Naujienos

 

Prognozės ar tendencijos – Kas svarbiau?

Data: 2021 m. gruodžio 28 d.

Rinkodaros srityje puikiai pažįstamas specialistas, „SOMA agency“ vadovas Arijus Žakas savo įžvalgas atskleidė Lietuvos marketingo asociacijos organizuotoje metinėje konferencijoje „LiMA DAY Lietuva21. 

 

Kas yra prognozės? Anot A. Žako, tai vienas pavojingiausių dalykų rinkodaroje. Pranešėjo teigimu, visas prognozes galima suskirstyti į tris kategorijas: dalykai, kurie ir šiaip visiems aiškūs, spėjimai, kurie iš esmės jau yra dabartinė realybė, ir nerealios fantazijos, kurios veikiausiai tokios ir liks.

 

„Išanalizavau per šimtą straipsnių apie kitų metų prognozes. Ką radau? Ogi tai, kad e. komercija taps labai populiaria, kad „Facebook“ tiesioginių transliacijų metu bus galima įsigyti prekes, kad vis dažniau bus vartojamas vaizdinis turinys. Bet juk visa tai jau veikia ir dabar? Tai jokia prognozė, tai dabartis. Šiuo metu augantys rodikliai tik pabrėžia, kad tai vyks ir kitąmet. Lygiai tas pat teigiant, kad prognozuojamas nuomonės formuotojų rinkodaros augimas ir ji taps rinkodaros komplekso dalimi, kad turinys privalės būti optimizuotas mobiliesiems. Visus tuos dalykus mes irgi jau turime ir tai taip kasdieniška, kad tapo savaime suprantama. Na, ir, žinoma, visos tos skambios prognozės apie tai, kiek daug įtakos turės dirbtinis intelektas arba papildytoji realybė“, – apie savo atradimus pasakoja pranešėjas. 

 

Ką rodo tyrimai?

 

A. Žako nuomone, kur kas svarbiau didesnį dėmesį sutelkti į tyrimus, kurie atskleidžia tendencijas ir parodo, kokioje realybėje mes gyvensime, prie ko reikės prisitaikyti, o ne vaikytis skambių prognozių.

 

„Vienas tyrimų, atskleidžiančių kokiame kontekste mes gyvename, yra „Prosumer Report“. Idėja paremta tuo, kad tiriamųjų grupė, vadinamieji prosumeriai, lyginami su visa auditorija ir žiūrima, kokios tendencijos atsiskleidžia. Pagal pasirinktos auditorijos rodiklius galima matyti, kad ilgainiui taip pradės elgtis visa imtis. Ką iš tokio tyrimo sužinome? Na, pavyzdžiui, kad 93 proc. tiriamųjų sako, esą pandemiją jiems įveikti padėjo pramogos, daugiau nei 70 proc. jų ir po pandemijos daugiau dėmesio skirs namų švarai, taip pat lygiai toks pats skaičius įvardija nepasitikintys prekių ženklais“, – statistiką atskleidžia Arijus.

 

Pilną straipsnį skaitykite BZN Start

 

 

Nespėjote sudalyvauti LiMA DAY LIETUVA'21 konferencijoje? Jau galima įsigyti konferencijos įrašą čia https://limaday.lt/