Lietuvos miestų įvaizdis: kai kurti logotipus patikima bet kam
Data: 2018 m. rugsėjo 10 d.
Pritarimo nesulaukia nė vienas
Skandalų, susijusių su miestų ir miestelių prekės ženklais, identitetais ir logotipais Lietuvoje apstu. Praėjusią vasarą tauragiškiai piktinosi, kad jiems agentūros „McCann Vilnius“ sukurtas miesto prekės ženklas-malūnėlis nevertas 15 tūkst. eurų. Šių metų sausį agentūrai „New!“ teko atlaikyti kritiką už 12 tūkst. eurų kainavusį prekės ženklą, kurtą Kretingos savivaldybei. Liepą kilo skandalas dėl atnaujinto Klaipėdos prekės ženklo, kuris, įskaičiavus visas susijusias paslaugas kainavo daugiau nei 24 tūkst. eurų – šias paslaugas teigė bendrovė „Alora“. Pastarąjį kartą piktintasi ne tik dėl per aukštos kainos, bet ir dėl galimo plagiato, ir kol įtarimai dėl to nebus išsklaidyti, Klaipėdos savivaldybė šiuo ženklu kol kas nesinaudoja.
Gyventojų pasipiktinimui dažnai užtenka ir smulkesnių klausimų: Vilkaviškio savivaldybė, liepą pristačiusi architekto Gintauto Vieversio kurtą naują miesto riboženklį, buvo apipilta priekaištais, kad jis ne visiems patinka ir kad verčiau jau būtų iš anksto pasikonsultavusi su gyventojais.
Tačiau ar tikrai visuomenei galima patikėti tokius klausimus? Viena yra kelti klausimus apie skaidrumą ar plagiavimą, o kita – galvoti, kad sukurti ir įvertinti logotipą, dizainą ar prekės ženklo identitetą gali bet kas. Klaipėdoje kilus skandalui buvo pradėta visuomeninė akcija, kviečianti atsiųsti savo logotipus Klaipėdai – jos nugalėtojas bus paskelbtas rugsėjo 25 d. Klaipėdos savivaldybė pasakojo, kad tai – pačių miestiečių, o ne jų mintis, bet sveikino tokią iniciatyvą. Utenos savivaldybė analogišką visuomeninę akciją sugalvojo pati: ir dar prieš paskelbiant rezultatus, balsavimo ir komisijos pagalba atrinkus penkis finalininkus, jau buvo apstu besipiktinančių, kad į finalą pateko netinkami darbai.
Skaitykite daugiau čia.