Gimtadieniui besiruošiantis Vilnius tikisi atkreipti pasaulio dėmesį komiška dešimtojo dešimtmečio stiliaus kampanija
Data: 2022 m. spalio 6 d.
Jei pamiršote Vilnių pasveikinti 699 kartus – nieko tokio, galite tai padaryti dabar. Sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ pristatė naują miesto žinomumo užsienyje didinimo kampaniją „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ , skirtą 700-ajam sostinės gimtadieniui, kuriai pasirinko dabar madingą nostalgijos komunikacijos stilių.
Tikisi prasibrauti pro informacinį triukšmą
„Eilinį kartą Vilnius su „Go Vilnius“ priešaky juokins, stebins, sugebės pažiūrėti į save ironiškai – kaip komunikacijos specialistė pasakyčiau, kad štai čia yra būdas komunikuoti, neturint koliziejaus ar kažkokių kitų objektų, dėl kurių susirinktų milijonai iš užsienio, labai sveika juoktis iš savęs“, – kalbėjo pristatymo renginį moderavusi reklamos specialistė Dovilė Filmanavičiūtė.
„Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė neslėpė, kad pristatydami kampaniją jie su komanda labai jaudinosi, nes visada renkasi nestandartinius sprendimus ir nebando visiems įtikti. „Kai pasirenki kitokį kampą, rizikuoji sulaukti kitokios nuomonės, iki galo nežinai, kokios jos bus“, – kalbėjo ji ir pridūrė, kad komanda renkasi nedaryti tokių sprendimų, kurie būtų tik „dėl varnelės“.
Ji pabrėžė, kad kampanijos tikslas – prasibrauti pro informacinį triukšmą ir būti išties pastebėtiems.
Reklamos kampanija pristatoma dešimtojo dešimtmečio stiliaus komišku vaizdo klipu, kuriame pasakojama, kad Vilnius sukūrė gimtadienio atvirukų seriją. Atvirukai skirti tiems, kurie pamiršta miestą pasveikinti su gimtadieniu, nes vis dar per mažai žino apie Vilnių.
Kampanijos tikslas – pasitelkus humorą ir šiuo metu itin populiarią praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio estetiką užsieniečius iš tiesų sudominti Vilniaus 700-uoju gimtadieniu, apie kurį jie gali sužinoti apsilankę specialiai sukurtoje interneto svetainėje www.700birthdaycards.lt.
Skaitmeninė reklamos kampanija skirta Vilniaus tikslinėms turizmo rinkoms: Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Lenkijos ir Latvijos gyventojams.
Kviečia į reklamą nežiūrėti pernelyg rimtai
Pasak „Go Vilnius“ direktorės Ingos Romanovskienės, vienas efektyviausių būdų, padedančių atkreipti užsieniečių dėmesį į Vilnių – nebijoti drąsių sprendimų, išėjimo iš komforto zonos, o kartais ir gebėjimo iš savęs pasijuokti.
„Saviironija bei racionalus žvilgsnis į padėtį pasauliniame turizmo žemėlapyje jau tapo savotiška mūsų miesto vizitine kortele. Todėl pristatydami naująją kampaniją norime dar kartą atkreipti dėmesį į netrukus 700 metų jubiliejų švęsiantį, tačiau širdyje visada jauną Vilnių“, – sako I. Romanovskienė ir priduria, kad nors jubiliejaus datą galima pamiršti, jo šventė bus įsimintina tiek renginių, tiek netikėtų sprendimų gausa.
Ši kampanija yra jubiliejinės programos „Vilnius 700“, pristatomos su žinute „Vilnius 700 metų jaunas“, dalis. Kuriant tarptautinę kampaniją pasirinkta jaunatvišką miesto dvasią atspindėti pasitelkus drąsą ir humorą.
Kampanijos „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ idėją sukūrusios kūrybos agentūros „BM Boutique“ partneris Antonio Bechtle tvirtina, kad nedideliam miestui savaime privilioti turistus ar tuo labiau juos sudominti savo gimtadieniu yra iš tiesų sudėtinga užduotis. Todėl miesto išskirtinumui pasiekti būtina formuoti įdomų, netikėtą, pastebimą ir juokingą komunikacijos toną.
„Jau ir anksčiau užsienio auditorijos dėmesį atkreipdavome, pokštaudami apie Vilniaus nežinomumą, o sėkmingos kampanijos sukėlė ne tik didelį susidomėjimą, bet ir pelnė reklamos apdovanojimų. Tikimės, kad naujoji kampanija ir atvirukų kolekcija taip pat nestokos dėmesio“, – sako A. Bechtle.
Speciali šventinių atvirukų kolekcija ir į dešimtąjį dešimtmetį nukeliantis klipas
Praėjusio amžiaus paskutinysis dešimtmetis pastaruoju metu pasaulyje mėgaujasi nauja populiarumo banga. Į madą sugrįžta anuomet populiarūs drabužių modeliai, o socialiniuose tinkluose atgimsta tuo laikotarpiu paplitę žanrai, tokie kaip reklaminiai „TV parduotuvių“ klipai.
Dešimtojo dešimtmečio prisiminimus lydi humoras ir nostalgija, o aktualumą patvirtina šiam laikotarpiui skirtų kultūrinių projektų, tokių kaip MO muziejaus paroda „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR“ populiarumas. Dešimtojo dešimtmečio stiliaus reklaminį klipą „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ sukūręs režisierius Ričardas Matačius pasitelkė to laikmečio filmavimo kamerą ir naudojo autentiškas laikotarpio detales. Klipe filmavosi Vilniuje gyvenantys užsieniečiai iš Italijos, Kenijos, Mongolijos bei Kazachstano. Šventinių atvirukų seriją sukūrė dizainerė Anta Antanavičiūtė.
Pasak reklamos specialistės D. Filmanavičiūtės, naujoji Vilniaus reklama patraukia dėmesį, yra juokinga ir daugeliui gali sukelti nostalgiškus prisiminimus.
„Vilniumi galima didžiuotis dėl daugelio dalykų, bet vienas iš jų neabejotinai yra tai, kaip miestas save pristato užsieniečiams. Neretai žavimės žmonėmis, kurie nesureikšmina mažų savo trūkumų, įspūdžius iš gyvenimo semia pilnomis saujomis ir moka iš savęs pasijuokti. Man būtent toks yra mūsų miesto veidas. Nostalgijos rinkodara – per pasaulį besiritanti tendencija ir ta nostalgija Vilniaus atvirukuose bei reklaminiame klipe puikiai pataiko į tai, ką dabar diktuoja didžiausi pasaulio miestai bei svarbiausi prekių ženklai. Neabejoju, kad ši išskirtinė kampanija patrauks akį net ir tų žmonių, kurie apie Vilnių apskritai nėra girdėję“, – įsitikinusi D. Filmanavičiūtė.
Sostinės jubiliejui skirtus atvirukus galima siųsti ne tik virtualiai, bet ir apsilankius Vilniaus turizmo informacijos centre arba „International House Vilnius”. Daugiau informacijos apie kampaniją galima rasti svetainėje www.700birthdaycards.lt. Kampanija yra jubiliejinės programos „Vilnius 700“ dalis.
Programą įgyvendina „Go Vilnius“, ją iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija.
Skaitykite daugiau čia