Naujienos

 

Laikas kurti pavadinimą prekės ženklui ar produktui: kuo nepasikliauti

Data: 2020 m. vasario 03 d.

Kai ateina laikas sukurti pavadinimą prekės ženklui, verslui, produktui ar mobiliajai programėlei, iš pradžių atrodo lengva ir įdomu, bet pradėjus – darosi vis painiau. Ypač, jei pasiskaitoma rekomendacijų, kokių taisyklių laikytis.

„Entrepreneur“ nurodo, kad dalį tokių universalių rekomendacijų reikėtų įvertinti kritiškai, o, pavyzdžiui, kreipiantis į ekspertus, turėti galvoje ir tai, kad jų klientai yra skirtingi. Pagal skirtingas organizacijas, jų veiklos modelį ir kitus dėmenis, skiriasi tiek prekių ženklų kūrimo, tiek rinkodaros filosofija: technologijų startuoliui ir kepyklėlei reikės skirtingo požiūrio.

 

Kad vadovautis bendromis rekomendacijomis ar net labai detaliais nuomonės tyrimais konkrečiose rinkose, kuriose veiks prekių ženklas, gali būti visai bereikalingas laikas ir pinigai, įrodo „Aron“ pavyzdys.

 

Pavadino ne pagal ekspertus

 

„Aron“ yra išmani sistema vilkikų vairuotojams, kad jie važiuotų saugiau, efektyviau ir greičiau.

 

UAB „Medium Group“ sukurtas išmanus įrankis veikia skirtingose valstybėse, yra pristatomas kiekvienoje valstybėje ne tik valstybinėms institucijoms, bet ir klientams – vežėjams. Išmani sistema turi būti draugiška vairuotojui, nepaisant jo vairavimo patirties, amžiaus, kilmės ar kokios valstybės keliais jis važiuoja, todėl Ričardas Šukys, „Medium Group“ direktorius ir bendraturtis daug dėmesio skyrė tam, kad prekės ženklas būtų priimtinas įvairiose rinkose – jo pavadinimui.

 

Sukurti prekės ženklą buvo patikėta tarptautinei rinkodaros bendrovei, kuri vykdė apklausas skirtingose rinkose, kūrė įmanomų prekių ženklų dirbtuves.

„Kol vieną rytą paskambinau jų meno vadovui ir paklausiau, ar negalėtume pavadinti ARON“, – pasakoja R. Šukys. Aronas – jo sūnaus vardas, todėl šio įrankio pavadinimas jam ypač artimas.

 

Paklausimas dėl ARON buvo išsiųstas į 90 biurų visame pasaulyje, o teigiamas įvertinimas viršijo 90%, kai kitų pasirinkimų – 70%“, – sako R. Šukys ir priduria, kad panašaus skambesio liniją tęsia toliau – kelių vinječių Baltijos šalyse pardavimo paslauga pavadinta „A-Toll“.

 

Daugiau skaitykite „Verslo žinios“