Penkios tendencijos: Kas laukia rinkodaros 2022 metais?
Data: 2021 m. gruodžio 21 d.
Didžiausioje metų rinkodaros konferencijoje „LiMA DAY Lietuva’21“ pranešimą skaitė agentūros „AdDrama“ vadovė Laura Domarkė. Gyvendama agentūros ritmu, Laura puikiai jaučia rinkos pulsą ir identifikuoja, kas laukia rinkodaros ateinančiais metais.
Komunikuoti turės klientai
Nuo tada, kai pradėjome kalbėti apie nuomonės formuotojų rinkodarą, iki dabar daug kas pasikeitė. Lauros teigimu, vartotojai išmoko identifikuoti, kas yra nuomonės formuotojas. Jie suprato, kad už tokias „nuoširdžias rekomendacijas“ reikia mokėti, pasikeitė ir reklamos socialiniuose tinkluose žymėjimo politika.
„Žmonės nuomonės formuotojais nebepasitiki taip aklai, kaip anksčiau. Dabar jiems patikimesnės atrodo kitų vartotojų rekomendacijos. Prekių ženklų atstovams pravartu surasti būdų, kaip į savo socialinių tinklų strategijas įtraukti vartotojus. Siekiama, kad jie pasidalytų ne tik savo bloga patirtimi, bet ir norėtų papasakoti teigiamus dalykus“, – teigia L. Domarkė.
Biudžetai augs
Viskas pastaruoju metu brangsta, rinkodaros kainos taip pat kils. Kodėl taip nutinka? Daugiausia tai lemia bendras kainų ir atlyginimų augimas.
„Atlyginimai didėja, be to, socialiniai tinklai tampa vis kompleksiškesni. Todėl reikalingi specialistai, gebantys juos suvaldyti. Jų kompetencijos kyla, kartu auga ir norimas užmokestis. Žmonių, kurie gali sugeneruoti įdomų, įtraukiantį ir kokybišką turinį, nėra daug. Jie arba sėkmingai dirba savarankiškai, arba juos be galo saugo agentūros. Geras skaitmeninės rinkodaros specialistas greitai taps paklausesnis negu programuotojas. Talentų rasti labai sunku. Natūralu, kad užmokestis jiems irgi turi būti konkurencingas, o tai didina biudžetus, skirtus rinkodarai“, – sako pranešėja.
Nuomonės formuotojų kūrybiškumas
Dar viena ryški tendencija, kuri jaučiama jau šiemet ir bus vis aktualesnė kitąmet, – nuomonės formuotojų kuriamo turinio pokyčiai.
„Nebeužtenka vien nufilmuoti, kaip išpakuojami prekių ženklo gaminiai ir pasidalyti šiuo vaizdu su vartotojais. Jiems tai nebeįdomu. Nuomonės formuotojai ieško kūrybiškų sprendimų, daugiau laiko praleidžia, rengdami kokybišką turinį. Be abejo, tai kainuoja daugiau, bet šis pasirinkimas gana sveikintinas“, – teigia L. Domarkė.
Anot jos, siekdami kokybės, prekių ženklų atstovai turėtų ir patys skatinti nuomonės formuotojus, su kuriais dirba, kad šie paieškotų įdomesnių turinio pateikimo būdų.
Nespėjote sudalyvauti LiMA DAY LIETUVA'21 konferencijoje? Jau galima įsigyti konferencijos įrašą čia https://limaday.lt/
Pilną straipsnį skaitykite „BZN Start“