Kaip agentūrai ir klientui tapti viena komanda?
Data: 2019 m. rugsėjo 26 d.
Kūrybiškos idėjos, originalus požiūris į aktualiją, taiklios įžvalgos – dažniausiai šie dalykai įvardijami kaip sudedamoji sėkmingų projektų dalis. Tačiau siekiant gerų projekto rezultatų ne mažiau svarbus ir santykis tarp kliento bei jo išorės komandos – kitaip tariant, agentūros žmonių. Įprastai daugiau pastangų geram santykiui suformuoti (arba tiesiog klientui išlaikyti) įdeda agentūra, bet yra dalykų, kurie priklauso nuo kliento. Taigi ką daryti, kad išorės komanda taptų vidine ir kaip tikri kolegos siektų geriausių rezultatų?
Vienodai matyti projekto tikslus ir rezultatus
Tai, kad projektą reikia pradėti nuo tikslų ir siekiamų rezultatų išsigryninimo, nėra naujiena. Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai problemų kyla dėl to, jog agentūros susitelkia tik į komunikacijos tikslus, kurie ne visada generuoja siekiamą verslo rezultatą.
Būtent dėl to pradedant projektą rekomenduočiau pirmiausia aptarti verslo tikslus ir tik paskui – iš jų išplaukiančius komunikacijos tikslus ir siekiamą rezultatą. Tokiu būdu agentūra turi galimybę pamatyti big picture, įšokti į kliento batus ir tiesiog geriau suvokti situaciją.
Įgyvendinant projektą kas tam tikrą periodą verta iškeltus tikslus ir rezultatus peržvelgti ir, jeigu jie nepadeda siekti verslo tikslų, iš naujo apsibrėžti.
Pavyzdžiui, jeigu verslo tikslas yra parduoti 20 butų naujame kvartale, o komunikacijos tikslas – kurti šio kvartalo žinomumą, reikėtų po sutarto laikotarpio įsivertinti, kaip pasiektas žinomumas koreliuoja su pardavimais. Ir jeigu išaugęs žinomumas to padaryti nepadeda, verta pergalvoti – galbūt komunikacijoje reikėtų orientuotis į konkurencinių privalumų išryškinimą arba tiesioginį pardavimų skatinimą.
Kitu atveju komunikacijos specialistai, besikoncentruodami į komunikacijos tikslus ir nematydami viso vaizdo, gali džiaugtis gerais rezultatais, kurie realiai nesuteikia vertės. O bet kurioje komandoje skirtingų rezultatų siekimas gali privesti prie skyrybų.
Plačiau skaitykite čia.