Asmens prekės ženklas: geresnio supratimo link
Data: 2019 m. kovo 12 d.
Asmens prekės ženklas – nors ir ne naujas, bet vis dar mitais apipintas fenomenas. Tomo Peterso 1997 m. išleistoje knygoje šis konceptas buvo apibrėžtas kaip pažadas rinkai ir pasauliui, nusakantis tai, kas esame, kam atstovaujame ir ką galime pasiūlyti auditorijai. Nepaisant to, dažnai įsivaizduojama, kad asmens prekės ženklas reikalingas tik laisvai samdomiems darbuotojams, įmonių vadovams arba tiesiog sulyginamas su savireklama.
Vis dėl to, asmens prekės ženklas – gerokai platesnė sąvoka, kurią paaiškinti galima pasitelkiant daugeliui gerai pažįstamo rinkodaros komplekso elementus, vadinamuosius 7 P: produktą (angl. product), kainą (angl. price), vietą (angl. place), rėmimą (angl. promotion), žmones (angl. people), procesus (angl. processes) bei fizinį įrodymą (angl. physical evidence). Pasak psichologo Kurto Levino, nėra nieko praktiškiau nei gera teorija, tad ir rinkodaros kompleksas gali būti praktiškai pritaikomas vystant asmeninę ženklodarą.
Asmens prekės ženklo kontekste šie rinkodaros komplekso elementai tampa 7C: asmenybe (angl. character), patikimumu (angl. credibility), kanalais (angl. channels), turiniu (angl. content), kontaktais (angl. contacts), nuoseklumu (angl. consistency) ir patvirtinimu (angl. confirmation).
Dr. Dominyka Venciūtė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė, asmeninės ženklodaros konsultantė, LiMA Vilniaus valdybos narė.
Skaitykite daugiau: M360