Naujienos

 

Mantas Čižas. Kai prekių ženklas „be veido“, įgyti jį įmanoma ir be tūkstantinių investicijų

Data: 2019 m. birželio 10 d.

Kol vieni prekių ženklai savo įvaizdį kruopščiai kuria ir į jį nuolat investuoja, kiti leidžia jam tekėti natūralia vaga. Dažniausiai verslai nuogąstauja dėl didelių laiko ir lėšų sąnaudų, koją kiša ir menkos žinios, o į profesionalias prekių ženklo kūrimo paslaugas Lietuvoje dar žiūrima nepatikliai.

 

Prekių ženklo kūrimą verslai suvokia klaidingai, remdamiesi išankstinėmis nuostatomis. Daugiau mažiau sėkmingai vystyti šį procesą gali kiekvienas, o įtvirtinti prekių ženklą vartotojų sąmonėje įmanoma ir patiems.

 

Kai įvaizdis formuojasi pats

 

Prekių ženklo įvaizdis susiformuoja ne tik nuosekliai planuotais komunikaciniais veiksmais. Jam egzistuoti nebūtinas net logotipas ar paskyra feisbuke. Nesiimant tikslingos komunikacijos, svarbų vaidmenį formuojant įvaizdį atlieka įmonės darbuotojai ar žmonės, parduodantys prekių ženklu pažymėtą prekę.

 

Tai, kaip jie elgiasi, kaip pristato savo produkciją ar paslaugas, ką pasakoja apie atmosferą įmonėje, nors ir chaotiškai, bet formuoja įmonės prekių ženklo įvaizdį. Ir tai nebūtinai yra blogi pavyzdžiai – Lietuvoje labai daug įmonių į komunikaciją žiūri primityviai, bet turi puikią reputaciją.

 

Tokiems prekių ženklams prireikus atsinaujinti, svarbu neprarasti iki tol vyravusio organiškumo, tapusio įvaizdžio dalimi. Bėgant metams gali keistis prekių ženklo vizualinė išraiška, šūkiai, komunikacijos tonas, bet autentiška reputacinė dedamoji kaupiama dešimtmečius paties verslo. Jos nesukursi už jokius rinkodaros biudžetus, tačiau įžvelgti ją savyje gali kiekvienas verslas.

 

Prieš pradedant kurti naują – įvertinti esamą

 

Norint suvokti, koks prekių ženklo įvaizdis jau vyrauja visuomenės sąmonėje, ne visada būtinos didelės investicijos. Dalį įvertinimų galima surinkti ir savo jėgomis – svarbu išlaikyti šališkumą ir klausti natūralų santykį su prekių ženklu turinčių žmonių nuomonės: klientų, kaimynų, tiekėjų. Galbūt pakaks apskambinti kaimyninio regiono gyventojus ar suorganizuoti fokus grupę su įmonės tiekėjais ir partneriais.

 

Nors rezultatai nebus reprezentatyvūs, verslui, niekada netyrusiam savo įvaizdžio, šios įžvalgos gali būti kritiškai svarbios.

 

Patariama nepraleisti galimybės vartotojų atsiliepimus stebėti ir internete. „Lietuvos įmonės, ypač nedidelės, socialiniuose tinkluose elgiasi baikščiai, nes nenori sulaukti skundų. Na, o gudrieji supranta, kad užduotas nepatogus klausimas – gera paskata atmerkti akis bei į daugelį klausimų atsakyti ir sau. Kokia yra mūsų verslo misija? Ką darome geriau nei kiti? Supratus, kad vartotojai įmonę mato klaidingai arba neįvardija pagrindinių stiprybių, išryškės poreikis keisti prekių ženklo komunikaciją.

 

Daugiau skaitykite čia