Liudas Rimkus. Viena savybė, būtina rinkodarininkams artimiausiu laiku
Data: 2019 m. sausio 02 d.
Žaibiška technologijų skatinama pažanga ne tik atveria naujų galimybių. Sparčiai vykstantys pokyčiai, vis pasirodančios naujovės ir nuolat didėjantis informacijos srautas neretai kelia įtampą ir nerimą. Daug jo patiria ir rinkodaros srityje dirbantys specialistai – žmonės, kurie nuolat mėgina suprasti, kas svarbu šiandieniniams ir rytojaus vartotojams, kaip juos pasiekti ir kaip su jais kalbėtis. Tačiau užuot nerimavę turime ir kitą išeitį: ugdyti ir puoselėti vieną svarbią savybę, be kurios artimiausiu metu rinkodarininkams bus sunku, o gal net neįmanoma sėkmingai dirbti.
Bet pirmiausiai apžvelkime, su kokiais pokyčiais ir iššūkiais apskritai dabartinė rinkodara susiduria.
Jaunosios kartos dėmesio centre – tvarumas
Kai prieš kelerius metus kolegos iš Švedijos su mumis kalbėjo apie augančią tvarumo svarbą versle, mes atsargiai šypsojomės: dar turėtų praeiti nemažai laiko, kol tai ims rūpėti Lietuvos gyventojams. Tas laikas jau praėjo – pastebime, kad veiklos tvarumo klausimas Lietuvos visuomenei, ypač jaunesniajai jos daliai, tampa vis svarbesnis. Vartotojai vis atidžiau renkasi paslaugas ar prekes tyrinėdami ne tik jų sudėtį, bet ir domėdamiesi gamintojų, tiekėjų veiklos principais, įmonės santykiu su aplinka, bendruomene, indėliu į iššūkių sprendimą, bendros gerovės kūrimu.
Kodėl auganti tvarios veiklos svarba gali tapti iššūkiu rinkodarai? Todėl, kad tvariam prekės ženklui sukurti būtinos investicijos, ir dažnas rinkodaros specialistas yra susidūręs su kritišku finansų vadovo žvilgsniu, klausiančiu, kodėl turėtume tam skirti lėšų. Atsakymas galėtų būti dar 2016 metais bendrovės „Unilever“ atliktas pasaulio vartotojų tyrimas, atskleidžiantis, kad trečdaliui Žemės gyventojų tvari verslo veikla daro įtaką visiems jų sprendimams pirkti (arba ne) jos prekes. Pusė apklaustųjų teigia, kad įmonės tvarumas jiems yra svarbus veiksnys. Galiausiai tvariai veikiantis verslas, tyrimo duomenimis, augo perpus greičiau negu rinka.
Teikdamas finansavimą ūkiui, SEB bankas jau kurį laiką analizuoja ne tik jo veiklos rodiklius, bet ir požiūrį į aplinkos apsaugą ir socialinę atsakomybę, domisi, ar gyvūnai čia laikomi tarptautinius standartus atitinkančiomis sąlygomis. Taigi ilgalaikės įmonės sėkmės siekiantis rinkodaros specialistas kaip, beje, visa vadovybė ir darbuotojai šiandien turi galvoti ne tik apie reklamos išlaidas ir kaip pristatyti savo prekes ar paslaugas vartotojams, bet ir apie pagrindinius įmonės veiklos principus.
Daugiau skaitykite čia.