Naujienos

 

Konkurentai stabdo SEO darbus? Puikus šansas tapti rinkos lyderiais

Data: 2020 m. kovo 31 d.

Dėl pandemijos stojanti ekonomika nemenką dalį verslo atstovų privertė sunerimti. Dėl nežinomybės, kas bus toliau, įmonės ėmė stabdyti rinkodaros kampanijas, taip pat ir SEO. Tačiau kuo SEO paslaugos skiriasi nuo daugelio kitų marketingo veiksmų? Visų pirma, tai – laiko ir nuolatinio indėlio reikalaujantis procesas. Kol konkurentai stabdo optimizacijos „Google“ varikliui darbus arba mažina biudžetus, kitiems tai – proga pagaliau išsikovoti aukštas pozicijas. Parengėme kelių dalių planą, kaip išvengiant tipinių klaidų išnaudoti atsiradusias galimybes. Dėmesį siūlome kreipti į visą SEO strategiją: nuo techninių darbų iki turinio ir vartotojo patirties, skelbia agentūra „What About“.

Spontaniškas, kategoriškas SEO darbų stabdymas neįvertinus galimybių – ne pati išmintingiausia išeitis sunkumų metu. Tyrimų kompanija „Growth from Knowledge“ prognozuoja, jog Kinijoje iškart po epidemijos 50 proc. žmonių imsis seniau suplanuotų prekių pirkimo. Be to, kas antras planuoja netgi padidinti numatytas išlaidas kelis kartus. Tačiau verta atsižvelgti ir į savitą Lietuvos situaciją. Remiantis „OMD Snapshots“ jau atliktu tyrimu, galime teigti, jog išloš tie, kurie laiku persikels į skaitmeninę erdvę. 64 proc. apskritai daugiau laiko leidžia namuose, tad natūralu, jog ir interneto poreikis išaugo. 59 proc. apklaustųjų pakeitė apsipirkimo būdą, o kas 10 apklaustasis pradėjo aktyviai pirkti internetu. Taigi, pasiruošę paklausai turėtume būti jau dabar.

 

Sprendimas Nr. 1: SEO inventorizacija ir (ne)atlikti namų darbai

 

SEO strategija susideda iš kelių dalių – vidinio bei išorinio turinio, vartotojo patirties (angl. UX) ir techninių svetainės darbų. Visi jie netiesiogiai persipina vienas su kitu, visgi aptarsime juos atskirai.

Turinys.
Pirmiausia išnagrinėkime esamą situaciją. Galvokime ne tik apie tai, kurioje optimizacijos stadijoje (raktažodžių iškėlime ar jų pozicijų išlaikyme) esame užstrigę. Išnaudokime laiką tam, kad gerai išanalizuotumėme (naudodami paprasčiausią „Google Analytics“ ar kitą įrankį, tinka netgi analitiniai duomenys iš socialinių tinklų: kiek reaguota, dalintasi jūsų tinklaraščio įrašais), koks vidinis (kategorijų aprašai, tinklaraščio įrašai ir kt.) ir išorinis (pavyzdžiui, straipsniai) turinys:

 

1. Nuolat, o ypač dabar sulaukia didelio lankytojų susidomėjimo. Ar juose ko nors trūksta? Galbūt galima tokius tekstus ar vaizdo įrašus panaudoti kita forma, perdarant, pavyzdžiui, tinklaraščio įrašą apie dezinfekcinių priemonių skirtumus į straipsnį apie tai, kaip rūpintis švara visuose namuose? O gal verta ir tiesiog kategorijos aprašą atnaujinti, čia akcentuojant nemokamą pristatymą į namus ir kitus privalumus?

2. Tik užima vietą. Ar tokį turinį galima šalinti? O gal naudingiau atnaujinti, suteikti jam išliekamosios vertės, unikalumo?

Techniniai ir vartotojo patirties tobulinimo sprendimai. Šie darbai daugiausia apima svetainės vidų – nuo dizaino sprendimų iki nuorodų, kodų. Siekiant įvertinti situaciją, svarbu atkreipti dėmesį į atgalinių nuorodų kiekį, kilmę, paveikslėlių „svorį“, kokybę (teminę ir raiškos), „Alt“ tekstus. Jei vis pritrūkdavo laiko neaiškių nuorodų šalinimui, pats metas tai padaryti: kiekvienas, net ir, atrodytų, itin varginantis darbas šiandien gali padėti organinėje paieškoje kilti aukštyn.


Sprendimas Nr. 2. Ilgalaikės SEO strategijos adaptacija

 

Kai jau žinome, kas vyksta svetainėje ir už jos ribų, galime imtis planuoti didesnius, visumos išmanymo reikalaujančius darbus. Visų pirma derėtų atsižvelgti į raktažodžių sąrašą. Galima naudotis „Google Keyword Planner“, tačiau nerekomenduojame remtis vien šia programa: kaip ir kitose srityse, daugiau šaltinių yra geriau. Verta papildomai išnaudoti MOZ, „Ahrefs“ privalumus.

 

Įvertinę surinktus duomenis, galimybes juos koreguoti, galime susiaurinti ar praplatinti raktažodžių sąrašą, papildyti jį raktažodžių frazėmis (angl. „long-tail keywords“). Pavyzdžiui, šiuo metu paieškų variklių naudotojams itin rūpi nemokamas, greitas pristatymas į namus ir galimybė pirkti internetu. Tad nuspręskime, su kokiomis prekėmis ar paslaugomis tai siejasi ir imkimės optimizavimo.


Daugiau skaitykite  „M360“