KAIP RINKODARĄ KEIČIA NEUROMARKETINGO GALIMYBĖS?
Data: 2020 m. liepos 08 d.
Kas yra neuromarketingas ir kaip jis taikomas?
Iš pradžių verta apibrėžti pačią neuromarketingo sąvoką. Pašnekovė dr. D. Bagdžiūnaitė sako, jog „Neuromarketingas yra tarpdisciplininė sritis, kurioje yra pasitelkiamos neuromokslo ir psichologijos žinios bei metodai, siekiant geriau suprasti žmogaus sprendimo priėmimo mechanizmus ir reakcijas į marketingo dirgiklius ir kontekstą.“ Taigi paprastai tariant neuromarketingas gali padėti marketingo srities specialistams priimti efektyvesnius sprendimus.
Verta paminėti, jog ši sritis yra pakankamai jauna. Pirmieji platesnio taikymo neuromokslo eksperimentai buvo pradėti vykdyti jau dvidešimtojo amžiaus devintajame dešimtmetyje Harvardo universitete. Šiomis dienomis šios žinios ir tyrimo metodai, pavyzdžiui neurobiologines ir biofiziologines reakcijas matuojančios technologijos yra panaudojamos ne tik marketingo srityje, bet ir kitose disciplinose. Anot mokslų daktarės D. Bagdžiūnaitės, „Marketingo srityje taikomasis neuromokslas ir psichologija padeda siekti įvairių tikslų: optimizuoti pakuočių dizainą, kurti efektyvesnius sprendimus, įvertinti produktų prototipus ar prekinių ženklų strateginius sprendimus. Taip pat šios žinios ir tyrimų metodai praturtina ir kitas sritis, pavyzdžiui, dizaino, architektūros, kuriant žmogui artimesnę darbo aplinką ir įgyvendinant viešosios politikos sprendimus. Natūraliai formuojasi ir nauji tarpdisciplininių sričių pavadinimai – neuroergonomika, neurodizainas, neuroarchitektūra.“
Daugiau skaitykite čia