Verslo dovanos: kaip savo klientus ir partnerius nustebinti šiais metais?
Data: 2020 m. spalio 26 d.
Kalėdinės dovanos yra vienas iš tradiciškiausių santykių palaikymo ir lojalumo atributų, todėl kasmet marketingo skyrius susiduria su iššūkiu, kaip išsiskirti ir nustebinti savo dovanomis. Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), siekdama padėti marketingistams rasti išskirtines dovanas klientams ir partneriams, šiemet parengė LiMA verslo dovanų idėjų katalogą ir organizavo renginį – parodą „Dovanų marketingas: ką dovanosime šiais metais?“.
Renginio metu įžvalgomis, į ką reikia atkreipti dėmesį šiemet renkantis verslo dovanas, dalinosi „Dovanų meistrai” įkūrėja ir direktorė Odeta Plakienė, „EASY creative production” įkūrėja ir vadovė Algina Bedulskė, „Addrama” bendraįkūrėja Laura Domarkė, verslo etiketo ekspertė, „Vilnius Tech” kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė – Pačiauskienė ir Lietuvos marketingo asociacijos direktorė Alvydė Palaimaitė.
Nestandartinis šventinis laikotarpis skatina ieškoti naujų sprendimų dovanoms
„Šiais metais kaip niekada svarbu renkantis dovanas pagalvoti kaip, kada ir į kurią vietą jas bus galima pristatyti, nes daugelis įmonių darbuotojų šventiniu laikotarpiu dirbs iš namų.” – teigė Lietuvos marketingo asociacijos direktorė Alvydė Palaimaitė.
„EASY creative production” įkūrėja ir vadovė Algina Bedulskė papildė, kad laukiantis nestandartinis šventinis laikotarpis yra puiki proga išbandyti dovanoti ne fizines, o elektronines dovanas – nuorodą į ypatingą spektaklį, apdovanotą filmą ar kitą emocionaliai vertingą įvykį, kuriuo galima pasimėgauti internetu.
Pradedant svarstyti šventinių dovanų alternatyvas, identifikuokite, kam su dovana jūs norite parodyti dėmesį – ar įmonės vadovui, ar komandai. „Geriausia dovanoti tiems, su kuriais dirbate.” – patarė „Addrama” bendraįkūrėja Laura Domarkė.
Verta prisiminti ir verslo dovanų etiketą
„Jeigu turite tarptautinių partnerių nepamirškite, kad skirtingos šalys turi ne tik nevienodas dovanojimo tradicijas, bet ir skirtingas pagrindinių švenčių datas. Pavyzdžiui, stačiatikiai Kalėdas švenčia sausio 7 d., Kinijoje 2021 metai bus sutinkami tik vasario 12 d., o Jungtinėse Amerikos Valstijose ypatingą reikšmę turi lapkričio 26 d. vykstanti Padėkos diena. Tad turint daug verslo partnerių yra svarbu gerai apgalvoti, kada šventės vyksta jų šalyse ir sveikinti atitinkamu metu, atsižvelgiant į kultūrines dovanų įteikimo taisykles.“ – primena VILNIUS TECH kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė – Pačiauskienė.
Verslo etiketo ekspertė Ž. Sederevičiūtė – Pačiauskienė taip pat pastebi, kad pastaruoju metu vis daugėja įmonių, kurios vietoj kalėdinių dovanų partneriams ar klientams, nusprendžia dovanoms skirtą biudžetą paaukoti labdarai. Tokiu atveju būtų mandagu atsiklausti partnerių, ar toks dovanų pakeitimo būdas jiems yra priimtinas ir kokioms socialinėms grupėms parama turėtų būti skirta.
Dovana – priemonė įmonės prekės ženklo stiprinimui
Norintiems pasirinkti gerą verslo dovaną, sustiprinti prekės ženklą, išskirti iš kitų bei įsiminti ilgam, dovanų meistrė Odeta Plakienė patarė prieš renkant dovanas paklausti savęs trijų klausimų:
1. Kokią žinutę apie savo prekės ženklą norite nusiųsti dovanos pagalba?
Jei jūsų įmonė nėra nuobodi, jūsų teikiamos dovanos irgi neturėtų tokios būti – modernios ir nematytos verslo dovanos rodys, jog stebite tendencijas, nebijote eksperimentuoti. O jeigu vadovaujatės klasikiniais principais ir puoselėjate stabilumo bei patikimumo vertybes, tuomet ieškokite ilgaamžių medžiagų, aukštos kokybės ir dovanų, kurios tarnautų ilgai.
2. Kas yra svarbu Jūsų dovanos gavėjui?
„Atminkite, jog Jūsų įteikta dovana – atvira žinutė gavėjui, ką apie jį galvojate. Todėl gera verslo dovana turi parodyti, kaip puikiai pažįstate klientą bei partnerį, jo verslą, pomėgius.” – atkreipia dėmesį O. Plakienė. Dovanos pagalba atskleidus, kaip atidžiai pritaikėte dovaną progai bei kiek įdėjote pastangų ją parinkdami, turėsite puikias galimybes ilgam likti kliento ar verslo partnerio atmintyje.
3. Kokia yra Jūsų dovanos istorija?
„Visiems patinka klausytis istorijų. Ypač, jei jos susijusios su mumis asmeniškai. Pritaikykite šią taisyklę, teikdami verslo dovanas!” – dalinasi įžvalgomis „Dovanų meistrai” atstovė. Dovanodami, originaliai papasakokite, apie ką yra Jūsų dovana, atskleiskite joje užkoduotą žinutę, pabrėžkite ypatingą gavėjo vaidmenį šioje istorijoje – taip Jūs pademonstruosite aukščiausią dovanojimo pilotažą.
„Šventės su Kalėdomis ar Naujausiais metais nesibaigia, todėl partneriams apie save galima priminti ir kitomis progomis, pavyzdžiui, ekologijos dieną.” – atkreipė dėmesį A. Bedulskė. L. Domarkė pratęsė mintį ir rekomendavo neapsiriboti vienetine Kalėdine dovana ir santykius palaikyti ištisus metus – „verslo partnerį pasveikinus du ar tris kartus per metus gimtadienio ar reikšmingo laimėjimo proga, jis jausis labiau matomas ir reikšmingas.”
Pirmasis LiMA verslo dovanų idėjų katalogas
„Šiais metais dėl susiklosčiusių aplinkybių dovanų rinkimo procesas yra sudėtingesnis, todėl norėdami palengvinti šį procesą marketingistams, paruošėme LiMA verslo dovanų idėjų e – katalogą. LiMA yra subūrusi daugiau nei 1000 narių bendruomenę, todėl pirmajame kataloge norėjome akcentuoti LiMA narių siūlomas dovanų idėjas bei rekomendacijas ir kartu suteikti nuolaidas nariams.”– dalinasi Lietuvos marketingo asociacijos direktorė Alvydė Palaimaitė.
2020 m. LiMA verslo dovanų idėjų katalogą su patarimais ir pasiūlymais, ką dovanoti verslo partneriams, klientams, komandai ir kolegų vaikams, galite skaityti čia.