Naujienos

 

Laura Domarkė. Ar „Facebook“ strategiją jau laikas mesti į šiukšliadėžę?

Data: 2018 m. kovo 30 d.

Prieš savaitę Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) pakvietė „LinkedIn“ ir „Twitter“ atstovus Baltijos šalyse pristatyti ir daugiau papasakoti apie šiuos socialinius tinklus. Pilna susirinkusi salė įrodė šios temos aktualumą, nors „Facebook“ mūsų šalyje savo populiarumu šiuos tinklus lenkia ne tūkstančiais, o kartais.

 

Pasidalinsiu atvirai: aš vis dar tyliai pasidžiaugiu, kad verslas pagaliau tiki socialinių tinklų nauda, supranta, kad tai turi būti daroma sistemingai ir apgalvotai. Pagaliau tiki, kad tai nėra tik kanalas, kurį reikia turėti. Ir tada... „Facebook“ susimauna taip stipriai, kad neaišku, ar iš to sugebės išsikapanoti.

 

Tiem kas dar nežino apie ką šneku, puikiai apibendrina šis video: https://bit.ly/2E6fKtp 

 

Galite manyti, kad šis skandalas neliečia paprasto vartotojo, tačiau jūs būsite neteisūs. Žalą greičiausiai pajausime ne iš karto, nors kai kurie šaltiniai teigia, kad feisbuko paskyrų kiekis jau dabar mažėja. Jaunoji karta yra ypatingai susirūpinusi savo duomenų saugumu. Žinau... Jų pilnas internetas, bet atleisti už jų įsivaizdavimu privačios informacijos nutekinimą jie nėra linkę. Šioje vietoje leisiu sau pasidalinti paprastu pavyzdžiu: kiek iš jūsų esate girdėję, kad jus šnipinėja per jūsų nešiojamo kompiuterio kamerą? O kiek iš jūsų ją esate užsiklijavę nepermatoma juostele? Kiek iš jūsų nesate užsiklijavę, bet dėl to nerimaujate? Skandalas prasidėjo garsiai, buvo manoma, kad neįsisiūbuos, bet praėjus daug metų, pasekmės vis dar jaučiamos.

 

Paskutiniai metai dirbant su „Facebook“ buvo itin sunkūs: besikeičiantys algoritmai, jaunosios kartos alternatyvių socialinių tinklų prioritetizavimas, mažėjantis įsitraukimas į ilgalaikes strategijas, o kiek problemų papasakotų verslo puslapių administratoriai... Nuo organinio srauto nebuvimo iki programinių bugų, per kuriuos kelias dienas net neįmanoma prisijungti prie verslo profilių. Į tai įpynus smarkiai padidėjusį reklaminio turinio kiekį, „Fake news“ skandalą, informaciją apie Rusijos įtaką „Brexit“ ir JAV rinkimuose, suprantame, kad „Facebook“ atėjo ypač sudėtingi laikai. Susidaro įspūdis, kad jei toks milžinas kaip „Twitter“ šiuo metu padarys teisingus žingsnius, „Facebook“ skęstančio laivo neišgelbės net ir patys stipriausi PR specialistai.

 

O ką ši informacija suteikia mums? Agentūroms? Verslui? Marketingui?

 

Neskubėkite laidoti „Facebook“. Visgi tai milžiniška korporacija su dideliais resursais. Panašu, kad „Facebook“ tiesiog pasiekė savo galimybių lubas ir jas pramušti artimiausiu metu – perspektyvų mažai. Tai vis dar yra aktyviausias socialinis tinklas Lietuvoje, o „eilinis“ lietuvis taip greitai neatsisako pagrindinės komunikacijos priemonės su draugais ir kolegomis. Tačiau roges laikas ruošti vasarą, ir dabar būtų pats laikas, jei dar to nepradėjote. Stiprinkite ir išnaudokite „Instagram“, atsigręžkite į gerokai sustiprėjusį „Linkedin“ ir susikurkite „Twitter“ asmenines ir verslo paskyras. Kuo anksčiau tai pradėsite daryti, tuo mažesnes pasekmes jausite. Įlipti į stovintį traukinį lengviau, nei vytis jau pradėjusį važiuoti. O jei „Facebook“ spės užkaišioti skyles ir atsities, nieko neprarasite. Būsite suformavę papildomą savo įmonės reklamos kanalą.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/laura-domarke-ar-facebook-strategija-jau-laikas-mesti-i-siuksliadeze.d?id=77572687