Naujienos

 

Žvilgsnis į 2018-uosius: komunikacijos „feilai“ ir laimėjimai

Data: 2018 m. gruodžio 10 d.

2018-iesiems einant į pabaigą, kviečiu atsigręžti atgal ir prisiminti (arba susipažinti) su šių metų komunikacijos pasaulio pasisekimais ir susimovimais.

 

 

Ryškiausios 2018-ųjų komunikacijos žvaigždės

 

 

1. „Vilnius – Europos G taškas“: malonus siurprizas pasauliui

Kampanija „Vilnius – Europos G taškas“ privertė išsižioti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio gyventojus. Jurgio Ramanausko, Skaistės Kaurynaitės ir Ugniaus Mikštos reklaminės kampanijos tikslas paprastas – suintriguoti ir sudominti turistus aplankyti Lietuvos sostinę.

 

„Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“ (ang. Nobody knows where it is, but when you find it – it‘s amazing) – toks visą tiesą apie Vilnių atskleidžiančios kampanijos šūkis. Tiesa, Vilniaus pavadinimas Europos G tašku sulaukė ne tik liaupsių, bet ir nemažai piktų komentarų, mat kampanija startavo prieš pat į Lietuvą atvykstant popiežiui.

 

Vis dėl to galime paploti katučių reklamos kūrėjams, mat drąsios reklamos rezultatas – išaugęs užsienio valstybių susidomėjimas („Google“ apie Vilnių ieškojo 10 kartų daugiau JAV gyventojų), kampanija buvo paminėta JAV komiko Johno Oliverio laidoje, o „Lonely Planet“ Vilnių pavadino neatrastu Europos deimantu ir paskelbė Lietuvos sostinę viena iš dešimties karščiausių Europos kelionių krypčių.

 

Ko galime iš to pasimokyti? Matyt, kartais geriau būti kiek nepadoriems, negu davatkiškai nuobodiems – pasaulis išgirsta drąsą.

 

2. „EasyJet“ kova prieš Holivudo standartus

Pilotu apsimetantis Leonardo DiCaprio su dailiomis stiuardesėmis už parankių filme „Pagauk, jei gali“ ar šaunų naikintuvo pilotą filme „Asai“ įkūnijantis Tomas Cruise‘as – Holivudo filmuose išvaizdžių pilotų vyrų, sugebančių „užkariauti pasaulį“ įvaizdis nėra naujiena. Šiais metais „EasyJet“ nusprendė pakeisti įprastą požiūrį į lakūnus ir pristatė reklaminę kampaniją „Pasivyk, jei gali“ (angl. „Catch Up If You Can“), kurios centre – „EasyJet“ pilotės dukra, žingsniuojanti oro uostu su mažaisiais stiuardais už parankių.

 

Atrodo, lyg ir nieko baisiai novatoriško, ar stebinančio, tačiau graži žinutė pavergė žiūrovų širdis. Iki šiol nemažai moterų piločių įdarbinusi skrydžių bendrovė išsikėlė tikslą iki 2020 metų įdarbinti 20 proc. piločių, o pasaulyje iš viso yra vos 5 proc. lėktuvus pilotuojančių moterų. Ar ši kampanija nuskins norėtus vaisius, pažiūrėsime dar po poros metų, tačiau pasirinkimas šmaikščiai paminti įsigalėjusius stereotipus ir siųsti įkvepiančią žinutę visuomenei iškėlė „EasyJet“ kaip lyčių lygybę skatinančius lyderius.



Skaitykite daugiau čia.