Naujienos

 

25 metai su socialinėmis medijomis: kaip jos kinta ir kokią įtaką daro bendruomenėms?

Data: 2022 m. rugsėjo 9 d.

Nuo santykių statuso viešinimo, bendraminčių būrimosi ir video skambučių iki gyvenimo gražinimo, nuotraukų redagavimo ir naujos profesijos – socialiniai tinklai jau 25 metus yra kone neatsiejama mūsų kasdienybės dalis. Tačiau kaip jie kinta ir kaip tai formuoja mūsų bendruomenes? O gal, vis dėlto, tuos pokyčius diktuojame mes?

 

Interneto revoliucija atvėrė galimybes naujų bendravimo formų kūrimui. Nors bendravimas ir buvo socialinių tinklų atsiradimo priežastimi, ilgainiui erdvė, kurioje galime rodyti savo gyvenimą, tapo vieta, kur juo puikuojamės. Norėdami parodyti tik geriausią savo gyvenimo pusę, neretai ją pradėjome ir gražinti. Šis balansas tarp tikro, reliatyvaus žmogaus ir to, koks nuostabus jo gyvenimas, padėjo tvirtą pagrindą populiarių asmenų, šiandien žinomų kaip nuomonių formuotojų, karjerai.

 

Vis dėlto, rugsėjo pradžioje pasirodžiusioje kontraversiškoje Joe Rogano tinklalaidėje, puikiai visiems pažįstamo Facebook tinklo ir Meta įmonės įkūrėjas Markas Zuckerbergas atskleidė, jog nepaisant to, kad socialinius tinklus šiandien naudojame dėl turinio, jų paskirtis yra bendrauti ir kurti santykius. Jo teigimu, būtent tokiu būdu mes gauname tikrąją naudą iš socialinių tinklų.

 

Daugelis specialistų šiame, dabar jau gigantės Meta savininko, teiginyje įžvelgtų dviprasmybę. Socialinių medijų marketingo ekspertas Darius Gerulis pastebi, jog pačios platformos (Facebook, Instagram ir kt.) greitai reaguoja tiek į konkurentų pokyčius, tiek į vartotojų pasirinkimus, ir keičia savo funkcijas bei išdėstymą atitinkamai: „Karantino metu išpopuliarėjus video turiniu grįstam TikTok tinklui, Instagram labai greitai sukūrė atitinkamą Reels funkciją, kuriai tariamieji ir ne iki galo aiškūs algoritmai dabar dar ir atrodo palankesni. Tokia pati reakcija vyksta ir su vartotojų elgesiu. Vos pastebėjus, kad socialiniuose tinkluose nebėra tik bendraujama, o verčiau ieškoma turinio, tam buvo sukurtos visos sąlygos, nuo įrankių (pvz.: stories) iki funkcijų (pvz.: filtrai, kaukės ir pan.)“.

 

Kaip socialinės medijos kinta šiandien?

 

Praėjusi nuomonės formuotojų (influencerių) populiarumo banga šiandien rodo, jog vartotojai jau pavargo nuo socialinių medijų, kaip paveikslų galerijų, kurių centre – žmonės, amplua. D. Gerulis dalinasi, jog geriausias to pavyzdys – sparčiai populiarėjanti BeReal mobilioji programėlė.

 

„BeReal net savo pavadinime yra užkodavę realybės ir realumo, natūralumo svarbą. Šiame tinkle sukurta galimybė parodyti savo gyvenimą tokį, koks jis yra, nuotrauką įkeliant netikėtu metu. Būtent dėl to, jog nuotraukai padaryti duotos vos 2 minutės, nebelieka galimybės retušuoti, sukurti aplinkos, persirengti, ar pasidažyti. Todėl BeReal tampa atsaku socialiniams tinklams, kurie nevaldo bendro turinio ir turinio išsidėstymo laike taisyklių. Influenceris Instagrame gali keliauti vieną savaitę ir tos savaitės nuotraukas kelti du mėnesius, taip sudarant įspūdį, kad amžinai gyvena kelionėse. Būtent čia BeReal atsiranda kaip naujas tinklas, kuris duoda langelį, per kurį turi sukurti gyvą turinį ir parodyti, koks gi tas gyvenimas iš tikrųjų.“

 

Ne paslaptis, jog šiandien socialiniai tinklai, kartu ir influenceriai, yra didelė verslo, jo marketingo ir komunikacijų dalis. Tad tai jau seniai nebėra tik tobulų gyvenimų atvaizdu, tai yra ir tobulų verslų veidrodis. D. Gerulis teigia, jog verslas taip pat turi reaguoti į vartotojų norus, lūkesčius ir taikyti būtent į tai: „Jei matome, kad vartotojai yra pavargę nuo iščiustytų vaizdų, populiarėja tokios platformos kaip BeReal, verslo paskyroms taip pat reikėtų atsižvelgti ir kurti natūralesnį turinį. O tai tik pliusas – juk reikės mažiau pastangų siekiant pačių vartotojų susikurtos, o dabar jau atmetamos tobulybės.“

 

Specialistas taip pat atsako, jog sparčiai keičiasi ne tik tai, kaip ir kodėl mes naudojame socialinius tinklus, bet ir įrankiai jų viduje. O tai yra itin svarbu verslui: „Įsivaizduokime, jog įprastai Instagrame visada nuotraukas kėlėme vienu formatu. Visi vizualai mėnesio plane yra sukurti būtent tokiu formatu, o kitą dieną netikėtai pamatote, jog formatas jau yra kitoks. Todėl dirbant su socialiniais tinklais yra itin svarbus budrumas. Tačiau vien jo neužteks, nežinant tikslingų funkcijų ir to, į ką reikia kreipti dėmesį, gero rezultato nepasieksite ir galite pakenkti savo verslo įvaizdžiui. Todėl svarbu domėtis, žinoti, klausyti ir stebėti kitų praktikas.

 

Tai padaryti galėsite ir pirmojoje Lietuvoje, Venudu marketingo mokymų platformos organizuojamoje, Social Media Managers’ Day konferencijoje. Joje net 15+ mūsų šalies socialinių medijų specialistų, dalinsis savo patirtimi ir įžvalgomis. Manau, tai bus naudinga visiems, kurie prisiliečia prie socialinių medijų kasdien, o surasti žmonių, kurie to nedaro, beveik neįmanoma.“ Social Media Managers’ Day konferencija vyks spalio 12 d., Vilniuje. Išankstinė registracija čia.

 

Daugiau skaitykite čia.