Naujienos

 

Primiršti, bet nepamiršti socialiniai tinklai: kuo jie gali nustebinti?

Data: 2022 m. gegužės 04 d.

Šiandien sunku rasti išmanųjį telefoną, kuriame nebūtų „Facebook“, „Instagram“ ar „TikTok“ socialinio tinklo programėlės. Šie rinkos gigantai iš rinkos sėkmingai išstūmė prieš mažiau nei dešimtmetį iškilusius ir vartotojus dešimtimis ar net šimtais milijonų skaičiavusius tokius socialinius tinklus kaip „MySpace“, „Vine“ ir „Google+“. Tačiau toks likimas, ekspertų teigimu, laukia tikrai ne visų šiuo metu apleistų ir savotiškoje egzistencinėje krizėje atsidūrusių socialinių platformų.

 

„Kol šių metų vasarį „Facebook“ skelbė apie pirmąkart per 18 metų užfiksuotą aktyvių vartotojų skaičiaus sumažėjimą, „Snapchat“ analitikus nustebino net 20 proc. augimu. „Twitter“ vartotojų skaičius šoko į viršų paskelbus, kad šią platformą ketina įsigyti Elonas Muskas, o prie „Telegram“ prisijungė daug naujų vartotojų Rusijoje uždraudus naudotis „WhatsApp“ susirašinėjimo platforma. Tai yra akivaizdus įrodymas, jog socialinių tinklų pozicijos nėra iškaltos akmenyje, o vartotojų skaičiui didelę įtaką turi net ir geopolitiniai veiksniai ar verslo sandoriai“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „Telia“ žiniasklaidos planavimo vadovas Jaroslav Kokoškin.

 

Tačiau jis pažymi, kad didžiausią įtaką socialinių tinklų raidai gali turėti unikalių ir patrauklių technologinių naujovių diegimas. Todėl net tokios primirštos platformos, kaip „Snapchat“, „Twitter“ ir „Reddit“, ateinančiais metais gali pakeisti tvarką populiariausių socialinių tinklų reitinguose.

 

Nepelnytai pamiršti?

 

„Snapchat“ vadinti primirštu sunkiai apsiverčia liežuvis – statistikos portalo „Statista“ duomenimis, tai yra dvyliktas pagal dydį socialinis tinklas, turintis daugiau, nei pusę milijardo vartotojų, kurių netrūksta ir tarp lietuvių. Tačiau tokie neblogi rezultatai smarkiai atsilieka nuo įspūdingų prieš šešetą metų skelbtų analitikų prognozių, žadėjusių vietą šiam socialiniam tinklui šalia „Facebook“ ir „Instagram“.

 

„Mažai kas pamena, tačiau „Snapchat“ buvo tokių šiandien įprastų socialinių tinklų funkcijų, kaip po pažiūrėjimo išnykstančios nuotraukos ar 24 valandas rodomos istorijos, pradininkas. Deja, kai jos buvo nukopijuotos konkurentų iš „Facebook“, vartotojų susidomėjimas platforma išblėso. Laimė, bendrovės padarytos reformos pastaraisiais metais davė vaisių, o paslaptinga vizija leidžia kalbėti apie šviesią „Snapchat“ ateitį“, – pasakoja ekspertas.

 

2016 metais kompanija pristatė kamerą turinčius „Spectacles“ akinius. Taip pat „Snapchat“ pradėtas pristatinėti nebe socialiniu tinklu, o išmaniojo telefono kameros programėle. Pastarosios pavadinimą pateisino daugybė papildytos realybės (AR) filtrų, leidžiančių savo veidui suteikti juokingas išraiškas, kiškio ausytes ar savo kiemo viduryje pastatyti virtualų vienaragį.

 

Pasak „Telia“ specialisto, programėlę valdanti bendrovė jau kurį laiką aktyviai supirkinėja nedidelius AR sprendimų pritaikymą e-komercijoje kuriančius startuolius. Tai vartotojams padėjo pasiūlyti galimybę virtualiai pasimatuoti „Prada“, „Puma“ ir kitų prekės ženklų drabužius ar netgi prieš pirkimą išbandyti kosmetiką. Spėjama, jog tai padės „Snapchat“ ilgainiui įsitvirtinti kaip socialios prekybos platformai, vartotojams suteikiant visiškai naują apsipirkimo patirtį. Be to, gausu spekuliacijų, kad kompanija slapčia vysto AR paremtą alternatyvą „Meta“ kuriamai metavisatai.

Visą M360 staipsnį skaitykite čia.