Didžiausios klaidos, daromos tinkle „Instagram“
Data: 2019 m. kovo 26 d.
„Socialiniu tinklu „Instagram“ Lietuvoje naudojasi beveik kas antras žmogus, turintis „Facebook“. Kiek tarp jų verslininkų, sunku pasakyti, bet, kad auga laikas, praleidžiamas socialiniame tinkle, ar platformai skiriamos reklamos išlaidos, rodo tyrimai“, – pasakoja „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė Simona Vilkaitė-Marcinkevičė.
Ar mokame išnaudoti platformą verslui?
Tinklui „Instagram“ sparčiai populiarėjant tarp Lietuvos vartotojų, verslininkai taip pat nesnaudžia – komunikacijos ir reklamos šiame socialiniame tinkle vis daugėja. Tačiau smalsu sužinoti, ar lietuvių verslininkai suvokia „Instagram“ reikšmę ir moka šią platformą tinkamai išnaudoti. „Platformos reikšmė ir jos suvokimas yra labai abstraktus dalykas. Manau, kad geriau pradėti domėtis ir klausti lietuviško verslo, ar supranta verslo tikslų nusistatymo reikšmę, savo tikslinės auditorijos supratimo reikšmę ir t. t. Reikšmę ir vertę kuria klientai arba vartotojai, kurie to verslo paslauga ar produktu naudojasi, o ar platforma gali padėti pasiekti tuos vartotojus, reikia žiūrėti, analizuoti ir bandyti. „Instagram“ – kanalas, kuriame visų pirma jo vartotojai ateina dėl savęs, o ne dėl to, kad pamatytų dar vieną reklamą. Tad reikia prisitaikyti ir klausyti auditorijų, domėtis jų pomėgiais“, – pasakoja pašnekovė.
Kiekvienas verslas ir jo komunikacijos modelis – individualūs
„Vienareikšmiškai visiems socialiniame tinkle taikyti modelio „pirkite reklamą kanale „Instagram“ ir tiek“ negalima, nes kiekvienas verslas ir jo situacija yra individualūs. Bendrų taisyklių nėra, tik bendros tendencijos ar kryptys, kurios keičiasi su kiekvieno verslo tikslais, norais ir, svarbiausia, jo tiksline auditorija bei jos poreikiais“, – teigia S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Viena didžiausių klaidų komunikuojant – formato nepritaikymas
„Pastebiu, kad tinkle „Instagram“ verslo daromos klaidos neretai susijusios su turinio neadaptavimu ir nepritaikymu platformai. Sunku analizuoti ir vertinti vidinius rezultatus, tad vertinu išorę – daugeliu atvejų tas pats maketas, kuris buvo sukurtas žurnalui, perkeliamas į visus galimus socialinius tinklus, neatsižvelgiant į matmenų ir formatų reikalavimus, kartais su per daug teksto ar tokiu formatu, kurio neįmanoma įskaityti bei suprasti per kelias sekundes. Dažnai pasitaiko atvejų, kai televizijai sukurtas klipas transliuojamas kanale „Instagram“, ir tai tikrai nėra geriausias sprendimas. Šio kanalo vartojimas yra absoliučiai kitoks nei televizijos žiūrėjimas. Čia turi kelias sekundes atkreipti dėmesį, esmę turi pasakyti čia ir dabar, o ne vesti vartotoją per siužetą, kol pačioje pabaigoje išaiškinsi, kas čia nutiko. Taip nutinka dėl laiko stokos ar neišmanymo ir paskui, gavus ne tokius rezultatus, kokių verslas tikėjosi, kanalas nurašomas ir traktuojamas kaip netinkamas“, – platformoje daromas klaidas komentuoja specialistė.
„Instagram Stories“ – veiksminga ar ne?
Neretai vykdydami komunikaciją socialiniuose tinkluose, verslininkai linkę pasinaudoti visomis įmanomomis platformų galimybėmis, reklamomis ir reklamjuostėmis, tikėdamiesi, kad tai atneš geriausią rezultatą. Tačiau „Instagram Stories“ – vienas įrankių, kuriuo naudotis linkę tikrai ne visi.
