Kaip sukurti reklamą, kurią norėtųsi žiūrėti vėl ir vėl?
Data: 2022 m. rugsėjo 29 d.
Kiekvieno kūrybininko noras – sukurti tokią reklamą, kuri įkvėptų ir ilgam išliktų atmintyje, laimėtų apdovanojimų ir įeitų į populiariosios kultūros istoriją. Nors universalaus ikoniškos reklamos recepto nėra, tačiau galioja keletas svarbių principų, be kurių gero rezultato tikėtis sunku.
Reklamos kūrimas prasideda ne nuo kūrybininko
Kuriant kiekvieną reklamą, o ypač siekiant sukurti ją įsimintiną ir ią, svarbu kuo geriau suvokti ir apsibrėžti jai keliamus tikslus, pavyzdžiui, įvaizdžio formavimas, pozicionavimas, pardavimų skatinimas, naujo produkto pristatymas. Svarbu tai, kad jie derėtų su bendra prekės ženklo, organizacijos ar projekto strategija, kitu atveju tokią kūrybą galima vadinti menu. Tad bet kurios reklamos kūrimas turi prasidėti ne nuo kūrybininkų, o nuo strategų darbo stalo.
Pirmieji reklamos kūrimo žingsniai – situacijos analizė ir tinkamiausių strateginių kelių paieška. Svarbu išsiaiškinti, kokią vartotojo ar prekės ženklo problemą siekiama spręsti, kodėl ji aktuali ir kokios tos problemos atsiradimo priežastys. Taip pat svarbu atsakyti į klausimą, kaip turėtų pasikeisti vartotojo elgsena, kad problemą būtų galima išspręsti, ir kokiu strateginiu komunikacijos keliu to galima pasiekti.
Strateginėje dalyje taip pat rekomenduojama atsižvelgti ir į platesnį kontekstą, kuris veikia tikslinę auditoriją. Visuomet reikėtų paanalizuoti ir įvertinti socialines ir kultūrines tendencijas, kurios gali būti reikšmingos identifikuojant ir sprendžiant prekės ženklo problemą. Taip pat svarbu kritiškai vertinti, ar prekės ženklo vertės pasiūlymas neprasilenkia su visuomenės nuotaikomis ir ar šiuo metu jis apskritai aktualus. Pavyzdžiui, per karantiną nederėtų kviesti žmonių susitikti gausiame draugų būryje.
Ikoniškumo paslaptis – įžvalga
Visa ši informacija formuoja kūrybinę kryptį ir nugula užduotyje kūrybininkams, t. y. svarbiausiame reklamos agentūros dokumente – briefe. Kokybinio briefo reikšmė galutiniam rezultatui yra milžiniška – tai tarsi savotiškas žemėlapis, padedantis rasti galimus kelius kuriant idėją. Kuo išsamesnė analizė atliekama pasiruošimo etapu, tuo briefas bus kokybiškesnis ir tuo didesnė tikimybė, kad reklama bus ne tik patraukli akiai, bet ir pasieks savo tikslą.
Geras briefas taip pat turi pateikti taiklią įžvalgą, nes būtent ji yra svarbiausia medžiaga, su kuria dirba kūrybininkai. Geros įžvalgos reklamoms skina apdovanojimus, bet visų svarbiausia – paveikia tikslinę auditoriją. Įžvalga – tai visiems suvokiama bendražmogiška tiesa, apie kurią dažnai nesusimąstome, užtat daugelis su ja sutiktų. Gera įžvalga yra prielaida stipriam emociniam ryšiui tarp auditorijos ir prekės ženklo sukurti, ji padeda suvokti ne tai, kaip kažkas vyksta, o kodėl. Įžvalga turėtų priversti žmones susimąstyti ir skatinti pokytį, parodyti, kaip produktas ar paslauga sprendžia vartotojo problemą.
Daugiau skaitykite čia.