Ką turėtų žinoti rinkodaros specialistas 2022 m.?
Data: 2022 m. kovo 17 d.
Pastarieji pandeminės situacijos metai verslams tapo stiprių transformacijų metais, išmokę dideliais tempais prisitaikyti ir perkelti savo verslus į skaitmeninę erdvę, stiprinti e. komercijos reklamos įgūdžius. Šiandieninė nerami situacija, rodos, ir toliau neleidžia ramiai atsikvėpti, toliau pateikia stiprias pamokas, moko būti ypatingai lankstiems, jautriems aplinkai, bendruomenės nuotaikoms, nuolat keisti planus. Į ką vertėtų atkreipti dėmesį rinkodaros specialistui 2022 m., kalbamės su „Edumint“ mokymų programų vadovu Domantu Širvinsku.
2021 m. netikėtumai
Domanto manymu, 2021 m. nenustebino: „Buvo aišku, kad tai bus metai, kai išmoksime gyventi su koronavirusu, fiziniai verslai persikels į skaitmeninę erdvę, kad sumažintų fizinių kontaktų kiekius, o kartu sustiprins e. komercijos reklamos įgūdžius. Būtent taip ir nutiko. Taigi 2021-ieji, nors ir buvo stiprios transformacijos metai, tačiau nebuvo staigmena.“
Socialinių tinklų erdvėje didelį augimą pasiekė „TikTok“. Nors šis augimas buvo matomas keletą metų, tačiau, pasak pašnekovo, COVID-19 jį „iššovė iki debesų“. Sunku buvo numatyti, ar pats tinklas atlaikys tokį vartotojų srautą, ar nepatirs krizių: reputacinių, techninių. Tačiau algoritmas prisitaikė prie perėjimo nuo tinklo paaugliams į tinklą visiems ir toliau auga.
Socialinius tinklus „prisijaukino“ ne visi
Jaunieji verslai ir rinkodaros specialistai labai sėkmingai žengia koja kojon su pasaulio tendencijomis: supranta e. komercijos svarbą, kuria videoturinį, drąsiai išbando įvairias priemones. Tačiau Domantas savo rengiamuose mokymuose labai dažnai sutinka klasikinės rinkodaros atstovų, kurie vis dar jaučiasi socialinių tinklų neprisijaukinę, skaitmeninių įrankių nepažįstantys, o reklamos pirkimą prilygina programavimui. „Tokią auditoriją labai palaikau, o kartu suprantu ir jų iššūkius, tokį didelį informacijos kiekį įtraukti į savo kasdienę darbų rutiną. Todėl labai svarbu, kad domėtis nesustotume niekada. Naujovių labai daug ir vieną kartą sustojus, teks vytis uždusus“, – sako lektorius.
„Edumint“ mokymų programų vadovas D. Širvinskas mano, kad yra keletas svarbių temų rinkodaros specialistams, į kurias vertėtų atkreipti dėmesį jau dabar, kad galėtume sau padėkoti po penkerių metų.
Videoformatas
Šis formatas tikrai netaps alternatyva tekstams, išsamiems straipsniams. Nors skubėdami perskaitome tik pirmą pastraipą ar antraštę, tai nereiškia, kad ilgi tekstai bus visai nebereikalingi. Videoformatas keičia statinius vaizdus: nuotraukas, iliustracijas. Iki šiol komunikacijoje naudojantieji tik tokio tipo turinį turėtų susirūpinti ir pasimokyti kurti videoturinį arba tokių kompetencijų žmogų pakviesti į savo komandą. „Kaskart operatoriaus nekviesite ir neišsimokėsite. Išmokite planuoti, filmuoti, montuoti lengvai įtraukiantį turinį. O jei esate jaunas specialistas, besidomintis videoformatu, dirbkite su „Reels“, „TikTok“ formatais. Uždirbsite“, – pataria pašnekovas.
Visą staipsnį skaitykite čia.