Marketingo guru: kaip suvilioti vartotoją 2020 metais?
Data: 2013 m. lapkričio 18 d.
Vartotojo elgesys pastaraisiais metais keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau: įmonės turi būti gudresnės, greitesnės ir visada vienu žingsniu priekyje šiuolaikinio kliento. Į konferenciją „LiMA Day Vilnius 2013: „Marketingas 2020“ skaityti pranešimo atvykstantis Belgijos „Vlerick Business School“ profesorius, marketingo guru Steven‘as Van Belleghem‘as sako, kad ateityje inovatyvios technologijos darys didelę įtaką konkurencingumui, o asmeniniai duomenys taps „naująja nafta“ ir pagrindine kompanijų „valiuta“.
„Kad galėtume strategiškai dėliotis ateities rinkodaros planus, turime iš anksto žinoti 2020 metų vartotojo portretą, suprasti jo mąstymą. Šiuo metu vartotojai leidžiasi „suviliojami“ ne daugiau 5 prekės ženklų: technologijos suteikia galimybę blokuoti nepageidaujamas reklamas bei apsisaugoti nuo kito informacinio triukšmo. Ateityje vartotojų duomenų bazė taps naująja nafta: turtingiausia kompanija bus ta, kuri sugebės surinkti vis kruopščiau saugomus vartotoju duomenis ir juos efektyviausiai panaudoti,“ – sako S. Van Belleghem‘as.
Marketingo guru išskiria tris faktorius, kurie 2020 metais vartojimo įpročiams turės didelę įtaką:
- Technologijų pikas ir pilna jų integracija kasdieniame gyvenime. Iki 2020 metų visame pasaulyje bus naudojama 2,5 milijardų išmaniųjų telefonų, tad internetas ir skaitmenizacija bus neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis.
- Skaidrumas. Visur pasiekiamos technologijos ir jų sklaida pasaulį padarys skaidresniu. Vartotojai lengvai bet kuriuo metu galės sužinoti įvairių kompanijų finansinius rodiklius ir klientų atsiliepimus, tad įmonės bus priverstos gerinti savo teikiamas paslaugas.
- Atranka. Technologijos dar efektyviau saugos vartotojus nuo nepageidaujamų reklaminių žinučių. Naujos media priemonės leis vartotojui dar geriau atsirinkti, kurios kompanijos žinią jis nori matyti. Patekti į 2020 metų vartotojo regos lauką taps ypatingai sudėtinga.
„Aktualumas – pagrindinis būdas pritraukti vartotoją ir išlaikyti jo dėmesį. Vartotojo duomenų bazė – nepamainoma norint išlikti aktualiu, todėl kompanija pagal turimus duomenis turės sukurti tobulą asmeninę žinutę, kad pelnytų vartotojo dėmesį, - sako S. Van Belleghem‘as. - Antroji kryptis – aktualaus turinio pateikimas. Turinys kuria istoriją ir suteikia žmonėms kažką vertingo. Vis mažiau ir mažiau informacijos lieka apie jūsų produktą ir vis daugiau – apie tai, ką su tuo produktu klientas gali nuveikti.“
4 patarimai norintiems šturmuoti ateities vartotojus:
Investuokite į savo media kanalą. Nuorodomis „pririškite“ turinį su savo puslapiu, kad žinutės be vietos neklajotų internete, be to, vartotojai lengvai galėtų naudotis ir dalytis jūsų informacija.
Turinys – lyg masalas duomenų bazei. Jūsų pateikiama informacija yra lyg masalas žvejyboje: kai dauguma kompanijų tiesiog mėto informacijos „sliekus“ į vandenį, kur „žuvys“ juos praryja ir nuplaukia tolyn, jūs savąjį pririškite prie virvutės ir atsargiai partempkite užkibusį „laimikį“ į savo aplinką. Pasinaudokite šia metafora naudodami turinį vartotojo duomenų rinkimui.
Didelių ir mažų istorijų mišinys. Diena po dienos pasakojamos istorijos – 2020 metų marketingo filosofijos dalis, tik atidžiai rinkitės didelių ir mažų istorijų santykį. „Red Bull“ – nepamainomas tokių triukų meistras: karts nuo karto jie iškrečia kažką nerealaus, apie ką kalba visas pasaulis, bet įprastai jie palaiko nuolatinį įprastų žinučių srautą.
Dizainas. Turinys svarbu, bet dar svarbiau – tinkamas jo apipavidalinimas. Tinkamas istorijos „įvilkimas“ turi fenomenalų poveikį, todėl dizaineriai ateities marketinge taps tiesiog nepamainomais.