Ar mokame išnaudoti platformą verslui?
Tinklui „Instagram“ sparčiai populiarėjant tarp Lietuvos vartotojų, verslininkai taip pat nesnaudžia – komunikacijos ir reklamos šiame socialiniame tinkle vis daugėja. Tačiau smalsu sužinoti, ar lietuvių verslininkai suvokia „Instagram“ reikšmę ir moka šią platformą tinkamai išnaudoti. „Platformos reikšmė ir jos suvokimas yra labai abstraktus dalykas. Manau, kad geriau pradėti domėtis ir klausti lietuviško verslo, ar supranta verslo tikslų nusistatymo reikšmę, savo tikslinės auditorijos supratimo reikšmę ir t. t. Reikšmę ir vertę kuria klientai arba vartotojai, kurie to verslo paslauga ar produktu naudojasi, o ar platforma gali padėti pasiekti tuos vartotojus, reikia žiūrėti, analizuoti ir bandyti. „Instagram“ – kanalas, kuriame visų pirma jo vartotojai ateina dėl savęs, o ne dėl to, kad pamatytų dar vieną reklamą. Tad reikia prisitaikyti ir klausyti auditorijų, domėtis jų pomėgiais“, – pasakoja pašnekovė.
Kiekvienas verslas ir jo komunikacijos modelis – individualūs
„Vienareikšmiškai visiems socialiniame tinkle taikyti modelio „pirkite reklamą kanale „Instagram“ ir tiek“ negalima, nes kiekvienas verslas ir jo situacija yra individualūs. Bendrų taisyklių nėra, tik bendros tendencijos ar kryptys, kurios keičiasi su kiekvieno verslo tikslais, norais ir, svarbiausia, jo tiksline auditorija bei jos poreikiais“, – teigia S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Viena didžiausių klaidų komunikuojant – formato nepritaikymas
„Pastebiu, kad tinkle „Instagram“ verslo daromos klaidos neretai susijusios su turinio neadaptavimu ir nepritaikymu platformai. Sunku analizuoti ir vertinti vidinius rezultatus, tad vertinu išorę – daugeliu atvejų tas pats maketas, kuris buvo sukurtas žurnalui, perkeliamas į visus galimus socialinius tinklus, neatsižvelgiant į matmenų ir formatų reikalavimus, kartais su per daug teksto ar tokiu formatu, kurio neįmanoma įskaityti bei suprasti per kelias sekundes. Dažnai pasitaiko atvejų, kai televizijai sukurtas klipas transliuojamas kanale „Instagram“, ir tai tikrai nėra geriausias sprendimas. Šio kanalo vartojimas yra absoliučiai kitoks nei televizijos žiūrėjimas. Čia turi kelias sekundes atkreipti dėmesį, esmę turi pasakyti čia ir dabar, o ne vesti vartotoją per siužetą, kol pačioje pabaigoje išaiškinsi, kas čia nutiko. Taip nutinka dėl laiko stokos ar neišmanymo ir paskui, gavus ne tokius rezultatus, kokių verslas tikėjosi, kanalas nurašomas ir traktuojamas kaip netinkamas“, – platformoje daromas klaidas komentuoja specialistė.
„Instagram Stories“ – veiksminga ar ne?
Neretai vykdydami komunikaciją socialiniuose tinkluose, verslininkai linkę pasinaudoti visomis įmanomomis platformų galimybėmis, reklamomis ir reklamjuostėmis, tikėdamiesi, kad tai atneš geriausią rezultatą. Tačiau „Instagram Stories“ – vienas įrankių, kuriuo naudotis linkę tikrai ne visi.
