Aurelijus Katkevičius: laikas, kurį žmogus skiria jūsų produktui ar paslaugai, yra vienintelė valiuta
Data: 2020 m. gegužės 04 d.
Žurnalo „Verslo klasė“ redaktorius, geriausių komunikacijos projektų konkurso „PR Impact Awards 2020“ tarptautinės vertinimo komisijos pirmininkas Aurelijus Katkevičius įsitikinęs, kad autorefleksija, kuri iš tikrųjų reiškia humoro jausmą, yra vienintelis pažangos variklis – apie tai ir yra geriausių projektų konkursai. Daugiau vieno iš Lietuvos ryšių su visuomene rinkos pradininko minčių apie drąsią komunikaciją – specialiame interviu.
Neretai agentūros sako, kad klientai atmeta „crazy“ idėjas – ką galite patarti užsakovo pusei, kodėl jiems verta pasirinkti drąsų komunikacijos ėjimą?
Kai labai didelis informacinis triukšmas (o jis šiais laikais labai didelis), atkreipti dėmesį (o visa kova vyksta dėl žmogaus dėmesio) galima tiktai labai ryškiu ėjimu. Jeigu jie nori kažko pasiekti. Bet klientas turi norėti, turi kažko siekti. Jeigu „yra gerai kaip yra“, tai atsisveikinkite su tokiu klientu – jis dar ir jus nusitemps į kapelius. Būtent dėl to iš esmės pirmasis klausimas klientui turėtų būti – ko iš tikrųjų tu nori – ramiai gyventi trobelėje, ar kažką pastebimo nuveikti. Na ir priklausomai nuo atsakymo jau ir siūlykite strategijas.
Dažnas nutęsia „aj, per maža rinka“ – kokių jūs matote privalumų komunikacijos profesionalams mažoje rinkoje?
Pažiūrėkite, kaip Lietuvos bankas gyvena su fintecho industrija. Visi pranašumai ant delno – galima greitai išbandyti įvairius modelius, pamėginti pačias įvairiausias strategijas. Analogiškai ir komunikacijoje – reprezentatyvi imtis 1000 yra lengviau apdorojama negu imtis 10 000. Gal vienintelė problema – kad šioje žemėje gyvena ne visi įmanomi pasaulio komunikacijos įrankiai. Kol kas. Bet gal čia idėja – sukurti smėlio dėžę komunikacijos įrankiams ir kanalams.
Kokia būtų jūsų mąstymo eiga, jeigu kurtumėte paradoksu paremtą komunikacijos kampaniją?
Nebūtų mąstymo eigos. Nėra tiesinių algoritmų ir akivaizdžių receptų. Reikia turėti porą savaičių laiko. Pirmą dieną susikrauti į galvą duomenis, kuriuos jūs vadinate bryfu, ir dar šiek tiek pašalinių ir niekaip su tema nesusijusių faktų, duomenų, įspūdžių.
Ir palikti visa tai rūgti.
Ne ką trukus, kai stovėsite eilėje prie prekybos centro (tebus, Aido Puklevičiaus garbei, tai „Iki“ prekybos centras) kasos, kai eisite pro paminklą lietuviškiems skalikams, kai grožėsitės rausvomis akacijomis (kurios iš tikrųjų yra robinijos) prie Vingio parko – kibirkštis žybtelės.
O jeigu nežybtelės – vadinasi, nelemta.
Daugiau skaitykite „M360“