Apie Vilniaus gimtadienį pasauliui praneš komiška 90-ųjų stiliaus kampanija
Data: 2022 m. spalio 6 d.
Sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ pristatė naują miesto žinomumo užsienyje didinimo kampaniją. 700-ajam sostinės gimtadieniui skirta reklama „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ sieks užsieniečius nustebinti, prajuokinti ir svarbiausia – sudominti juos artėjančiu Vilniaus jubiliejumi.
Reklamos kampanija pristatoma 90-ųjų stilistikos komišku vaizdo klipu, kuriame pasakojama, kad Vilnius sukūrė gimtadienio atvirukų seriją. Atvirukai skirti tiems, kurie pamiršta miestą pasveikinti su gimtadieniu, nes vis dar per mažai žino apie Vilnių.
Kampanijos tikslas – pasitelkus humorą ir šiuo metu itin populiarią praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio estetiką, užsieniečius sudominti Vilniaus 700-uoju gimtadieniu, apie kurį jie gali sužinoti apsilankę specialiai sukurtoje interneto svetainėje 700birthdaycards.lt.
Skaitmeninė reklamos kampanija skirta Vilniaus tikslinėms turizmo rinkoms: Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Lenkijos ir Latvijos gyventojams.
Išlaiko saviironijos braižą
Pasak „Go Vilnius“ direktorės Ingos Romanovskienės, vienas efektyviausių būdų, padedančių atkreipti užsieniečių dėmesį į Vilnių, – nebijoti drąsių sprendimų, išėjimo iš komforto zonos, o kartais ir gebėjimo iš savęs pasijuokti.
„Saviironija bei racionalus žvilgsnis į padėtį pasauliniame turizmo žemėlapyje jau tapo savotiška mūsų miesto vizitine kortele. Todėl pristatydami naująją kampaniją norime dar kartą atkreipti dėmesį į netrukus 700 m. jubiliejų švęsiantį, tačiau širdyje visada jauną Vilnių“, – pristatydama naująją kampaniją sako I. Romanovskienė.
Ši kampanija yra jubiliejinės programos „Vilnius 700“, pristatomos su žinute „Vilnius 700 metų jaunas“, dalis. Kuriant tarptautinę kampaniją pasirinkta jaunatvišką miesto dvasią atspindėti pasitelkus drąsą ir humorą.
Kampanijos „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ idėją sukūrusios kūrybos agentūros „BM Boutique“ partneris Antonio Bechtle tvirtina, kad nedideliam miestui savaime privilioti turistus ar tuo labiau juos sudominti savo gimtadieniu yra iš tiesų sudėtinga užduotis. Todėl miesto išskirtinumui pasiekti būtina formuoti įdomų, netikėtą, pastebimą ir juokingą komunikacijos toną.
„Jau ir anksčiau užsienio auditorijos dėmesį atkreipdavome, pokštaudami apie Vilniaus nežinomumą, o sėkmingos kampanijos sukėlė ne tik didelį susidomėjimą, bet ir pelnė reklamos apdovanojimų. Tikimės, kad naujoji kampanija ir atvirukų kolekcija taip pat nestokos dėmesio“, – viliasi A. Bechtle.
Kodėl 90-ieji?
Kaip teigia kūrėjai, praėjusio amžiaus paskutinysis dešimtmetis pastaruoju metu pasaulyje mėgaujasi nauja populiarumo banga. Į madą sugrįžta anuomet populiarūs drabužių modeliai, o socialiniuose tinkluose atgimsta tuo laikotarpiu paplitę žanrai, tokie kaip reklaminiai „TV parduotuvių“ klipai. Dėmesį 90-ųjų laikotarpiui lydi humoras ir nostalgija, o aktualumą patvirtina šiam laikotarpiui skirtų kultūrinių projektų, tokių kaip MO muziejaus paroda „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR“ populiarumas.
Pasak reklamos specialistės Dovilės Filmanavičiūtės, naujoji Vilniaus reklama patraukia dėmesį, yra juokinga ir daugeliui gali sukelti nostalgiškus prisiminimus.
„Nostalgijos rinkodara – per pasaulį besiritanti tendencija ir ta nostalgija Vilniaus atvirukuose bei reklaminiame klipe puikiai pataiko į tai, ką dabar diktuoja didžiausi pasaulio miestai bei svarbiausi prekių ženklai. Neabejoju, kad ši išskirtinė kampanija patrauks akį net ir tų žmonių, kurie apie Vilnių apskritai nėra girdėję“, – įsitikinusi D. Filmanavičiūtė.
Klipe filmavosi Vilniuje gyvenantys užsieniečiai iš Italijos, Kenijos, Mongolijos bei Kazachstano. Šventinių atvirukų seriją sukūrė dizainerė Anta Antanavičiūtė.
Plačiau skaitykite čia