Pranešimas. LiMA įstojo į Europos marketingo konfederaciją (EMC)
Data: 2017 m. liepos 11 d.
Pranešimas. LiMA įstojo į Europos marketingo konfederaciją (EMC)
Rinkodaros specialistus vienijanti Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) įstojo į Europos marketingo konfederaciją (EMC), apimančią Europos šalių profesines marketingo asociacijas. Narystė reikšminga ne tik pačiai asociacijai, bet ir Lietuvai – tikimasi šviesti šalies rinką, didinti marketingo kompetencijų lygmenį ir suteikti didesnę naudą bei konkurencinį pranašumą verslui, pasitelkiant ilgametę EMC narių patirtį.
„Šiuo metu marketingo kompetencijų lygmuo Lietuvoje iš esmės žemesnis, nei Vakarų Europoje, – pastebi LiMA valdybos pirmininkas Linas Šiautkulis. – Stiprinant marketingo specialistų kompetencijas, daugiau naudos gauna ir šiuos žmones samdantis verslas. Europinio lygio marketingo principais besivadovaujančios įmonės lengviau eksportuoja prekes bei konkuruoja tarptautinėje rinkoje. Be to, norime, kad Lietuva įžengtų į tokio lygio profesinę bendruomenę, o tada ir Rytų Europa turėtų stipresnį balsą sprendžiant profesinės marketingo kvalifikacijos standartus, profesinio sertifikavimo plėtrą ir kitus aktualius klausimus.“
Pasak L. Šiautkulio, vertinant Lietuvos situaciją, reikėtų atsižvelgti ir į istorines aplinkybes, lėmusias atskirtį tarp Rytų ir Vakarų Europos. Lietuvoje verslo vadyba yra ganėtinai jauna, aukšto intelekto profesijos yra labai siaurai suvokiamos, o kompetencijos – gana žemos. Be to, pats marketingas dažnai suprantamas kaip siaura komunikacijos, vartotojų pritraukimo funkcija, o ne kaip viena pagrindinių verslo augimo priežasčių. Anot specialisto, tinkamai įvertinus marketingo svarbą, jo priemonių taikymą bei galimybes, galėtume smarkiai padidinti konkurencinį pranašumą ne tik vietos, bet ir tarptautinėje rinkoje.
EMC konfederacijos tikslas – skatinti dalytis patirtimi su kitomis Europos šalimis. Įstojimas į organizaciją leis lygiomis teisėmis su kitų šalių marketingo asociacijomis dalyvauti plėtojant Europos marketingo profesijų kvalifikacijos standartą ir prisidėti prie marketingo profesijos stiprinimo. Anot specialistų, palyginti su kitomis Europos šalimis nedidelę verslo ir rinkodaros patirtį turinčiai Lietuvai būtų iš ko pasimokyti. Konfederacijai priklausanti Nyderlandų asociacija veikia 50 metų, o Didžiosios Britanijos – daugiau nei 100-metį. Su šiomis ir kitomis narėmis Lietuva galės bendradarbiauti organizuojant konferencijas, renginius, galės semtis žinių ir naudotis informacija, stiprinant marketingo įtaką versle.
Pagrindinė EMC funkcija – marketingo profesijos kvalifikacijos standartizavimas, Europos mastu nustatant standartizuotus kompetencijų reikalavimus marketingo profesionalams, bei profesinis marketingo sertifikavimas. Bendradarbiaujant su EMC Europos šalyse marketingo asociacijos sertifikuoja vietinius profesionalus ir išduoda tarptautinius EMC marketingo diplomus. Nuo 2016 metų šie EMC diplomai išduodami ir Lietuvoje – Lietuvos sertifikuotiems marketingo specialistams.
Apie Lietuvos marketingo asociaciją (LiMA):
LiMA yra didžiausia verslo profesinė asociacija, vienijanti per 800 narių. LiMA misija yra stiprinti marketingo profesiją Lietuvoje. Per metus LiMA organizuoja 140 renginių, tarp jų – konferencijas, mokymus bei edukacinius seminarus. Nuo 2015 m. LiMA renka Lietuvos metų marketingo vadovą. 2016 m. LiMA Lietuvoje pradėjo diegti tarptautinį profesinį marketingo sertifikavimą, akredituotą EMC (angl. European Marketing Confederation).