Naujienos

 

Rinkodaros plano žingsniai: pirmiausia įvertinti esamą padėtį

Data: 2020 m. kovo 31 d.

Kad reikia verslo plano, klausimų nekyla, bet ir rinkodaros planas yra gyvybiškai svarbus. Būtent jis padeda pritraukti ir išlaikyti klientus, yra paremtas skaičiais, faktais ir aplinkybėmis: ką, kam ir kaip parduosite.

 

„Entrepreneur“ pataria primiausia įvertinti esamą situaciją, nuo kokio etapo padės kuriamas planas. Detali analizė būtina, nes tikslinės klientų grupės nepriklausomai nuo sektoriaus darosi vis labiau segmentuotos. Tad iš pardavėjų reikalaujama suprasti ne tik tikslinę rinką, ko nori pirkėjai, bet ir ką siūlo konkurentai. Verta pradėti nuo SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) analizės, kurioje vertinami ir vidiniai, ir išoriniai veiksniai. Pavyzdžiui, silpnybės – tiek konkurencinga rinka, tiek nepatyręs personalas. Produkto pozicionavimas šiame žingsnyje apima du etapus: savybių ir skirtumų nuo konkurentų siūlomų analizę bei įvertinimą, kokie pirkėjai prekę ar paslaugą rinksis. Ką parduodate? Patogumą, kokybę ar nuolaidą? Visko siūlyti negalite.

 

Svarbu pažinti ir tikslinę auditoriją. Aprašykite savo pirkėjus. Galite remtis demografija – amžius, lytis, šeiminė padėtis, pajamos, gyvenamoji vieta, taip pat – gyvenimo būdu: inovatyvus ar konservatyvus, intravertas ar ekstravertas? Nupiešę kliento profilį, susiaurinsite ir pasiūlymą jam.

 

 

Pamatuojami tikslai. Kam reikalingas rinkodaros planas? Įvardykite trumpojo ir ilgojo laikotarpio tikslus. Pirmieji turi būti tikslūs ir pamatuojami – kelioms savaitėms ar mėnesiams, antrieji – kad ir 5 ar 10 metų.

 

 Derinkite taktikas. Priemonės lemia tai, kaip bus siekiama tikslų ir auditorijos, įvardytų pirmuosiuose žingsniuose. Jas reikia derinti su pardavimų ciklu – pradėti nuo reklamos, vėliau, artėjant prie pardavimo, taikyti asmeniškesnes priemones pasiekti klientą. Pavyzdžiui, galima pradėti nuo lauko, spaudos ir paieškos internete reklamos, o vėliau susidomėjusius pasiekti e. laiškais, lojalumo programa ir pan.

 

 

Publikuojama „Verslo žinios