Rinkodaros profesionalai ir „Kantar“ brėžia šiųmetes reklamos rinkos prognozes
Data: 2022 m. balandžio 26 d.
Pernai šalies reklamos rinka žiniasklaidoje ūgtelėjo 12,7 proc. iki 116,3 mln. eurų, šiemet augimas vėl sulėtės. Lietuvos reklamos rinka žiniasklaidoje po sudėtingų pandemijos metų šiemet laukė atsigavimo, tačiau karas Ukrainoje įnešė naujų korekcijų. Pernai reklamos rinka beveik prisivijo ikipandeminį lygį arba 116,3 mln. eurų ir pasistiebė 12,7 procento, rodo „Kantar“ reklamos monitoringo duomenys. Šiemet augimas vėl sulėtės.
2022 metais buvo tikėtasi spartesnio atsigavimo, tačiau šviesesnes prognozes prislopino Rusijos invazija į Ukrainą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Kaip ir tikėtasi, pernai reklamos rinka jau ėmė kilti ir tiesinti pečius. Po kritimo beveik visuose reklamos segmentuose užpernai, praėjusieji metai atnešė šiokio tokio palengvėjimo, verslas ir vartotojai bandė kiek atsigriebti už tylesnius metus ir pamažu sugrįžo 2019 metais buvusios reklamos apimtys. Tačiau čia laukė naujas smūgis – karas Ukrainoje. Netikrumas į verslus įpūtė tam tikros turbulencijos, vis dėlto iš duomenų matome, kad rinka po truputį užsigrūdina. Karas kol kas neįnešė tokių rimtų rokiruočių kaip buvo smogus pandemijai, tik laikinai privertė peržiūrėti strategijas“, – sakė Giedrė Juronienė, „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.
Rinka užsigrūdina
Pernai labiausiai, t.y. penktadaliu augo lauko reklama ir internetas, po dešimtadalį ir daugiau ūgtelėjo TV reklama ir reklama radijuje, beveik 5 proc. pasistiebė reklama žurnaluose, dėl epidemijos ribojimų labiausiai nukentėjo trečdalį apimties praradusi kino reklama. Kiti reklamos segmentai kito nedaug.
G. Juronienė priminė, jog pirmojo karantino metu, TV reklamos apimtys pirmąjį mėnesį buvo smuktelėję 26 proc., kai tuo tarpu per pirmąjį karo mėnesį rinka reagavo daug stabiliau: reklamos kiekiai mažėjo apie 5 proc. Ekspertės teigimu, tai rodo, jog reklamdaviai prisitaiko prie pakitusios situacijos.
Pilną „M360“ straipsnį skaitykite čia.