Naujienos

 

Prognozės ar tendencijos - kas svarbiau?

Data: 2021 m. gruodžio 24 d.

Kas yra prognozės? Anot A. Žako, tai vienas pavojingiausių dalykų rinkodaroje. Pranešėjo teigimu, visas prognozes galima suskirstyti į tris kategorijas: dalykai, kurie ir šiaip visiems aiškūs, spėjimai, kurie iš esmės jau yra dabartinė realybė, ir nerealios fantazijos, kurios veikiausiai tokios ir liks.

„Išanalizavau per šimtą straipsnių apie kitų metų prognozes. Ką radau? Ogi tai, kad e. komercija taps labai populiaria, kad „Facebook“ tiesioginių transliacijų metu bus galima įsigyti prekes, kad vis dažniau bus vartojamas vaizdinis turinys. Bet juk visa tai jau veikia ir dabar? Tai jokia prognozė, tai dabartis. Šiuo metu augantys rodikliai tik pabrėžia, kad tai vyks ir kitąmet. Lygiai tas pat teigiant, kad prognozuojamas nuomonės formuotojų rinkodaros augimas ir ji taps rinkodaros komplekso dalimi, kad turinys privalės būti optimizuotas mobiliesiems. Visus tuos dalykus mes irgi jau turime ir tai taip kasdieniška, kad tapo savaime suprantama. Na, ir, žinoma, visos tos skambios prognozės apie tai, kiek daug įtakos turės dirbtinis intelektas arba papildytoji realybė“, – apie savo atradimus pasakoja pranešėjas. 

 

Ką rodo tyrimai?

A. Žako nuomone, kur kas svarbiau didesnį dėmesį sutelkti į tyrimus, kurie atskleidžia tendencijas ir parodo, kokioje realybėje mes gyvensime, prie ko reikės prisitaikyti, o ne vaikytis skambių prognozių.

„Vienas tyrimų, atskleidžiančių kokiame kontekste mes gyvename, yra „Prosumer Report“. Idėja paremta tuo, kad tiriamųjų grupė, vadinamieji prosumeriai, lyginami su visa auditorija ir žiūrima, kokios tendencijos atsiskleidžia. Pagal pasirinktos auditorijos rodiklius galima matyti, kad ilgainiui taip pradės elgtis visa imtis. Ką iš tokio tyrimo sužinome? Na, pavyzdžiui, kad 93 proc. tiriamųjų sako, esą pandemiją jiems įveikti padėjo pramogos, daugiau nei 70 proc. jų ir po pandemijos daugiau dėmesio skirs namų švarai, taip pat lygiai toks pats skaičius įvardija nepasitikintys prekių ženklais“, – statistiką atskleidžia Arijus.

Jis įsitikinęs, kad tai suteikia stiprių įžvalgų prekių ženklams ir parodo kryptį, kuria reikėtų judėti. Labai panašias tendencijas, anot pranešėjo, rodo ir WARC tyrimas. Jis atskleidė, kad žmonėms patinka laiką leisti namie ir jie vis mažiau iš jų išeina. Pirkimo procesai taip pat pasikeitė – žmonės perka rečiau, bet gausiau. Jie mieliau renkasi didesnes pakuotes.

„Mes matome šias tendencijas, galime suprasti, kad taip gyvensime ne mėnesį ir ne du, bet ar daug prekių ženklų pasvarstė, kad galėtų patenkinti šiuos pasikeitusius vartotojų poreikius? Paprasčiausiai padidinti savo prekių pakuotes, leisti vartotojams įsigyti daugiau?“ – svarsto pranešėjas.

Kita, pasak jo, itin reikšminga tendencija, – nuolatinis e. komercijos augimas. Pandemija į šią apsipirkimo formą įtraukė visas amžiaus kategorijas ir, panašu, po pandemijos situacija nesikeis.

„Kas čia įdomiausia? Ogi tai, kad vyresnės kartos pirkėjai pripažįsta išmokę ir pamėgę apsipirkti internetu. Jie teigia, kad ir pasibaigus pandemijai rinksis tokį būdą. Taigi mes turime naują kategoriją vartotojų, kuriuos galime pasiekti“, – džiugią naujieną išsako A. Žakas. 

 

Kokia tendencija bus skaudžiausia?

Aptardamas realybės pokyčius, A. Žakas tikina, kad viskas lyg ir gerai, o rinkodaros specialistams reikia tik rasti prieigas prie pasikeitusių vartotojų. Vis dėlto yra viena sritis, kuri įneš keblumo ir sumaišties į rinkodaros specialistų darbą. 

„Didysis mums nutiksiantis pokytis yra interneto reguliavimas. Jeigu konkrečiau, tai susiję su duomenų apsauga. Pirmasis į areną išėjo „Apple“. Jis jau nuo šių metų pradžios leidžia vartotojams pasirinkti, ar jie nori leisti programėlėms sekti veiksmus. Po dvejų metų tą patį žingsnį su „sausainiukais“ žengs ir „Google“, – pasakoja A. Žakas.

Specialisto teigimu, tai sukurs papildomus barjerus rinkodaros žinovams. Įpratę iki šiol gana paprastai gauti informaciją apie vartotojų elgseną ir duomenis, ką tam tikros auditorijos veikia internete, nuo šiol jie turės gerokai pasistengti, jei norės sužinoti, ką iš tikrųjų tikslinis vartotojas mėgsta. 

 

Esminiai patarimai

Ar tendencijos baigsis, ar grįšime į ankstesnę realybę – neaišku. Tad verčiau pagalvoti, kaip žengti žingsnį pirmyn. Tam A. Žakas turi kelis patarimus. 

„Pirma, nesidairykite į kitus. Žiūrėdami, kas, ką ir kaip daro, mes pamirštame save. Antra, investuokite į kuriamus santykius, kad ir kaip banaliai tai skambėtų. Investuokite tiek viduje, tiek išorėje. Jūs galite turėti neįtikėtiną darbdavio įvaizdžio strategiją, bet jeigu realiai pas jus dirbti nebus taip gera, kaip piešiate, o ateidamas naujokas pabendraus su jau dirbančiais ir sužinos tiesą, tai kas iš to? Trečiasis patarimas – kurkite vertę. Tai padės formuoti lojalumą. Mažiau žadėkite vartotojams ir daugiau iš tikrųjų duokite. Patikėkite, efektas ir pasitenkinimas bus kur kas didesnis. Na, ir pagaliau – inspiruokite gyventi geriau. Pagalvokite, ką jūsų prekių ženklas padarė, kad vartotojo gyvenimas pagerėtų, ką galite dėl to padaryti“, – rekomenduoja rinkodaros ekspertas.

Baigdamas pranešimą, A. Žakas išskyrė bendrą visų patarimų vardiklį, praverčiantį kiekvienam prekių ženklui – nesvarbu, kokio dydžio rinkos žaidėjas jis būtų.

„Investuokite į ilgalaikį efektą. Mažiau vaikykitės trumpalaikių madų ir tikslų. Aišku, ne visada tai pavyksta, bet visada verta dėl to pasistengti“, – įsitikinęs „SOMA agency“ vadovas. 

 

Pilną straipsnį skaitykite „BZNstart“.