Naujienos

 

Kalėdinės verslo dovanos: ko siekti ir ko vengti

Data: 2022 m. rugsėjo 22 d.

Ruošiantis Kalėdoms, įmonės įsisuka į verslo dovanų kūrimo paruošiamuosius darbus. Lietuvos marketingo asociacijos organizuojamame renginyje „Dovanų marketingas“ verslo dovanų meistrė Odeta Plakienė atkreipė dėmesį į tai, kas svarbiausia ir ko patartina vengti, ruošiantis verslo Kalėdoms.

Vertybėmis grįstas dovanojimas

 

Verslo dovana yra įmonės komunikacijos priemonė, iš kurios gavėjas susidaro įspūdį apie įmonės vertybes ir kultūrą. Todėl svarbu suprasti, kad verslo dovanos yra ne šiaip mandagumo gestas, kurį atliekate kartą per metus. Dar daugiau: jei verslo dovana prasilenkia su įmonės akcentuojamomis žinutėmis, ją teikiant, jausmas nėra malonus, tad su įmonės vertybėmis nekoreliuojanti dovana kurs nemalonų jausmą tiek dovanotojui, tiek gavėjui. Ir atvirkščiai: kai dovanojimas yra grįstas įmonės vertybėmis, verslo dovanos reprezentuoja, įprasmina ir sustiprina jų reikšmę. Todėl yra svarbu pasistengti, kad šventinės dovanos tinkamai atskleistų įmonės vertybes.

 

Žaismingumas ir džiaugsmas

 

Greito turinio vartojimo pasaulyje verslo dovana suteikia galimybę pagauti ir sulaikyti dėmesį bent kiek ilgiau. Jei verslo dovana sužadina smalsumą, įtraukia į savotišką netikėtumo žaidimą, ji padovanos džiaugsmą ir malonias akimirkas. Būtent tokios emocijos, kurios pamalonina ir nustebina gavėją, įsimena kaip gera patirtis ir jas norisi pakartoti. Suprantama, kad gavę žaismingą ir džiuginančią verslo dovaną, klientai ir partneriai norės tęsti ir vystyti tokius verslo santykius.

 

Dovanojimo pasekmės

 

Dovanojimas versle nevyksta be pasekmių, tiek palankių, tiek neigiamų. Palankios pasekmės generuoja grąžą. Dėmesingai parinkdami verslo dovaną kuriate, palaikote ir stiprinate verslo ryšius. Dovanodami komunikuojate, kad santykis aktualus, stabilus ir jį norite vystyti. Kai sąmoningai nusprendžiate nedovanoti arba tai darote paviršutiniškai, komunikuojate apie ryšio nesvarbumą. Nesunku nuspėti, jog šiuo atveju motyvacija bendradarbiauti silpsta.

Tęstinumas, kuriant tradiciją

 

Ilgalaikis bendradarbiavimas yra kiekvieno verslo siekiamybė. Jis suteikia užtikrintumo, stabilumo, pasitikėjimo. Pasiekti šį tikslą padeda tęstinė verslo dovana, tampanti gražia ilgamete tradicija. Nuostabu, kai pavyksta sukurti dovanos tradiciją, kurios metai iš metų nekantriai laukia gavėjai.

 

Atsargiai – tvarios verslo dovanos!

Tvarumo kryptis atsakingame versle nėra naujiena, todėl suprantama, jog verslo dovanojime ši kryptis taip pat aktuali. Pastaraisiais metais visuomenei ir verslui tampant vis reiklesniems, tvarus dovanojimas versle taip pat kelia kartelę. Šiandien jau nebeužtenka pasirinkti iš bambuko pagamintą dovaną ir komunikuoti, jog ji yra tvari. Būtina atsakingai sekti visą dovanos kūrimo ciklą: atkreipti dėmesį į dovanos gamybos procesą, naudojamas medžiagas, pakuotės detales, logistiką ir kitus aspektus, kad dovanodami tvarią dovaną, būtumėte tikri, jog nepaslysite ir išlaikysite atsakingo bei aplinkai draugiško dovanotojo įvaizdį.

LiMA B2B dovanų marketingo projektas

 

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), siekdama padėti marketingistams rasti apgalvotas dovanas klientams ir partneriams, jau trečius metus organizavo verslo dovanų idėjų pristatymą ir parengė LiMA verslo dovanų idėjų katalogą su išskirtinėmis nuolaidomis. Kataloge rasite net 57 įmonių pasiūlymus ir patarimus, ką dovanoti verslo partneriams, klientams, komandai ir kolegų vaikams. Dovanų marketingo renginio įraše išgirsite 18 įmonių 3 min. verslo dovanų idėjų pristatymus ir diskusiją „Ką apgalvoti renkantis verslo dovanas: tendencijos ir patarimai“.

Daugiau skaitykite ir Dovanų marketingo įrašą rasite čia