Rekomendacijos organizacijoms kaip komunikuoti krizinėje situacijoje
Data: 2020 m. balandžio 06 d.
Siekdama prisidėti prie tinkamo pandemijos sukeltos krizinės situacijos valdymo, Lietuvos komunikacijos asociacija adaptavo JAV veikiančio Ligų kontrolės ir prevencijos centro (CDC) ekspertų parengtą metodinę medžiagą, patariančią kaip komunikuoti krizės metu.
Parengti trumpi ir aiškūs patarimai apie tai, į ką turi būti atkreiptas dėmesys, kokiems klausimams suteiktas prioritetas.
„Lietuvoje veikiančios sveikatos apsaugos ir kitos įstaigos susiduria su dideliais iššūkiais optimaliai planuojant ir vykdant komunikaciją sudėtingomis sąlygomis. Ši pandemija – pirmoji tokio masto krizinė situacija daugybei organizacijų; ne visos jos turi pakankamai resursų ir žinių tinkamai joje veikti. Tad remtis gerąja kitų šalių praktika bei parengtomis metodinėmis rekomendacijomis yra vienas iš galimų sprendimų“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas adaptacijos autorius, LTKA narys ir Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Tarptautinių krizių komunikacijos programos lektorius Liutauras Ulevičius.
Adaptuotą ir viešam naudojimui prieinamą dokumentų rinkinį sudaro pasirengimo viešam pranešimui krizės metu planavimo sąrašas, komunikacijos infekcinės ligos protrūkio metu principai ir pirmojo operatyvaus pranešimo šablonas.
„Proaktyvi komunikacija krizės metu ypatingai svarbi, nes patikrinta faktine informacija reguliariai užpildomas eteris nepalieka tuščios erdvės, galinčios tapti interpretacijų šaltiniu. Krizinėje situacijoje nežinomybė yra labiausiai gąsdinantis, neigiamą poveikį darantis reiškinys. Tad komunikuoti tiksliai bei reguliariai – itin svarbu. Ir tai, pavyzdžiui, koronaviruso pandemijos metu tenka daryti net ir toms organizacijoms, kurių komunikacija iki tol buvo gana ribota. Viliamės, kad ši asociacijos iniciatyva joms bus naudinga“, – sako LTKA Tarybos narys Saulius Jansonas.
Skaitykite daugiau „M360“