El. prekyboje svarbi ne vien el. parduotuvė
Data: 2020 m. balandžio 27 d.
COVID-19 tapo iššūkiu tradicinei prekybai ir įprastiems verslo modeliams. Daugelis įmonių bando persiorientuoti į elektroninę prekybą, kad efektyviau pasiektų savo pirkėjus. Verslai, kurie iki šiol ignoravo akivaizdžias e-prekybos augimo tendencijas ir turėjo tik fizines prekybos vietas, užslinkus COVID-19 šešėliui, pradeda ieškoti greitų būdų persikelti į skaitmeninę erdvę.
Karantinas pakoregavo ne tik verslo, bet ir daugelio žmonių gyvenimą, pradėjo formuotis nauji įpročiai. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, šiuo metu dešimtys tūkstančių gyventojų yra išėję atostogų, naudojasi nedarbingumo pažymomis arba dirba namuose. Kasdienis ritmas pasikeitė, bet gyvenimas tęsiasi, todėl natūralu jog gyventojai jiems reikiamų prekių ar paslaugų pradeda ieškoti internete su pristatymu į namus. Tai iliustruoja rekordiškai išaugęs sveikatos, maisto, vaikų, namų apyvokos ir net statybinių prekių įsigijimo poreikis internete ir viršun šovę pristatymo į namus paslaugas teikiančių įmonių krūviai.
Tradicinė prekyba persikelia į skaitmeninę erdvę, norinčios išlikti įmonės ieško naujų prekybos kanalų.
„Ryškiausias prekybos sektoriaus poslinkis, kurį lėmė Covid-19 pandemija yra el. prekyba. Bendrovės, kurios iki šiol į šią pardavimo platformą žvelgė pro pirštus arba dar blogiau – iš viso į ją niekada neinvestavo, dabar ir ateityje bus priverstos padirbėti, kad jų el. prekybos pajėgumai atsilaikytų prieš konkurentus“, — konstatuoja „Forbes“.
Dabar sugebėjusieji prisitaikyti prie naujų žaidimo taisyklių laimės ateityje, kai po karantino gyvenimas grįš į normalias vėžes, tačiau pirkėjų elgsena, tikėtina, bus pakitusi, ir susiformavęs įprotis apsipirkti internetu, liks vartojimo norma.
Svarbu ne tik el. parduotuvė
Linas Gudonavičius, 11 metų veikiančios el. komercijos sprendimų kūrėjos UAB „Invertus“ vadovas, pasakoja, kad daugelio vadovų el. pašto dėžutės lūžta nuo pasiūlymų perkelti jų verslą į skaitmeninę erdvę vos per 24 val. ar netgi mažiau. Sprendimas žengti į el. erdvę reikalauja iš pagrindų persvarstyti savo verslo strategiją ir procesus. Antraip skubotas sprendimas gali virsti reputacijos praradimu ir nuostoliais.
„Jei ieškote būdo tiesiog išgyventi keletą karantino savaičių – galbūt jums bus geriau nedaryti nieko. Nors elektroninės prekybos verslas suteikia milžiniškų galimybių, blogai veikiančių parduotuvių nereikia nei klientams, nei patiems verslininkams. Na, o jei pasiryžote pasinaudoti proga ir pakelti savo verslą į kokybiškai kitą lygį, strategiją pradėkite iš naujo persvarstydami kliento poreikius ir verslo procesus, sudarančius sąlygas juos tenkinti“, — pataria L. Gudonavičius.
El. parduotuvė yra tik viena el. komercijos dedamųjų dalių. Giedrius Norkevičius, „Softera Baltic“ verslo vystymo vadovas, akcentuoja, kad, priėmus sprendimą prekybą kelti į skaitmeninę erdvę, reikėtų nepamiršti įvertinti rizikas, susijusias su išaugusiomis pardavimų apimtimis bei sąnaudomis, apgalvoti, kaip jūsų elektroninė prekyba bus integruota su likusiais verslo procesais: apskaita, sandėliu, gamyba, atsargomis ir pan.
Skaitykite daugiau „Verslo žinios“