Kaip rasti menui finansavimą?
Data: 2019 m. gruodžio 12 d.
Dažnai menininkai, ieškantys papildomo finansavimo šaltinio, bendradarbiauja su prekių ženklais. Kad mainai būtų sėkmingi, menininkams, pagal susitarimą su prekių ženklo atstovais, tenka susitarti dėl bendradarbiavimo sąlygų. Lina Lapelytė, viena iš 58-ojoje Venecijos meno bienalėje „Auksinį liūtą“ laimėjusio kūrinio „Saulė ir jūra (Marina)“ autorių, lapkričio mėnesį vykusioje Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotoje konferencijoje „LiMA Day Lietuva’19: Praeitis. Dabartis. Ateitis“ pokalbio moderatorei Dovilei Filmanavičiūtei atskleidė, kaip sekėsi ieškoti papildomo finansavimo Venecijos bienalei.
Menui reikia sirgalių
Šiais metais Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje dalyvavo 89 šalių atstovai. 2019 m. „Auksinį liūtą“, aukščiausią bienalės įvertinimą, laimėjo kūrinys „Saulė ir jūra (Marina)“. Autorės – kompozitorė Lina Lapelytė, rašytoja Vaiva Grainytė ir režisierė bei scenografė Rugilė Barzdžiukaitė – pasiūlė bienalės lankytojams atkreipti dėmesį į klimato kaitą.
Pagrindinės šio kūrinio rėmėjos buvo Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos kultūros ministerija, skyrusios fiksuotą sumą lėšų. Tačiau, pasak L. Lapelytės, buvo aišku, kad turimai kūrinio vizijai įgyvendinti skirtos sumos nepakaks. Todėl pavasarį įvairias Vilniaus vietas pasiekė plakatai su besišypsančiais ir medalius laikančiais olimpiečiais.
Du mėnesius trukusios kampanijos „Ir menui reikia sirgalių“ esmė – parodyti žmonėms, kad ir meno atstovams, kaip ir sportininkams, reikia palaikymo. Menininkės norėjo kuo daugiau su menu nesusijusių žmonių paaiškinti, kas yra Venecijos bienalė ir kodėl joms reikalinga finansinė parama. „Manau, kad tie du mėnesiai švelnios komunikacijos, kurią mums padėjo suformuluoti ir apipavidalinti komunikacijos agentūra, padėjo paruošti bendruomenę, kuri paskui mobilizavosi ir darė ką gali, kad mums padėtų“, – teigė L. Lapelytė.
Plačiau skaitykite čia.