Naujienos

 

Startavo Reputacijos indekso tyrimas: ekspertai vertina ir įmonių prisitaikymą prie besikeičiančios geopolitinės aplinkos

Data: 2025 m. vasario 27 d.

Kaip Lietuvos įmonės ir organizacijos prisitaiko prie naujų geopolitinių realijų? Koks jų atsparumas tarptautinės prekybos pokyčiams? Kaip jos derina savo strategijas su naująja JAV administracijos ekonomine politika ir ES žaliuoju kursu? Šie klausimai tapo pagrindine į pabaigą artėjančio šių metų Lietuvos įmonių ir organizacijų Reputacijos indekso tyrimo ašimi.

 

2025-aisiais Reputacijos indekso tyrimas atliekamas jau dešimtąjį kartą, įsitvirtindamas kaip išsamiausias ir objektyviausias sociologinis tyrimas Lietuvoje, padedantis suprasti sprendimų priėmėjų, nuomonės lyderių ir visuomenės požiūrį į didžiąsias šalies įmones ir organizacijas. Per dešimtmetį tyrimas tapo svarbiu įrankiu, leidžiančiu ne tik įvertinti organizacijų reputaciją, bet ir numatyti tendencijas, kurios formuoja verslo bei viešojo sektoriaus santykį su visuomene. Kasmet tyrimas atskleidžia, kaip keičiasi visuomenės lūkesčiai ir kokie veiksniai tampa svarbiausi vertinant organizacijų veiklą.

 

Šių metų tyrime papildomai analizuojama, kaip įmonės ruošiasi D. Trumpo administracijos signalizuojamiems pokyčiams globalios ekonomikos srityje. Tarp svarbiausių aspektų – tarptautinės prekybos santykių kaita, technologijų reguliavimo pokyčiai bei investicijų į dirbtinį intelektą įtaka konkurencingumui. Šie aspektai tampa vis svarbesni vertinant įmonių ilgalaikę reputaciją ir tvarumą.

 

„Šių metų tyrimas ypatingas tuo, kad vertiname įmonių gebėjimą prisitaikyti prie fundamentalių pokyčių tarptautinėje ekonomikoje. Po JAV prezidento rinkimų matome ryškėjančius naujus iššūkius – nuo tarptautinės prekybos santykių pokyčių iki technologijų reguliavimo transformacijos. Įmonių reputaciją vis labiau lemia ne tik jų veiklos rezultatai ar santykiai su vietine bendruomene, bet ir gebėjimas naviguoti sudėtingoje geopolitinėje aplinkoje“, – sako Rūta Gaudiešienė, bendrovės „Civitta" partnerė, rinkodaros ir rinkos tyrimų ekspertė.

 

2024 metų Reputacijos indekso tyrimas parodė, kad įmonių reputaciją stipriai veikė jų inovatyvumas ir gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių. Aukščiausius įvertinimus pelnė įmonės, kurios pasižymėjo stipria technologine lyderyste ir inovacijų diegimu.

„Praėjusių metų rezultatai aiškiai parodė, kad inovatyvumas tapo kertiniu reputacijos elementu. Šiemet matome, kad prie to prisideda ir gebėjimas adaptuotis prie geopolitinių pokyčių. Pernai matėme, kad visuomenė ypač vertino įmones, sugebėjusias išlaikyti darbo vietas ir tęsti investicijas į Lietuvos ekonomiką, nepaisant sudėtingos tarptautinės situacijos. Šiemet ši tendencija dar labiau stiprėja, ypač stebint, kaip įmonės prisitaiko prie naujų tarptautinės prekybos sąlygų ir technologinių iššūkių“, – pabrėžia R. Gaudiešienė.

 

Šių metų Lietuvos Reputacijos tyrime dalyvauja 52 privataus sektoriaus įmonių ir 14 viešojo sektoriaus organizacijų. Tyrimo rezultatai bus pristatyti 2025 m. balandžio mėnesį.

 

Tyrimą atlieka konsultacijų bendrovė „Civitta" kartu su komunikacijos agentūra „Fabula Rud Pedersen Group", Lietuvos marketingo asociacija LiMA, Investuotojų forumas, Lietuvos startuolių asociacija „Unicorns Lithuania" ir duomenų analizės kompanija „Repsense".

Praėjusių, 2024 metų, bendras reputacijos indeksas buvo pakilęs 4 balais ir siekė 28 balus.

Geriausios reputacijos lyderių trejetas 2024 m. buvo: 

 

1. Medicinos ir mokslo įrangą gaminanti įmonė „Thermo Fisher Scientific Baltics“

2. Verslo akseleratorius „Tesonet“

3. Virtualių privačių tinklų (VPN) sprendimų startuolis „Surfshark“

 

Metų reputacija viešajame sektoriuje 2024 m. – užsienio investicijų plėtros agentūra „Investuok Lietuvoje“.

Metų reputacija visuomenės kategorijoje 2024 m. – vaistinių tinklas „Camelia“.

Metų reputacija nuomonės formuotojų kategorijoje 2024 m. „Thermo Fisher Scientific“.

Didžiausias teigiamos reputacijos šuolis 2024 m. – LTG (Lietuvos Geležinkeliai).

Metų reputacija 2024 m. – „Thermo Fisher Scientific“.

 

Duomenų analizės kompanijos „Repsense“ apdovanojimai (analizuojamas laikotarpis 2023 m. kovas – 2024 m. kovas):

· „Metų online reputacija“ privačiame sektoriuje – interneto svetainių prieglobos bendrovė „Hostinger“.

· „Metų online reputacija“ viešajame sektoriuje – valstybės įsteigta finansų įstaiga „Invega“.

· „Metų taikliausia online komunikacija“ – prekybos tinklas „Lidl“.

 

Apie Reputacijos indekso tyrimą

 

Reputacijos indekso tyrimas – išsamiausias ir objektyviausias sociologinis tyrimas Lietuvoje, leidžiantis geriau suprasti sprendimus priimančių asmenų, nuomonės lyderių bei visuomenės nuomonę apie didžiąsias privataus ir viešojo sektoriaus organizacijas. 

 

Atliekant reputacijos tyrimą 2024 m. buvo apklausta 1910 respondentų, suskirstytų į tris grupes: 1253 plačiosios visuomenės atstovų, 326 nuomonės lyderių (ekspertų, tinklaraštininkų, žurnalistų ir t. t.) ir 331 sprendimų priėmėjų (didžiausių Lietuvos įmonių vadovų, verslo organizacijų arba asociacijų vadovų, politikų, žiniasklaidos savininkų, ambasadorių ir t. t.).

 

Tyrime analizuojamas respondentų požiūris į įmonę, instituciją, įstaigą – ar ji suvokiama, kaip turinti gerą reputaciją, ar ji yra mėgiama, ar ja pasitikima. Taip pat tiriami svarbiausi reputacijai įtaką darantys atributai: produktai ir paslaugos, rezultatai, valdymas, inovatyvumas, lyderystė, darbo aplinka, pilietiškumas.

 

Plačiau su tyrimo rezultatais galima susipažinti Reputacijosindeksas