Aptarė pokyčio dizaino esamas ir būsimas tendencijas
Data: 2021 m. gruodžio 07 d.
Pasitikėti „gut feeling“
Gabija akcentavo, kad svarbu pasitikėti vadinamuoju „gut feeling“, ir pasakoja istoriją apie kondensuotas „Campbell“ sriubas, rodydama jų raudonos ir baltos spalvos pakuotę. Pranešėja atkreipė dėmesį, kad prieš tai jos sėkmingai buvo parduodamos mėlynos ir oranžinės spalvos pakuotėje. Istorija yra tokia, kad įmonės darbuotojas dalyvavo futbolo varžybose, kuriose žaidė Kornelio rinktinė, o jų apranga buvo raudonos ir baltos spalvų. Po šių varžybų darbuotojas pasiūlė pakeisti sėkmingai parduodamo produkto pakuotes į baltos ir raudonos spalvos vien todėl, kad tai jam pasirodė ypatinga. Svarbu paminėti, kad įmonė nepabijojo pasitikėti savo darbuotojo pojūčiu ir dabar yra žinomos šios „Campbell“ sriubos.
Stebėti ir reaguoti į vartotojų elgseną
„Svarbu stebėti, kas vyksta aplink, ir reaguoti į tai, kaip keičiasi situacija. Įdomus pavyzdys yra „Xbox“ gamintojas, pastebėjęs, kad viena septintoji visuomenės dalis turi fizinių ar protinių sutrikimų. Tai didelis skaičius ir todėl jie nusprendė sukurti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytą specialią konsolę, kuri ne tik sukurta kaip specialiai pritaikytas naujas produktas, bet ir pakuotė turi didesnes rankenėlės, atidarymo mechanizmai yra pritaikyti tam, kad ją būtų lengva ir patogu naudoti“, – pateikė pavyzdžių G. Platūkytė-Azarevičė.
Sekti technologijų naujienas
„Vienas iš aktualių pavyzdžių yra būtent „Smirnoff“ degtinės dizainas, kuris yra pagamintas kintamosios spaudos principu. Tai reiškia, kad kiekvienas buteliukas yra skirtingas ir nėra vienodų dizainų. Dar vienas šios technologijos ypatumas tas, kad ji leidžia pakuotei būti ryškesnei, palyginti su kitomis. Smagu, kad ir Lietuvoje jau atsiranda gamintojų, kurie kuria šia technologija paremtą dizainą ir tai pakelia juos į kitą lygį. Alternatyvi realybė pakuočių dizaine irgi yra svarbi ir kol kas Lietuvoje tai dar nėra plačiai išnaudota, bet štai „19 Crimes“ yra išleidę vynus, kur telefoną pridėjęs prie butelio vartotojas yra įtraukiamas į kiekvieno iš veikėjų istoriją, jam pasakojama tiek apie produktą, tiek apie visą sukūrimo istoriją“, – pavyzdžiais dalijosi specialistė.
Nepamiršti tvarumo
Pranešėja atkreipė dėmesį, kad tvarumas yra labai svarbi tema, ir pateikė pavyzdį. „Carlsberg“ vienas pirmųjų pradėjo gaminti popierinį butelį ir dabar jau yra testuojamas netgi antrasis prototipas. Kitas kardinalus pavyzdys – ne taip seniai pristatytas „Evian“ vandens buteliukas, kuris pagamintas iš perdirbtų plastiko butelių, todėl yra draugiškas gamtai ir neturi etiketės, tik būtiną informaciją, vadinasi, yra lengviau rūšiuojamas. Gabija pamini ir „Absolut“ pavyzdį: prieš kelis metus buvo pristatytas butelis, kurio 41 proc. buvo pagaminta iš perdirbtų stiklo butelių, šiais metais jie pristatė butelį, padvigubinę šį skaičių iki 80 procentų.
Sekti, kaip keičiasi medžiagos
Medžiagos taip pat smarkiai keičiasi. Pranešėjos teigimu, svarbu nepamiršti inovacijų ir ieškoti naujų dalykų. Kaip pavyzdį ji parodo muilų ir šampūnų seriją, kuri yra pagaminta iš visiškai suyrančios medžio celiuliozės. Svarbu paminėti, kad buvo pagalvota ne tik apie pradinę medžiagą, bet net ir dažai neturi jokių toksinių medžiagų, jų neišskiria ir suyra. Gabija akcentavo, kad labai svarbu yra ieškoti papildomų funkcijų. Ji rodė šampūno pakuotes, kurios yra supakuotos į muilą, o pakuotė yra visiškai „zero waste“, nes joje yra metaliukas, kuris uždaro šampūną ir neleidžia jam išbėgti. Išimtas jis yra labai lengvai perdirbamas. Sunaudojus šampūną, tiesiog sunaudojamas muilas ir nieko nebelieka. Specialistė atkreipė dėmesį, kad šiuo metu ieškoma ir kitų įdomių medžiagų. Dar vienas parodytas pavyzdys – prekės su pakuotės sluoksniu, kuris atstumia bakterijas ir virusus. Žmonės mėgsta liesti produktus, o jeigu jie nepritraukia virusų, jūs įgyjate pranašumą prieš konkurentus.
Spręsti problemas, pasitelkiant dizainą
Gabija teigė, kad turime galimybę, pasitelkdami dizainą, spręsti problemas. Pavyzdys – „The In-Between Water“. Buvo pastebėta, kad suomiai išgeria daug alkoholio. Problemos sprendimas – formuoti naujus įpročius ir šalia alkoholio gerti daugiau vandens, taip buvo sukurtas ergonomiškas buteliukas, kuris telpa tarp vyno ir stiprių alkoholinių gėrimų butelių. Vartotojas, atėjęs nusipirkti alkoholio, yra priverstas nusipirkti ir vandens, nes kitaip buteliukas išskristų. Tai išaugino vandens ar kitų nealkoholinių gėrimų pardavimus.
Pilną straipsnį skaitykite "BZN Start".