Vytautas Romeika. Verslo strategija – žmogaus patirtis
Data: 2019 m. rugpjūčio 13 d.
Išmanieji įrenginiai tampa vis galingesniais duomenų kaupimo įrankiais, kurie atveria naujas galimybes personalizuotai rinkodarai. Kryptis aiški – rinkodaros specialistai turi atsakingai valdyti šį procesą bei klientų duomenis, siekiant auginti jų pasitikėjimą verslu.
Patirtis – svarbiausia
Klientų lūkesčiai vs. realybė
Įsitraukę vartotojai nori būti išgirsti, suprasti, gerbiami ir nepamiršti, taigi svarbiausia į klientą orientuotos strategijos ašis yra pats žmogus.
Chrestomatinis pavyzdys
Naudojant didžiuosius duomenis ir numatomąją analitiką, kazino sistema analizuoja vartotojo istorinę ir realiąją elgseną, suvokia ją realiu laiku ir užtikrina ilgalaikę teigiamą patirtį, kurios vartotojas tikisi. Aptarnaujantis personalas personalizuodamas pasiūlymus naudojasi duomenimis, siekdamas priimti operatyvius ir teisingus sprendimus.
Pavyzdžiui, svečiui atvykus apsistoti, darbuotojai jau žino, kaip reikės jį pasitikti, kaip turės būti paruoštas kambarys, t. y. kurios detalės kuria vertę, o kurios – ne. Net po nesėkmingo kliento apsilankymo kazino, sistema atlieka automatizuotus numatytus veiksmus ir įpareigoja aptarnaujantį personalą klientui pritaikyti nemokamas paslaugas (koncertai, kinas, restoranai ir kt.). Taip užtikrinama teigiama kliento patirtis apsilankymo metu.
Esminiai dalykai, kuriant personalizuotą patirtį
Segmentacija. Esminis personalizuotos rinkodaros etapas – skirstyti klientus į grupes pagal vertę kuriančius išgrynintus kintamuosius. Pavyzdžiui, skirstant pagal elgseną tai galėtų būti ankstyvosios stadijos klientai, kuriems reikalinga adaptacija, ar aktyviai besilankantys, bet nedaug išleidžiantys klientai, veiksmų tikslas – papildomi pardavimai. Arba – 3 mėnesius nesilankę klientai, kuriuos reikėtų susigrąžinti.
Pagal kuriamą vertę tai galėtų būti didesnio nei turimos bazės ar specialios grupės (angl. cluster) vidurkio apsipirkimo krepšelio segmentas. Verslo tikslas būtų kontakto išlaikymas. Taip pat – atsakingi, 40 proc. pajamų sugeneruojantys klientai (VIP), kuriems reikėtų suteikti išskirtinių privilegijų. Arba, tarkime, retai apsilankantys, bet daug išleidžiantys klientai, kuriuos galima paskatinti papildomai apsilankyti.
Produkto personalizacija. Įtraukti į komunikaciją kliento vardą yra tik pirmasis žingsnis. Esminis personalizacijos požymis – produkto / pasiūlymo modifikacija, grįsta kliento istorine elgsena, išgryninant jo poreikius.
Visą straipsnį rasite čia.