„Instagram Stories“ yra platformos dalis. Jei verslo tikslinė auditorija naudojasi tiek naujienų srautu, tiek „Stories“ erdve ir testuojant reklamines kampanijas iš šios erdvės pamatuojami realūs rezultatai, atsakymas aiškus – tai turi būti tęsiama. Kodėl ne visos įmonės naudojasi „Instagram Stories“? Visų pirma todėl, kad ne visoms to reikia. Galbūt dar viena priežastis yra laiko stoka, nenoras domėtis kanalo specifika, kai nesinori adaptuoti turinio. Iš to gimsta ir klaidos – paleistos reklamjuostės neveikė, niekas „neswipe’ino“ į viršų, o bandyti toliau nebėra noro, biudžeto, tad tiesiog nusprendžiama, kad erdvė yra netinkama, nors gal buvo netinkamas turinys, parinktas neatsižvelgiant į tikslinės auditorijos poreikius. Priežasčių gali būti daug“, – tikina S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Publikacijų pastovumas – raktas į sėkmę?
Dauguma jaunų verslininkų ir kūrėjų teigia, kad publikacijų grafikas ir pastovumas – raktas į sėkmę tinkle „Instagram“. Tačiau ar šis metodas vis dar veikia ir yra aktualus? „Geriausia testuoti – analizuoti tikslinę auditoriją, kurti jai pridėtinę vertę, nusistatyti aiškius ir pamatuojamus tikslus, skirti tam laiko ir biudžeto, tikslingai dirbti su profesionalais ir gauti atsakymą, kada, kiek ir ko transliuoti“, – teigia pašnekovė.
Reklamos biudžeto svarba
Kartais gali pasirodyti, kad socialiniame tinkle „Instagram“ sunkiau užmegzti ryšį su klientais ar naujais sekėjais. Smalsu sužinoti, kodėl taip yra ir kaip pasiekti savo produktais šio socialinio tinklo vartotojus?
„Instagram“ iš tiesų yra glaudžiausio ryšio su klientais užmezgimo kanalas po „Facebook Messenger“ platformos. Patogu susirašinėti, siųsti asmenines žinutes, žymėti vienam kitą, reaguoti į kritiką ar pagyras ir pan. Pasiekti auditoriją padeda reklama, tačiau jei verslas dirba su tikslais, analizuoja, testuoja, bet neskiria nė menkiausio biudžeto reklamai, kad jo veiksmai pasiektų auditorijas, turiu nuliūdinti – seksis labai prastai“, – pasakoja „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė.
Svarbiausia investicija – laikas
Tinklas „Instagram“ žinomas dėl platformoje publikuojamų žadą atimančių vaizdų, profesionalių fotografijų, už kurių neretai slypi specialistų komanda ir nemenki finansiniai ištekliai. Tačiau ką daryti, jeigu verslas neturi biudžeto investuoti į kokybiškas kameras ar specialistus? Net ir to neturint, ar yra vilties kurti galbūt netobulą, bet kokybišką turinį savo sekėjams? „Investicija, kuri yra būtina ir pati pirmoji – laikas, skiriamas kanalui. Antra investicija – reklama, kuri padės pasiekti tikslinę auditoriją. Investicija į techniką nėra tokia svarbi: beveik visi išmanieji telefonai šiais laikais daro labai kokybiškas nuotraukas, yra daugybė programėlių, kurios padeda stabilizuoti vaizdo įrašus, uždėti filtrus ar koreguoti turinį. Jei verslas nori pasirodyti toks, koks yra, net programėlės nėra būtinos – gal jis čia rodo tik darbo kadrus iš užkulisių ir dėl šios priežasties pavergs nuoširdumu? Tad prastos kokybės nuotraukos gali tapti net strateginiu žingsniu. Situacijų gali būti visokių, svarbu, kad verslas jaustų realų rezultatą, o ar tai nutiks su aukščiausios kokybės fotografijomis, ar nuotraukomis, padarytomis blogiausia pasaulio kamera, nebėra taip svarbu“, – teigia S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Linki neteršti turinio
Paklausta, ko palinkėtų jauniesiems kūrėjams ir verslininkams, siekiantiems užkariauti „Instagram“, pašnekovė linki neteršti turinio. „Neterškime eterio, jei neturime nei tikslo, nei noro skirti tam savo laiko ir neturime egzistuojančio plano“, – pataria „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė.
Publikuota: bznstart