Ieva Bieliūnaitė-Jankauskienė. Naujas strateginis raktažodis, 2020 m. nurungęs tvarumą ir socialinę atsakomybę
Data: 2020 m. gegužės 18 d.
Ar dar gali būti ne tvarus verslo modelis? Verslas be socialinės atsakomybės? Fintech startuolis, kuris nieko negriauna? Galiausiai, ar gali būti vertė kuriama tik akcininkams?
Sprendžiant apie savo unikalią verslo kryptį rekomenduoju tiesiog pridėti žodį „ne“ ir nuoširdžiai įvertinti, ar paneigus savo strateginės krypties raktažodį, toks verslas apskritai begali išlikti – pavyzdžiui, ar gali mados namai kurti ne išskirtinius rūbus? Ar gali finansinės paslaugos būti ne patikimos? Ar gali chirurgas būti ne kompetentingas? Jei atsakymas vienareikšmis – „negali“, tuomet minėta savybė nėra nei išskirtinumas, nei konkurencinis pranašumas, o elementarus šakos standartas. Jūsų pasirinkimas, ar tą standartą formuoti, ar juo vadovautis, tačiau ambicingiesiems standartas bet kuriuo atveju yra tik „planas minimum“.
Žengiant į taktinį lygmenį, pastebiu, kad svarūs raktažodžiai naudojami išties bet kur ir bet kada –pavyzdžiui, baziniai skaitmenizacijos sprendimai traktuojami kaip inovacijos. Socialinė atsakomybė apsiriboja šiukšlių rūšiavimu. Lyderystė „prisiklijuojama“ tuomet, kai apyvarta tampa didesnė nei konkurentų.
Inovacijos, žiedinės ekonomikos principai, tvarumo filosofija, socialinė atsakomybė nebėra darbų sąrašiukas, kurį reikia padaryti, ir „tada jau bus gerai“ – šie raktažodžiai turėtų būti nuolatinė būsena. Tokia būsena yra neatsiejamas progreso variklis ir ją matuoti reikėtų ne tik kietaisiais rodikliais.
Daugiau skaitykite „delfi.lt“