5 žingsniai sėkmingo asmeninio prekių ženklo pozicionavimo link
Data: 2019 m. rugpjūčio 29 d.
Asmeninio prekių ženklo apibrėžimų rasime ne vieną ir tai tampa vis dažniau linksniuojama sąvoka. Visgi retas kuris galėtų tiksliai pasakyti, kas tai yra, o tuo labiau pateikti aiškią strategiją, kaip asmeninis prekių ženklas turėtų būti kuriamas tinkamai.
Asmeninės ženklodaros ir rinkodaros konsultacijų projekto „Persona Cognita“ įkūrėja bei ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė bei dėstytoja dr. Dominyka Venciūtė atkreipia dėmesį į penkis žingsnius, padėsiančius lengviau susikurti ir valdyti asmeninį prekių ženklą.
Tikslinė auditorija
Marty Neumeieris prekių ženklą apibrėžia kaip savotišką nuojautą apie produktą, paslaugą arba organizaciją. Panašiai galime sakyti, kad asmeninis prekių ženklas – tai nuojauta apie kitą žmogų. Kaip ir formuojant įprastą prekių ženklą, asmeniniam prekių ženklui reikia gebėjimo išskirti tikslinę auditoriją, mat visiems patikti yra praktiškai neįmanoma, o ir visai nebūtina.
„Svarbu išsiaiškinti, kas yra tie žmonės, kuriems norite sukurti ir parodyti tam tikrą savo įvaizdį? Ar tai esami ir potencialūs klientai, darbdaviai, darbuotojai, kolegos? O gal visuomenė plačiąja prasme? Mus supantys žmonės – kolegos, darbuotojai, darbdaviai bei esami ir būsimi klientai – neabejotinai turi nuojautą apie mus. Tačiau kaip galime užtikrinti, kad jie apie mus galvoja būtent taip, kaip to norime mes? Tai – didžiausias asmeninio prekių ženklo kūrimo iššūkis. Visgi daug sunkiau yra visų pirma išsiaiškinti, kaip mes norime būti matomi ir suvokiami“, – pataria pašnekovė.
Srities kontekstas
Antras žingsnis gana glaudžiai susijęs su pirmuoju. Čia sau reikėtų atsakyti į tokius klausimus: „Kokios yra jūsų vertybės? Kokiai profesinei sričiai save priskirtumėte? Kurioje industrijoje galite geriausiai išnaudoti savo potencialą? Kokioje pozicijoje pranokstate visus kitus?“
„Taip pat svarbu suvokti, kas jūsų asmenybę daro patikimą. Kitaip tariant, viskas prasideda nuo teisingo savęs pozicionavimo. Čia prieiname prie kito esminio apibrėžimo asmeninio prekių ženklo kontekste – asmeninis pozicionavimas. Jis apibrėžia, kurioje vietoje yra jūsų asmenybė, palyginti su kitomis asmenybėmis profesinėje aplinkoje bei jūsų tikslinės auditorijos mintyse“, – teigia dr. D. Venciūtė.
„Viskas prasideda nuo teisingo savęs pozicionavimo." D. Venciūtė.
Nauda
Pašnekovės teigimu, visiškai nesvarbu, kokį įvaizdį jūs apie save kursite, jeigu nieko naudingo negalėsite pasiūlyti savo tikslinei auditorijai. Asmeninis prekių ženklas sukuriamas per realius veiksmus, tad nauda tikslinei auditorijai privalo būti jaučiama.
„Pagalvokite, ką galite pasiūlyti? Kokią naudą gaus jūsų tikslinė auditorija, jei pradės su jumis dirbti, skaityti jūsų tinklaraštį ar užsisakys jūsų konsultacines paslaugas?“ – rekomenduoja pašnekovė.
Priežastys tikėti
Kuriant asmeninį prekės ženklą ir jį pozicionuojant, neužtenka vien pasakyti, kuo jūs esate geresnis už kitus, svarbu rasti tam argumentų.
„Pabandykite išskirti, dėl kokių priežasčių jūsų auditorija turėtų tikėti tuo, ką žadate. Kokios jūsų kompetencijos ir patirtys užtikrina, kad esate patikima asmenybė? Ką padarėte iki šiol, kad įrodytumėte, jog esate savo srities ekspertas?“ – sako dr. D. Venciūtė.
Asmeninis tikslas
Koks yra jūsų siekiamas tikslas? Tai turėtų būti vienas svarbiausių klausimų, kurį reikia išsikelti prieš pradedant kurti asmeninį prekių ženklą. Dr. D. Venciūtė atkreipia dėmesį, kad taip ne tik lengviau išmatuoti savo pasiekimus, bet ir turėti galimybę pagrįsti bei argumentuoti savo ekspertiškumą.
„Šis punktas yra esminis, kad vėliau galėtumėte išmatuoti savo asmeninio prekių ženklo kūrimo rezultatus. Savo tikslus galite paskirstyti į pasiekiamus internete ir realiame pasaulyje. Pastaraisiais tikslais gali būti naujo darbo pasiūlymo gavimas, nauji klientai, naudingos pažintys ar kvietimas kalbėti konferencijoje. Internete galite siekti padidinti savo sekėjų skaičių ar sulaukti daugiau lankytojų savo interneto puslapyje“, – vardija pašnekovė.
Tiems, kurie dar tik svarsto apie galimybę pozicionuoti save ir stiprinti savo asmeninį prekių ženklą, dr. D. Venciūtė pabrėžia, kad svarbu suvokti, kokiu tikslu tai darysite.
„Raktas į stiprų asmeninį prekių ženklą slypi žinojime, kaip norite būti matomas ir suvokiamas. Kai tai išsiaiškinsite, visa kita pavyks natūraliai“, – įsitikinusi „Persona Cognita“ įkūrėja.
Visą straipsnį rasite čia.