Naujienos

 

KŪRYBIŠKUMAS RINKODAROJE: KAIP JĮ PRITAIKYTI IR NEPERSISTENGTI?

Data: 2021 m. lapkričio 10 d.

Kas yra kūrybiniai sprendimai ir kaip nepersistengti kuriant, patarimais dalijasi kūrybinės rinkodaros agentūros „AdDrama“ vadovė Laura Domarkė.

Pašnekovė sako, kad nėra vienareikšmio atsakymo, ar kūrybiškumas kaip savybė yra įgimtas ar įgytas. Žmogus turi įgimtą potraukį kūrybai ar mąstymui, kūrybinio sprendimo ieškojimui, bet kūrybinis raumuo yra raumuo – jis yra lavinamas. Gebėjimas pasižiūrėti, pamatyti visumą, priimti geriausius, kokybiškiausius sprendimus įprastai nėra įgimtas, jis yra įgyjamas kartu su žiniomis, patirtimi, gerais kūrybos vadovais ir įdomiais klientais. Su laiku šis raumuo lavėja, stiprėja ir, nors yra prigimtis, be įgytų žinių bei šio raumens lavinimo, gero ir stipraus rezultato sunku tikėtis.

 

Kūrybiniai sprendimai 

Labiausiai kūrybiškumui ugdyti gali padėti patyrusi komanda ir klientai. Įvairios užduotys, ambicijos – visa tai leidžia „pasileisti plaukus“ ir paieškoti nestandartinių sprendimų. „Problema ta, kad klientai ir verslininkai labai skirtingai suvokia, kas yra kūrybinė idėja. Vienam kūrybinė idėja gali būti nedidelė, kitokia standartinio dizaino sprendimo detalė, kitam, pasiūlius nestandartinę idėją, vis tiek bus per mažai. Jis sakys, čia dar galima geriau ir daugiau. Paprastai sakant – „per mažai kosmoso“. Kas yra kūryba, yra labai subjektyvu, klientų suvokimas yra subjektyvus, jie dažnai ateina ir sako „mes norim kūrybinių sprendimų“. Kai atiduodi kūrybinius sprendimus, pasidaro nedrąsu juos išleisti į eterį dėl kritikos baimės, manoma, kad vartotojas to nesupras dėl įvairiausių priežasčių“, – sako Laura. Dar iki pradedant kurti idėją agentūros užduotis – išsiaiškinti ir suprasti, ką klientui reiškia kūrybinis sprendimas ir ar vienodai suprantama, kas tai yra. Jei užduodi tinkamus klausimus ir gauni atsakymus, rezultatas būna paprastesnis ir dažniausiai atitinka lūkesčius.

 

Laiku sustoti

Ieškant sprendimų rinkodaroje, svarbu ne tik būti kūrybiškam, bet ir laiku sustoti. „Būna, kai bandoma ieškoti kažko labai naujo ir kartais pamirštama į idėjas pažvelgti objektyviai iš galutinio vartotojo, kuris matys tą reklamą ar komunikacijos žinutę, perspektyvos. Kas kūrybininkams gali atrodyti gana paprasta, vartotojui jau gali būti per sudėtinga. Kai laiku nesustojama prie šios kartelės, įvyksta „perkūrybinimas“. Koncepciniame lygmenyje idėjos gali būti puikios, įgyvendinimas puikus, bet vartotojas tiesiog žiūri ir nieko nesupranta“, – akcentuoja L. Domarkė.

 

Visą straipsnį skaitykite „BZN Start“