Lietuvos reklamos standartų biuras pateikia oficialią nuomonę dėl UAB „KRS“ viešinamos reklamos
Data: 2024 m. rugpjūčio 02 d.
LIETUVOS REKLAMOS STANDARTŲ BIURAS
Gedimino pr. 20, Vilnius
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai
Jolitai Miliuvienei
Seimo kontrolierei, pavaduojančiai lygių galimybių kontrolierę
Į 2024-07-31 Nr. (24)SN-164)S-383 raštą
DĖL NUOMONĖS PATEIKIMO
2024 m. rugpjūčio 2 d.
Vilnius
Lietuvos marketingo asociacijos (toliau – LiMA) Lietuvos reklamos standartų biuro prezidiumas, įvertinęs Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos (toliau – Tarnyba) gautą raštą dėl pareiškėjo 2024 m. liepos 26 d. skundo dėl galimai moteris žeminančios reklamos (toliau – reklama), publikuojamos interneto portale YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=8_LtHBGxIiU) ir MB Fake it socialinio tinklo Facebook paskyroje https://www.facebook.com/watch/?v=1572059463372503&rdid=NMMVoQmPASpa8yUG), kurioje reklamuojama UAB „KRS“ ir skelbiamas tekstas „Statome ateities kartoms“; šalia reklamos esančiame tekste rašoma: „Darbo skelbimas. Klientas-KRS“, teikia nuomonę:
Lietuvos marketingo asociacijos Lietuvos reklamos standartų biuro Prezidiumo nuomone UAB „KRS“ reklama „EIK TU NA****“, kurta MB „Fake it”, pažeidžia LR Reklamos įstatymą (3 str. 1 punktą. ir 4 str. 2 d. 1-4 punktus straipsniai) ir LiMA Etikos ir gerosios praktikos principų kodeksą (toliau – Etikos kodeksą), kuriuo rekomenduojame vadovautis visiems rinkodaros profesionalams šalyje (trečios dalies 13 ir 15 punktai).
Reklama turi būti padori, negali skatinti agresyvaus elgesio, piktnaudžiauti smurto ar agresijos įvaizdžiais, kai tai gali žeisti atskirų asmenų ar jų grupių interesus, negali kurstyti lyčių ar socialinės neapykantos ir diskriminacijos. Lietuvos reklamos standartų biuro prezidiumas mano, kad UAB „KRS“ reklama gali kelti moterų auditorijos nepasitenkinimą, žeminti ar žeisti jų jausmus. Antra, minėta reklama stigmatizuoja statybų sektorių ir vyrų auditoriją, vaizduojant juos kaip primityvius, nekultūringus ir agresyvius. UAB „KRS“ reklama vertintina kaip neprofesionali – rinkodaros požiūriu ji brėžia išskirtinumą etiškai netinkamais būdais, visiškai neatitinka įmonės tinklapyje deklaruojamų vertybių ir vizualinės komunikacijos.
Lietuvos reklamos standartų biuro prezidiumas rekomenduoja neskleisti jokiais kanalais UAB „KRS“ reklamos „EIK TU NA****“.
Lietuvos reklamos standartų biuro Prezidiumas