIA. Daugiau apie vienintelę Lietuvoje marketingo vadovų konferenciją „LiMA CMO SUMMIT’25“ ir registracija ČIA.