Vieša informacija socialiniuose tinkluose: kokie reikalavimai taikomi reklaminiam turiniui
Data: 2019 m. birželio 20 d.
Žodžiai influenceris (nuomonės formuotojas) arba mikro-influenceris šiuo metu yra labai populiarūs. Taip vadinami daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintys žmonės, kurių pasisakymai apie tam tikrus produktus, prekės ženklus ar įvykius sulaukia didelio dėmesio. Kita vertus, nebūtina turėti daug sekėjų, norint savo rate tapti nuomonės formuotoju, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Ne tik influenceriai, mikro-influenceriai, tinklaraštininkai, bet ir visi socialinių medijų vartotojai, kurių paskyra yra vieša (public), laikomi viešosios informacijos rengėjais ir skleidėjais. Skelbdami informaciją, jie ne tik privalo užtikrinti asmenų teisę į duomenų apsaugą, privatumą, garbę ir orumą bei nepilnamečių apsaugą, bet ir tinkamai žymėti reklaminį turinį.
Reklaminiu turiniu laikomas bet koks turinys, už kurį buvo sumokėta arba kitaip atsilyginta, įskaitant vadinamąją paslėptą reklamą.
Kaip atskirti paslėptą reklamą nuo asmeninės rekomendacijos, nuomonės ar nuoširdaus komentaro?
Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nurodoma, kad paslėpta reklama yra bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija apie gamintoją ar paslaugos teikėją, jo pavadinimą ar veiklą, prekių ženklą, pateikiama taip, kad reklamos vartotojas gali nesuprasti, kad tai reklama, arba gali suklysti dėl pateiktos reklamos tikrojo tikslo. Toks informacijos pateikimas visais atvejais laikomas paslėpta reklama, kai už ją užmokama ar kitaip atsilyginama.
Plačiau skaitykite čia.