Besikeičiantis lyderystės vaidmuo organizacijose: didėja atsakomybės, vertybių, prasmės svarba
Data: 2022 m. gegužės 16 d.
Pandemijos metu organizacijų vadovai buvo priversti priimti sunkius sprendimus, kurie turėjo įtakos daugeliui aspektų – nuo vidinės komunikacijos iki verslo procesų, o besikeičiantis lyderio vaidmuo ir atsakingos lyderystės stiprinimas tapo viena aktualiausių tendencijų.
2021 m. „Approaching the Future 2021: Trends in Reputation and Intangible Asset Management“ publikuoto tyrimo duomenimis, net 69,9 proc. apklaustų komunikacijos specialistų nurodė, jog pandemija pakeitė jų organizacijos vadovavimo stilių, o atsakingos lyderystės stiprinimo aktualumo balas siekė 8,4 iš 10, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pasak tyrimo respondentų, į mūsų dienų pokyčius įmonės turi atsakyti atnaujintu lyderystės stiliumi, pagrįstu vertybėmis, bendrais tikslais ir savo veiklos poveikio aplinkai suvokimu, o artimiausią dešimtmetį svarbiausi lyderystės įgūdžiai bus empatija (74,1 proc.), skaidrumas (69,6 proc.), gebėjimas planuoti ilgalaikėje perspektyvoje (69,6 proc.), prasmingumas (67,6 proc.), gebėjimas prisitaikyti (58,9 proc.), autentiškumas (55,4 proc.), aplinkosauginis sąmoningumas (53,6 proc.) ir tvarumas (42,9 proc.).
Besikeičiantis lyderystės vaidmuo šiemet bus aptariamas ir birželio 10 d. vyksiančioje „PR Impact Awards 2022“ konferencijoje „Komunikacija naujoje realybėje: empatija, vertybės ir melas“. Savo įžvalgomis šia tema sutiko pasidalinti ir dvejus metus iš eilės „Metų komunikatoriaus“ titulą pelnęs Vilniaus miesto mero patarėjas strateginei komunikacijai Karolis Žukauskas bei „Agency 1323“ vadovas ir Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
Nuo krizės prie beveik katastrofos
„Laikotarpį nuo praėjusių metų vidurio iki dabar apibūdinu trumpai: nuo krizės prie beveik katastrofos, nes prasidėję Rusijos karo veiksmai tam prilygsta“, – taip pastaruosius metus komunikacijos specialistams apibūdina K. Žukauskas.
„Komunikacijos žmonėms pernai teko užduotis laviruoti tarp besitęsiančios pandemijos ir sugrįžtančio įprasto gyvenimo. Ir kai jau, atrodytų, vakcinacija sustabdė pandemijos plitimą, virusas nusilpo, lyg ir galėjome tikėtis pirmo normalaus pavasario per pastaruosius dvejus metus, tačiau tada smogė karas. Tai – didžiausias iššūkis iki šiol, daugelį privertęs pamiršti savo komunikacijos kampanijas ir galvoti, kaip padėti Ukrainai“, – praėjusius metus vertina K. Žukauskas.
Naujas išbandymas visoms organizacijoms ir jų vadovams yra ir į Lietuvos darbo rinką pamažu įsiliejantys nuo karo pabėgę ukrainiečiai, tačiau K. Žukauskas sako to nesureikšminantis: „Lietuviai moka ir kurti pokyčius, ir prisitaikyti prie jų. Svarbu nepamiršti, kad šie pokyčiai mūsų kieme atsirado dėl kilnaus tikslo – mūsų noro padėti nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. Tuomet visa kita atrodys kaip lengvos detalės.“
Pilną „M360“ Premium straipsnį skaitykite čia.