Naujausios „influencerių marketingo“ tendencijos: nuolatinis rinkos augimas, komunikacija poromis ir skaitmeniniai nuomonės lyderiai
Data: 2019 m. vasario 04 d.
Įmonės nuolat ieško išskirtinių būdų, kaip kuo efektyviau komunikuoti su vartotojais tinkluose, juos įtraukti bei pasiekti norimus tikslus – tam pasitelkiami tiek vadinamieji nanoinfluenceriai, turintys mažiau nei 1 tūkst. sekėjų, tiek megažvaigždės, galinčios pasigirti daugiau nei milijonais sekėjų.
Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) tyrėja Eglė Vaičiukynaitė atkreipia dėmesį, kad 2018 m. jau buvo sukurta ir pirmoji skaitmeninė influencerė vardu Shudu Gram, kuri socialiniame tinkle „Instagram“ turi daugiau nei 156 tūkst. sekėjų.
Influencerių marketingas – nenaujas fenomenas
Pirmieji socialinės žiniasklaidos influencerių populiarėjimo ženklai pasaulyje prasidėjo 2014 metais, tačiau KTU EVF tyrėja pažymi, kad ryškesnis proveržis pasireiškė tik 2015-aisiais. Lietuvoje suaktyvėjimas prasidėjo tik prieš keletą metų.
„Bet jei kalbame apie tradicinius influencerius – tai jų veikla siekia net kelis dešimtmečius tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje“, – teigia ji.
2018 m. gegužę-birželį analizuodama 100 prekės ženklų komunikaciją populiariausiame Lietuvoje socialiniame tinkle „Facebook“, E. Vaičiukynaitė nustatė, kad 12 proc. prekės ženklų savo komunikacijoje pasitelkia influencerius.
„Tikėtina, kad šis skaičius būtų žymiai didesnis, jei analizuotume prekės ženklų komunikaciją socialiniame tinkle „Instagram“, – pažymi ji.
„Statista“ duomenimis, 2017 m. pasaulinė „Instagram“ influencerių rinka sudarė 1,07 mlrd. JAV dolerių, o 2018 m. – 1,7 mlrd. JAV dolerių.
76 proc. marketingo specialistų tikina, kad influencerių marketingas veiksmingas siekiant įgyti vartotojų lojalumą, o net 93 proc. sutinka, kad tai stiprina prekės ženklo žinomumą. 67 proc. profesionalų išskiria ir didesnį tikslinės auditorijos pasiekiamumą, kai naudojamasi nuomonės lyderių paslaugomis.
Daugiau skaitykite čia.