Guoda Sakalauskienė. Tos lemtingosios 10 sekundžių!
Data: 2018 m. gegužės 16 d.
Psichologijoje vadinamasis aureolės efektas mums leidžia nepažįstamajam priskirti tam tikras charakterio savybes, atspėti jo profesiją ar visuomenės sluoksnį, kuriam jis priklauso. Ir gana dažnai, užmezgę ilgalaikius santykius, suvokiame, kad pirmo įspūdžio priskirti bruožai ne visada pasiteisina. Sakoma, kad kuo daugiau dirbi su kliento pinigais, tuo tradiciškiau ir konservatyviau turi atrodyti. Šiandien serialo „Kostiumuotieji“ (angl. „Suits“) stilių, ypač mėgstamą kai kurių profesijų, vis labiau užgožia „Business casual“ aprangos banga, atėjusi iš Silicio slėnio (angl. Silicon Valley). Ji tampa norma ir pakankamai konservatyviose bendrovėse teigdama: „Jei jautiesi gerai, gerai ir „žaidi“. Jei gerai „žaidi“, gerai ir uždirbi“ (angl. „When you feel good, you play good. When you play good, they pay good."). Jau esame pripratę, kad, pvz., „Fintech“ rinkos startuolių atstovai dažniausiai vilki marškinėlius (angl. T-shirt) ar džemperius, tuo tarpu nekilnojamojo turto startuolių, vadinamųjų „Proptech“, parodose dauguma dėvi stilingus kostiumus, o kūrybinių profesijų renginiuose matome įdomesnių asmeninio stiliaus derinių. Išties, laisvėjanti tarptautinių kompanijų kultūra, intensyvėjantis mobilumas bei tūkstantmečio karta keičia ir papildo kasdienį garderobą naujais deriniais, medžiagomis bei spalvomis. Griežtasis „Business attire“ aprangos stilius šiandien sutinkamas jau daug rečiau nei populiarusis „Smart casual“.
Chris Anderson savo knygoje „Ted TALKS“ teigia: „Norite tikėkite, norite ne, bet drabužiai padeda užmegzti ryšį su auditorija, Jums dar nepratarus nė žodžio“. Ir jei jau dabar yra praktinių patarimų, ką geriau dėvėti, o ko ne, reprezentuojant įmonę prieš kameras, fotografuojantis ar konferencijoje skaitant pranešimą, marketingo ar ryšių su visuomene specialistams vis dar tenka stilisto vaidmuo – ką dėvėti tam pačiam CEO (angl. Chief Executive Officer, CEO) atstovaujant prekinį ženklą visuomenėje. Laimei, jei suvokiama, kiek daug viešai matoma vadovų apranga socialinėse paskyrose, įmonės karjeros puslapyje ar renginiuose, komunikuoja apie prekinį ženklą, įmonės kultūrą bei pačią asmenybę. Aiškiai išreikštas ar aprašytas aprangos kodas dažnai ne tik, kad nevaržo darbuotojų asmeninio stiliaus išraiškos, bet ir sustiprina jį prekinio ženklo vizualiniu identitetu. Didžiojoje Britanijoje, apklausus marketingo bendruomenę, išaiškėjo, kad net 50 procentų respondentų mano, kad jų kolegos rengiasi netinkamai, nors apie 30 proc. jų net negalėjo identifikuoti įmonėje gyvuojančio aprangos kodo. O ką Jūs atsakote naujiems kolegoms, kurie klausia to per darbo pokalbį?