Naujienos

 

Išvaizda dar ne viskas: kodėl prekės be prekės ženklo traukia vartotojus?

Data: 2020 m. liepos 22 d.

Kaip prekės ženklo nebuvimas gali padidinti vartojimą?

 

Įprasta galvoti, kad aiškiai matomi logotipai, įsimenantys šriftai, akį traukiančios pakuotės skatina prekės įsigijimą, o atpažįstamo prekės ženklo nebuvimas – jos vartojimą neišvengiamai mažina. Vis dėlto, pasak rinkodaros ekspertės, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto konsultantės doc. Linetos Ramonienės, jau nuo 1970-ųjų rinkoje pasirodžiusi idėja kurti prekes be prekės ženklo (brandless) rodo, kad ryšys tarp prekės ženklo ir prekės vartojimo neturėtų būti suvokiamas tiesmukai, rašoma pranešime žiniasklaidai. „Brandless produkto idėja – už mažesnę kainą vartotojui pasiūlyti geros kokybės produktą. Kainos privalumas atkeliauja iš maždaug 40 proc. sutaupytų kaštų prekės ženklo komunikacijai ir reklamai“, – teigia L. Ramonienė.

 

Kitaip tariant, pats prekės ženklo nebuvimas neša savitą, vartotojui patrauklią – mažos kainos ir aukštos kokybės – asociaciją ir prekė vartotoją gali prisivilioti būtent savo beženkliškumu. Šiuo klausimu L. Ramonienei pritaria ir reklamos agentūros „New!“ vadovas Tomas Ramanauskas: „Net ir primygtinai beženkliai produktai vis tiek turi ženklą. Beženkliškumas yra jų atpažįstamumas. Štai japonų „Muji“ („be brando“), kuris naudoja tik paprastą užrašą ir jokių išorinių etikečių, yra puikiai žinomas visame pasaulyje ir turi virš 7000 produktų.“

Skaitykite daugiau čia