5 praktiniai efektyvios rinkodaros patarimai vadovams 2019 metams
Data: 2019 m. sausio 02 d.
Metai eina į priekį, o esminis rinkodaros iššūkis yra vienas ir tas pats: efektyvumas. Domimės žiniasklaidos vartojimo tendencijomis, pirkėjo patirties kūrimo sprendimais, pirkėjo kelione, naujausiomis reklamos gamybos technologijomis, netgi turime prekės ženklo komunikacijos strategiją – atrodo, neturėtų būti sudėtinga atsirinkti. Strategija yra esmė ir stuburas, bet ne mažiau svarbu – kas po to, kaip ji bus įgyvendinama kiekviename prekės ženklo ir kliento sąlyčio taške. Tai kodėl, kai reikia priimti sprendimą, kokias priemones pasirinkti ir kam išleisti pinigus, marketingo specialistai nebežino, ką daryti?
Tegul šie metai būna geresni. Noriu pasidalinti 5 rinkodaros vadovo paslaptimis, kaip rinkodarą padaryti efektyvesne. Viskas iš praktikos, daugybę kartų pasiteisinę skirtingose situacijose.
1. Ar darote darbus, kurie neverti, kad už juos mokėtumėte kam nors kitam?
Laikas – labiausiai ribotas resursas. Visos veiklos, kurias palaikome dėl to, kad tai yra nemokama reklama, mažytė partnerystė, geras žmogus ir panašiai, greičiausiai yra savitikslės, eikvoja mūsų laiką ir neduoda grąžos. Ar mokėtumėte kam nors už tokios veiklos administravimą? Jei ne, braukiame iš darbų sąrašo ir skiriame tą laiką, pavyzdžiui, planavimui. Beje, ar žinojote, kad, pasak Iljos Laurso, planavimui reikėtų skirti penktadalį savo laiko. Įsivaizduojate – vieną darbo dieną per savaitę! Tad atsisakykite smulkių mažo poveikio daug laiko eikvojančių veiklų ir siekite masto ekonomijos.
2. Ką iš tikrųjų norite pasiekti?
Tai turėtų būti pirmas ir svarbiausias klausimas, bet, kad liktų laiko jį sau užduoti, turėtume pradėti nuo balasto atsikratymo. Rizika yra ta, kad, pradėję kažką įgyvendinti, pamirštame, kodėl tai darome, bei ką ir kam norime pasakyti. Ir tuomet vertiname – gražu, negražu, patinka, nepatinka... „Netikiu, kad šiais laikais feisbukas dar veikia“, – sako vadovas, ir langelis užsidaro.
O kaip vertinti? Logiška būtų įsivardinti adekvačius tikslus ir susitarti, ką laikote geru rezultatu. Bet, jei pradėsite apie tai kalbėti su kolegomis, suprasite, kad visi galvojate skirtingai. Norint sutrumpinti diskusiją siūlau naudoti vieną paprastą ir aiškų kriterijų: žinutės perdavimo kaina. Pavyzdžiui, kiek mums kainuoja įtikinti vartotoją, kad mūsų arbata skanesnė: a) dalinant pavyzdžius prie kiekvieno „Barboros užsakymo“; b) remiant renginį; c) kuriant projektą internete.
Žinutės perdavimo kainos skaičiavimas leidžia sujungti kaštus turiniui kurti su kaštais vartotojui pasiekti. Ir čia privalu atkreipti dėmesį, kad „pasiekti“ yra svarbiau, negu „kurti turinį“.
Daugiau skaitykite čia.