Lina Jakučionienė. Ateities tendencijos: iššūkiai ir galimybės komunikacijai
Data: 2020 m. birželio 09 d.
Dėl visą pasaulį apėmusios pandemijos šiandien komunikacijos rinka taip pat patiria dideles permainas: dabartinė situacija šiai sričiai suteikia ir naujų galimybių, ir iškelia iki šiol nepatirtų iššūkių.
Verslas visuomet kovoja dėl rinkos dėmesio, tačiau nuslūgus krizei, tai bus daroma dar intensyviau. Tuo tarpu, tiek vidiniai darbuotojai, tiek klientai turi puikią atmintį. Žmonės prisimins, kaip prekių ženklai ir darbdaviai elgėsi krizės metu ir bus vertinami pagal tai, kokių veiksmų ėmėsi. Laimės tos organizacijos, kurios ir sunkiu metu išliko patikimos bei elgėsi socialiai atsakingai, į pirmą vietą iškėlė žmones, o ne trumpalaikio pelno efektą. Ir atvirkščiai – netinkamas organizacijų elgesys griauna visų visuomenės narių pasitikėjimą. Kaip rodo naujausias 2020 m. Europos komunikacijos monitoringas, vykdytas 44 Europos šalyse, pasitikėjimo kūrimas ir puoselėjimas įvardijamas pačiu svarbiausiu strateginiu klausimu trejų metų perspektyvoje. Tokią nuostatą išreiškė 42 proc. virš 2,3 tūkst. tyrime dalyvavusių respondentų.
Reitinguojant svarbiausius komunikacijos strateginius klausimus iki 2023 metų, organizacijų socialinė atsakomybė ir tvarumas iškelta į antrąją vietą pagal svarbą (38 proc.). Ši sritis komunikacijos specialistų kaip viena iš prioritetinių buvo įvardinta ir 2008 metais finansinės krizės metu, nors 2016 metais tik 15 proc. respondentų socialinei atsakomybei bei tvarumui skyrė atitinkamą dėmesį.
Į svarbiausių strateginių komunikacijos klausimų penketuką trejų metų perspektyvoje komunikacijos profesionalai įtraukė ir gebėjimą susidoroti su informacijos greičiu bei jos apimtimi (35 proc.), komunikacijos vaidmens stiprinimą vadovybei padedant priimti strateginius sprendimus (32 proc.) ir didžiųjų duomenų bei algoritmų panaudojimą komunikacijos srityje (29 proc.)
Komunikacija – pagrindas kuriant ir puoselėjant visuomenės pasitikėjimą
Kaip rodo kasmet atliekamas Europos komunikacijos monitoringas, pasitikėjimo kūrimas ir puoselėjimas jau nuo 2018 metų neužleidžia lyderio pozicijos įvardijant prioritetinius klausimus komunikacijos vadyboje. Komunikacijos svarbą pasitikėjimui stiprinti šiandieninės krizės akivaizdoje rodo ir 2020 m. „Edelman pasitikėjimo barometras“ (2020 Edelman Trust Barometer. Special Report: Trust and Coronavirus).
Šio tyrimo duomenimis, patikima ir savalaikė komunikacija, įskaitant verslo ir vyriausybės partnerystę bei veiksmus siekiant apsaugoti darbuotojus, klientus ir vietinę bendruomenę, laikoma vienu iš svarbiausių prioritetų užtikrinant visuomenės pasitikėjimą. Todėl neatsitiktinai organizacijos plečia komunikacijos vaidmenį, ji vertinama ir kaip investicija į ateitį. Vis dažniau komunikacijos profesionalai tampa svarbiais organizacijų vadovų patarėjais bei lyderiais, turinčiais įtakos tiek verslo rezultatams, tiek nematerialiam organizacijos turtui. Europos komunikacijos monitoringo duomenimis, 63 proc. respondentų savo organizacijoje aukščiausią poziciją užimantį komunikacijos profesionalą mato esant lyderiu.
Išaugusi vidinės komunikacijos svarba bei puikus lyderystės testas
Vienas iš pozityvių dalykų, pasireiškusių krizės akivaizdoje – gerokai išaugęs supratimas apie vidinės komunikacijos vertę ir svarbą bei glaudus ryšys su kiekvienos organizacijos svarbiausia auditorija – jos žmonėmis. Kaip rodo minėtas „Edelman pasitikėjimo barometras“, darbdavių komunikacija pandemijos metu po sveikatos priežiūros institucijų pateikiamos informacijos yra įvardijama kaip patikimiausia. Tokios nuostatos laikosi 62 proc. respondentų. Darbuotojai nori aiškumo apie viską, pradedant nuo to, kiek kolegų paveikti viruso ir baigiant tuo, kokia pandemijos įtaka organizacijai.
Šiandienėje situacijoje ypatingai svarbi vadovo komunikacija, o už organizacijų vadovų gebėjimų komunikuoti stovi tų organizacijų komunikacijos profesionalai. Darbuotojai iš savo vadovų tikisi lyderystės, o ne vadovavimo, todėl komunikacijos profesionalams keliamas uždavinys organizacijos vadovą nukreipti tinkama linkme – ne tik lyderiauti organizacijoje, bet ir būti empatijos guru. „Edelman pasitikėjimo barometro“ duomenimis, 54 proc. respondentų labiausiai patikimu informacijos šaltiniu po mokslininkų, sveikatos apsaugos atstovų ir gydytojų įvardija organizacijos vadovą.
Daugiau skaitykite „M360“