Domantas Širvinskas. Socialinių tinklų rinkodaros tendencijos: kam ruoštis?
Data: 2019 m. vasario 11 d.
Unikalus ir žmogiškas turinys
Žmonės į socialinius tinklus, ypač „Instagram“, ateina pažiūrėti savo draugų ir žvaigždžių gyvenimo akimirkų. Jos, nors dažnai „išlaižytos“ bei patobulintos programėlėmis (nuo spalvų balansų iki veido netobulumų retušavimo), visada stengsis atrodyti tikroviškai. Taigi tas pats vartotojas, įpratęs prie natūraliai atrodančio turinio ir pamatęs verslo įkeltą paveikslą su logotipais, primaketuotais tekstais ar grafiškais „rėmeliais“, jį iškart atpažins kaip reklaminį ir tiesiog nebekreips dėmesio (mūsų smegenys per daugelį metų išmoko blokuoti reklaminį triukšmą). Panašų efektą patiriame ir pamatę nuotraukas iš stock galerijų – per daugybę metų išmokome atpažinti tas „saugiai“ padarytas neutralias fotografijas su dirbtinėmis šypsenomis – jas lygiai taip pat blokuojame kaip reklamines.
Ką daryti? Turinį nuolat gaminti patiems. Kiekvienas savo išmaniajame turime puikias kameras – tereikia išsiugdyti įprotį jas nuolat naudoti. Juostelė nekainuoja, todėl galime pyškinti į valias, o jei kuris kadras pasirodo patrauklus (kuo daugiau prifotografuosite, tuo daugiau bus vertingo turinio), galėsite juo pasidalinti. Mums puikiai veikiantis triukas, kaip nuotrauką padaryti patrauklesne – ją sužmoginti. Jei norite parodyti interjerą, jame pastatykite žmogų. Jei norite įamžinti nedidelį produktą, lai jį rankoje laiko žmogus. Jei demonstruojate paslaugą, rodykite ne tik jos rezultatą ar įrangą – ten būtinai turi dalyvauti žmogus. Žmonėms patinka žiūrėti į žmones – išnaudokite tai.
Influenceriai
Nuomonės formuotojai yra karščiausia 2018-ųjų reklamos forma, taigi šiemet ji turėtų „atvėsti“ ir tapti normaliu, beveik tradiciniu įrankiu. Neseniai „Gemius“ atlikto tyrimo metu 28 proc. respondentų atsakė, kad seka nuomonės lyderius ir 26 proc. atsakė, kad yra pirkę produktą dėl to, kad iš jo išgirdo rekomendaciją. Amžiaus grupėje nuo 15 iki 34 metų, influencerius seka daugiau nei pusė respondentų. Influenceriai yra vertingi, nes vienu metu atlieka dvi funkcijas:
Yra turinio kūrėjais. Jie puikiai žino, kokio formato turinys patinka jų auditorijai. Nuo keiksmais pripildyto buitiško video iki meniškų fotografijų – influenceriai kuria tokį turinį, dėl kurio jau surinko kelis, keliolika ar keliasdešimt tūkstančių sekėjų. Tuo turiniu, jei jis yra pakankamai „saugus“, t.y. tinkamas ir plačiajai auditorijai, galite dalintis ir savo kanaluose. Taigi tuo pačiu palaikome pirmąją, „unikalaus ir žmogiško turinio“, tendenciją.
Yra sklaidos kanalas. Influenceris visada turi savo auditoriją, kuri jį myli, pasitiki ar net nori būti tokia, kaip jis. Taigi nuomonės lyderio rekomendacija ar tiesiog parodymas, kad jis naudojasi jūsų produktu ar paslauga, pasklinda po daugybės tikslinių vartotojų ekranus. Žinoma, atsirinkti nuomonės lyderį, su juo tinkamai bendrauti ir kelti realistiškus tikslus yra šiek tiek įgūdžių reikalaujantis darbas, kurį už jus gali atlikti ir tame besispecializuojančios agentūros. Tačiau įgudus, savarankiškai irgi pasieksite puikių rezultatų vien dėl to, kad su asmeniu bendrausite tiesiogiai, o ne per tarpininkus, tad pabandyti verta.
Skaitykite daugiau čia.