Naujienos

 

Komunikacijos profesionalai: nežinodami žmonių vertybių ir įsitikinimų, negalime sukurti veiksmingų žinučių (1)

Data: 2022 m. gegužės 12 d.

Pandemija ir karas Ukrainoje yra istoriniai įvykiai, kurie keičia mus supantį pasaulį, perrašo komunikacijos taisykles bei verčia permąstyti lyderystės vaidmenį. Taip pat kinta ir komunikacijos specialistų vaidmuo – pastebima tendencija, kad auga jų pripažinimas. Tačiau yra ir kita medalio pusė – tarp jiems kylančių iššūkių vis dažniau minimos emocinės sveikatos grėsmės.

 

Kokie dar pokyčiai pastaruoju metu vyksta komunikacijos sektoriuje ir į ką atkreipti dėmesį turėtų šios profesijos atstovai, pranešime žiniasklaidai pasakoja geriausių komunikacijos projektų konkurso „PR Impact Awards 2022“ komisijos nariai – tarptautinės rizikos ir krizių komunikacijos asociacijos (IARCC) viceprezidentas Philippe Borremans bei Europos komunikacijos direktorių asociacijos (EACD) Valdybos narė, „Energy Saving Trust“ rinkodaros komunikacijos grupės direktorė Angela Howarth.

 

Svarbiausia – auditorija

 

Rizikos ir krizių komunikacijos ekspertas Ph. Borremans teigia, jog nors per daugiau nei dvejus metus trunkančią pandemiją, o dabar ir Rusijos pradėtą karą Ukrainoje, pasaulis neabejotinai pasikeitė, bazinės komunikacijos taisyklės liko tos pačios ir drastiškų pokyčių sako nepastebintis.

 

Jis atkreipia dėmesį, jog nors visai neseniai socialinės medijos daugeliui atrodė kaip nemokamas ir paprastas būdas komunikuoti globaliai, reikalaujantis tik kūrybiškų taktikų, dabar specialistai supranta, kad tai netiesa.

 

„Atėjo laikas grįžti prie komunikacijos pagrindų, tokių kaip auditorijos svarba, naudotis turima patirtimi bei kitų krypčių tyrimais ir dirbti strategiškai. To aktualumą įrodo padidėjęs susidomėjimas tokiomis temomis, kaip strateginis planavimas, interesų grupių analizė, elgesio mokslų nagrinėjamos temos“, – sako ekspertas.

 

Ph. Borremans pabrėžia, kad turime grįžti prie tokio požiūrio į auditoriją, kuris apima gilų žmonių ir bendruomenių, kurias norime pasiekti, supratimą: „Manau, kad per paskutinius kelerius metus jį praradome. Norėdami jį susigrąžinti, turime remtis empatija. Nežinodami žmonių vertybių ir įsitikinimų, negalime sukurti veiksmingų žinučių, kurios jiems būtų aktualios.“

 

Jam antrina ir komunikacijos profesionalė A. Howarth, kuri pastebi, jog norint pasiekti auditoriją, svarbus autentiškumas. „Žmonėms rezonuoja iš širdies papasakotos istorijos ir asmeninė patirtis – auditorija nori girdėti iš „tokių pačių kaip aš“. Tai ypatingai svarbu į elgesio pokyčius orientuotoms kampanijoms“, – tikina ji.

Pilną „M360“ Premium straipsnį skaitykite čia.