Rinkodaros pasaulio tektoniniai lūžiai: kaip video keičia komunikacijos taisykles?
Data: 2021 m. lapkričio 03 d.
Stebint tendencijas, daugumai rinkodaros specialistų pasaulyje jau aišku: video yra komunikacijos šiandiena ir ateitis. Vis dėlto suprasdami, kad norint įšokti į video traukinį, reikia investuoti į jo kūrimą, rinkodaristai ir verslų vadovai imasi už galvų: kaip atliepti vartotojų poreikį visą informaciją gauti video formatu?
Video nebegali būti vienkartiniu metiniu projektu
„Wyzowl“ tyrimo duomenimis, 86 % verslų naudoja video kaip rinkodaros įrankį, kai prieš trejetą metų taip teigė tik 63 %. Vartotojai trečdalį laiko, kurį praleidžia internete, skiria video turinio žiūrėjimui. „Forbes“ duomenimis, 90 % pirkėjų sako, kad video padeda jiems apsispręsti pirkti, o „Google“ duomenimis, net 40 % pirkėjų įsigijo produktą, nes jį rado „YouTube“. Ir tai vos keli faktai, atspindintys, kad rinkodaros pasaulyje vyksta tektoniniai lūžiai: visagalį tekstą ir statinę vizualiką okupuoja video turinys.
Suprantant besikeičiančią realybę ir talpinant ją šiandienos kontekste gali darytis baisu, nes iki šiol Lietuvoje video turinį įmonės matė kaip didžiulį metinį projektą, reikalaujantį milžiniškų finansinių, žmogiškųjų bei laiko resursų. Manyta ir dažnai vis dar manoma, kad video – tik žinomiems prekių ženklams. Tačiau jau dabar verslai, ypač internetiniai, susiduria su tuo, kad klientai, ieškodami prekės, prioritetą teikia tai el. parduotuvei, kurioje prekę gali apžiūrėti ne tik nuotraukose, bet ir vaizdo įraše; paslaugą renkasi tą, apie kurią matė video apžvalgą; teikia prioritetą tam tiekėjui, kuris apie save papasakoja trumpai ir aiškiai minutės trukmės vaizdo įrašu.
Tai reiškia, kad video nebegali būti vienkartiniu metiniu projektu, nes vartotojai tikisi kur kas daugiau: jie nori visą jūsų komunikaciją matyti vaizdo įrašuose. Tai diktuoja vieną aiškią išvadą: video turinio reikia daug, nuolatos ir greitai.
Naujos video rinkos taisyklės
Vadovaujantis senosiomis video kūrimo taisyklėmis, tai skamba gąsdinančiai. Dauguma mažų ir vidutinių įmonių į video turinį investuodavo tik svarbiomis progomis, skirdami tam kelis mėnesius ir tikrai nemažus biudžetus. Vis dėlto video kūrimo rinka turi keistis ir keisti šį senąjį požiūrį, nes juo vadovaujantis jau netolimoje ateityje pralaimėsite kovas dėl savo potencialių klientų. Tai nereiškia, kad video kūrimo rinkos dalyviai turi mažinti kainas – čia svarbu ieškoti sprendimų, kaip sukurti didelį kiekį video turinio adekvačiais resursais. Kaip tai daryti? Yra keli svarbūs momentai.
Visą straipsnį skaitykite „M360“